August 2, 2003
Sitter har och letar efter sommarkurser i C men går bet.
Det enda jag hittar är C++ och C#. Har letat igenom hela studera.nu men hittar som sagt bara C++ och C#.
Nån som har några tips på andra sidor där jag kan leta? Eller kanske rent av en kurs där C ingår? Det får väldigt gärna vara distans men pendla inom skåne ska väl kunna gå.
Det är ju typiskt att när man ska vara duktig och plugga under sommaren så finns inte det man letar efter. 🙁
August 2, 2003
Högskolan jag går på anordnade en framtidsdag där olika företag bjöds in och då snackade jag bland annat med Sony Ericsson och de sa att just C var väldigt bra att kunna, iallafall om man skulle söka jobb hos dem. Och det är ju en företag jag gärna kan tänkas jobba hos. 😉
Men jag vet inte, C++ kanske går lika bra. Är steget stort mellan C och C++?
January 4, 2003
Operativsystem på vxu läses i C vad jag vet iaf.
http://druvek.vxu.se/utb/kurs......?ID=KU3948
C++ är objektorienterat vilket inte C är. Kan inte riktigt gå inte på detaljer för jag vet inte mer 😛
edit: dock ingen sommarkurs :/
August 27, 2003
Spelar väl ingen direkt roll vilket språk du väljer, man anställer inte programmare som kan ett visst språk, man anställer programmerare som har rätt typ av metodik och kan anpassa sig till i princip vilket språk som helst.
Skillnaderna mellan C och C++ är inte sådär jättestora och kan man det ena så behärskar man ofta det andra rätt fort. C# är dock lite annat och är ett programmeringspråk utvecklat av Microsofts utvecklare med tveksamma romantiska relationer till Java.
May 17, 2002
Varför inte ta och läsa denna kursen istället? Inte för att den kanske ger några pluspoäng hos Ericsson men... 😉
April 24, 2007
Krqagyzzz wrote: Varför inte ta och läsa denna kursen istället? Inte för att den kanske ger några pluspoäng hos Ericsson men... 😉
LOL harry potter 7,5 poäng 😀
kan inte fatta att den finns 😛
August 2, 2003
Hugge wrote: Spelar väl ingen direkt roll vilket språk du väljer, man anställer inte programmare som kan ett visst språk, man anställer programmerare som har rätt typ av metodik och kan anpassa sig till i princip vilket språk som helst.
Vadå? Så du menar att jag inte kan komma inhoppande på SE och säga att jag kan C och få jobb direkt? 😛
Jag tänkte mest få en grundinblick i lite olika språk som används nu. Utbildningen jag går nu har huvudfokus på java, vi har även gått in lite på C#, så C och C++ är det jag gärna vill få lite baskunskaper i.
Tyvärr verkar det inte finns några distanskurser alls i C, iallafall inte nu i sommar så jag tror det får bli en grundkurs i C++ och sen lära mig C på egen hand.
Så jag tar gärna emot tips på bra böcker inom C och C++.
1 Guest(s)