September 27, 2005
Jag väntar fortfarande på svar på min fråga då jag tycker den var relevant för trådens ämne. Är vänsterpartiet solidariskt mot sina trogna väljare som går med Soc, miljö i en uppgörelse? Ska man rösta solidariskt som vänsterpartist, trots att man inte får den politik man röstar på?
March 10, 2002
dree wrote: Snälla merparten av mina vänner är blåa ut i fingerspetsarna och jag respekterar deras åsikter så snälla kan både du och Dehman sluta med "vänsterfantasier", "kommunistäckel".
Kommunism äcklar mig. Likaså detta tänket (som Mean Machine illustrera i en bild för inte så länge sedan):
August 7, 2001
Json_81 wrote: Ja, precis som jag skrev, det handlar om personer på försäkringskassan, inte regeringen. Med tanke på de rena lögnerna som kommer från vissa tycker jag gott man kan prata om vänsterfantasier.
Kan dock hålla med om att äckel etc är över gränsen.
Men det som gör mig fundersam är att Cristina Husmark Pehrsson ger direktiv uppifrån och först försvarar FK. Nu när mediastormen är för stor så avsäger hon sig allt ansvar och ger kritik till försäkringskassan.
Jag menar att om regeringen inte gjort något varför gör FK en helomvändning i samma veva som dom får makten?
Edit: Dom började även med att sparka ett antal hundra anställda från FK.
August 7, 2001
Dehman wrote: Menar du one-liners som alla andra här? vänsterblockets skattepolitik är löjlig och därför kommer jag att rösta på någon i alliansen.
Du kan ju gärna utveckla dina resonemang lite.
Att bara säga "vänsterblockets skattepolitik är löjlig" utan att säga varför och sen ge sig på andra utan att presenterat belägg för det går inte riktigt ihop.
March 10, 2002
dree wrote: Du kan ju gärna utveckla dina resonemang lite.
Att bara säga "vänsterblockets skattepolitik är löjlig" utan att säga varför och sen ge sig på andra utan att presenterat belägg för det går inte riktigt ihop.
Det räcker väl att de vill höja och inför en massa skatter som redan är skyhöga och löjliga? De flesta som sköter sig har fått det bättre ekonomiskt de senaste fyra åren. Möjligtvis att pensionärerna har blivit lite utsatta. Det är en samhällsgrupp. Vem säger att det inte kommer bli bättre vid årsskiftet?
Vad tror folk, att sossarna ska komma och vifta med sitt trollspö och plötsligt blir allt bra? Plötsligt kommer alla att ha mindre pengar i plånboken igen, förutom de som förtjänar att lida.
August 7, 2001
Dehman wrote: Det räcker väl att de vill höja och inför en massa skatter som redan är skyhöga och löjliga? De flesta som sköter sig har fått det bättre ekonomiskt de senaste fyra åren. Möjligtvis att pensionärerna har blivit lite utsatta. Det är en samhällsgrupp. Vem säger att det inte kommer bli bättre vid årsskiftet?
Vad tror folk, att sossarna ska komma och vifta med sitt trollspö och plötsligt blir allt bra? Plötsligt kommer alla att ha mindre pengar i plånboken igen, förutom de som förtjänar att lida.
Jag har haft jobb under hela den här tiden.
Jag har en helt okay lön och jag går under gruppen som skulle få mer pengar i månaden. Har inte sett röken av dom pengarna och dom har tagit igen det på andra kostnader.
Firman jag jobbar på går under den typen av företag som det skulle underlättas för. Blev snarare tvärtom. Bara kolla presskonferansen med Maud Olofsson.
Företagarna: -Vi känner oss blåsta på karamellen.
Maud: -Ni kan få Lars Ohly som näringsminister!
Det försvarar ju inte att hon har gjort ett dåligt jobb.
Visst jag vill inte heller ha Lars Ohly som näringsminister och det kommer nog inte bli så heller om dom rödgröna vinner valet.
Man börjar ju undra vart skattepengarna egentligen tar vägen...
March 10, 2002
Nu briljerar idioterna igen!
2 Guest(s)