January 14, 2004
Som en del av er vet har Kizo nu lämnat Sollefteå för stora staden Skövde.
Trots att han bara varit borta ifrån Sollefteå 5 dagar så märker jag redan att inget kommer bli sig likt.
När jag märkte det så undrade jag kommer NH bli sig likt?
Fördelen med NH är att han kommer tillbaka det är jag tveksam att han gör till Sollefteå.
Vad hade egentligen Kizo för "status" här? Jag menar jag visste att han var mycket på NH men inte så mycket som jag nu märkt 😛
May 17, 2004
Ungefär som kråkan fast i en diet version.
Tilllägg: Jag tycker attt han var en av de trevligare i det här forumet. Gillar hans trådar och texter. Han har ju bara varit borta ett tag så jag har inte märkt en allt för stor skillnad och han kommer ju tillbaka om ett tag.
November 5, 2001
Smirnoff wrote: [quote=Arny]Finns en anledning till att jag flyttar från Skövde...:p
Måste fråga, hur ser arbetslösheten ut i skövde?
Lätt o få jobb på Volvo i skövde?
Just nu har Volvo anställningsstopp men enligt rykten kommer det behövas nyanställningar inom en snar framtid. Detta beror på att en ny dieselmotor ska börja produceras. Hur det är för övrigt kan jag inte svara på eftersom jag aldrig har behövt söka jobb (anställd automatiskt tack vare Volvogymnasiet).
Kikade på AMS i Skövde och det dräller ju inte av arbeten precis. Är du ute efter tillsvidare-anställning är det nog svårt överallt om man inte har kontakter. Ett tillfälligt jobb (typ sommarjobb) är nog inga problem att få om man är driftig.
Funderar du på att flytta hit? Studier?
January 14, 2004
Delph1 wrote: Kizo är en unik skapelse som man inte stöter på så ofta. Helt klart en person man skall vara glad om man haft nöjet att träffa och man bör nog verkligen värdera den tid man får tillsammans med killen 🙂
//Andreas
Oj oj oj vad jag ska vara glad nu isf 😛
Jag har känt honom i hela mitt liv så det känns lite konstigt att inte ha honom här i Sollefteå
Och ja jag håller med om att Kizo är en unik skapelse
May 10, 2002
Ja dom har redan börjat söka efter en ersättare till han ser jag.
Sollefteå kommun söker en inspirerande, utvecklande och samarbetsinriktad person till befattningen som kommmunchef.
Du kommer att hantera strategiska och kommunövergripande frågor, policys m.m. I uppdraget ligger också att samordna och effektivisera kommunens olika verksamhetsområden. Du kommer också att ha en viktig uppgift att i samverkan med det lokala näringslivet driva på och stödja näringslivsutvecklingen i kommunen.
Du som person har ett tydligt ledarskap präglat av öppenhet och en positiv människosyn, humor och förmåga att entusiasmera. Du bör vara handlingskraftig och utåtriktad och skapa förtroende för dig själv och för den du representerar.
Du har akademisk utbildning med relevant inriktning. Du bör också ha erfarenhet från ledningsarbete på ett övergripande plan.
Mer information finns på:
http://www.solleftea.se
Sök senast måndag 22 augusti 2005.
September 13, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Arny]Finns en anledning till att jag flyttar från Skövde...:p
Måste fråga, hur ser arbetslösheten ut i skövde?
Lätt o få jobb på Volvo i skövde?
dedär jefla stället måste man va invandrare eller fruntimmer föratt komma in på , annars e de nog kontakter som gäller.. vettifan hur jag kom in annars
September 16, 2002
Delph1 wrote: Kizo är en unik skapelse som man inte stöter på så ofta. Helt klart en person man skall vara glad om man haft nöjet att träffa och man bör nog verkligen värdera den tid man får tillsammans med killen 🙂
//Andreas
Men Skövde har fått ett friskt tillskott i alla fall!
1 Guest(s)