February 16, 2005
hur länge man kan vara i solen utan att ta skada av den farliga delen av solstrålarna... men för att det ska funka ska man bättra på slavan med jämna mellanrum... men lite är bättre än inget.. hjälper ju en att inte bränna sig så man får solsveda.. om man inte liggeri solen i timme efter timme...
March 10, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Dehman]Ja, man bränner sig mer med 10 än med 25. =) Det fick jag själv erfara i Egypten :E
Hur gjorde du det testet? Smörjde du in halva kroppen i 10 och andra halvan i 25 och sedan så lade du dig och pressade bara.. .eller? :-k
/me undrar
Nej, men första dagarna brände jag mig som fan, så tog 25 där jag brännt mig och 10 på andra ställe, såg ganska roligt ut sen. ;P
March 10, 2002
Spinnjonte wrote: Bara kärringar som använder sånt......
Säger du nu, sen när du suttit inne i tre år och det enda ljus du fått varit från datorskärmen så kommer du också använda det 😉
Förr behövde jag aldrig använda det, blev brun på någon dag, nu är det däremot annorlunda. ;P
November 26, 2002
Jag kör alltid med pissbrun (Pizbuin tror jag det heter egentligen, men det är lättare att komma ihog pissbrun) solfaktor 8. Jag bränner mig aldrig med det och jag tycker t o m att jag blir fortare brun med det än utan. Annars blir jag mest röd och det försvinner snabbt och blir ljust igen. Sen tycker jag att det där med hudcancer inte verkar vara ngt vidare trevligt! 😕
January 8, 2003
Jag är extremt solkänslig och kan inte bli brun alls. Därför måste jag ha minst faktor 20 å smörja in var 4.e timme annars blir man röd direkt. man ångrar bittert när ma ntänkt, asch jag klarar mig.. sen går det inte att sova på kvällen när man blivit röd å det skaver å gör ont överallt. Med lägre fakor försvinner blockeringen av de farliga strålarna för snabbt, har en liten tub med 35 som jag smörjen in öronsnibbar, pannan, axlar och ryggen. Tänker man bara på det så går det bra att vara ute ändå.
November 27, 2003
Dadde wrote: Jag är extremt solkänslig och kan inte bli brun alls. Därför måste jag ha minst faktor 20 å smörja in var 4.e timme annars blir man röd direkt. man ångrar bittert när ma ntänkt, asch jag klarar mig.. sen går det inte att sova på kvällen när man blivit röd å det skaver å gör ont överallt. Med lägre fakor försvinner blockeringen av de farliga strålarna för snabbt, har en liten tub med 35 som jag smörjen in öronsnibbar, pannan, axlar och ryggen. Tänker man bara på det så går det bra att vara ute ändå.
Jag är i stort sett likadan. Verkar ha ärvt det efter far. Jag känner hur det bränner på axlarna bara du beskriver det :cy:
//Andreas
February 12, 2002
Starscream wrote: Det finns ju solskyddsfaktorer i olika grader, men varför?
vad är skillnaden mellan 10 och 25?
Med 10 blir man ju bränd snabbare men man blir ju ändå brun med 25 så varför inte bara använda 25?
Är det bara det att man blir brun mkt snabbare?
Orkade inte läsa igenom allt svammel, men tyckte inte mig se nån som svarat på din fråga ritkgit så.. Jadu, när du har en t-shirt har du typ 100 eller nå sånt i solskyddsfaktor, som du menar så blir man ju liks lika brun med hur hög solskyddsfaktor som helst bara det att man slipper bränna sig.. Varför solar då inte folk i t-shirts?
February 1, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Starscream]Det finns ju solskyddsfaktorer i olika grader, men varför?
Med 10 blir man ju bränd snabbare men man blir ju ändå brun med 25 så varför inte bara använda 25?
Orkade inte läsa igenom allt svammel, men tyckte inte mig se nån som svarat på din fråga ritkgit så.. Jadu, när du har en t-shirt har du typ 100 eller nå sånt i solskyddsfaktor, som du menar så blir man ju liks lika brun med hur hög solskyddsfaktor som helst bara det att man slipper bränna sig.. Varför solar då inte folk i t-shirts?
ja man blir brun men man kan vara i solen längre med hög faktor, allså det tar längre tid att bli solbränd... eller? 🙂
February 12, 2002
Starscream wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Starscream]Det finns ju solskyddsfaktorer i olika grader, men varför?
ja man blir brun men man kan vara i solen längre med hög faktor, allså det tar längre tid att bli solbränd... eller? 🙂
Ja, men de tar längre tid att bli brun också... 🙂
1 Guest(s)