August 11, 2005
nXsty wrote: [quote=Lodisen][quote=Spinnjonte]Tror han blev åtalad.
Varför skulle han bli åtalad ifall det är nödvärn?
För att han slog ihjäl dom istället för att bara försvara sig. Mer våld än vad nöden kräver etc.
Men av den info som vi fått här i tråden så framgår det inte om det var mer nöd än vanligt eller ej, då vi tex inte vet omde två som skulle råna honom hade tex vapen eller ej.
Men jag håller med, att döda dem var rätt mycket, men samtidigt, räcker emd att ett slag träffar (rätt eller fel) för att den andre ska vara på sin väg till molnen eller grillfesten...
January 28, 2003
Så fruktansvärt bra, första gången jag njuter av att se någon åka på stryk. Som sagt, poetisk rättvisa.
Spinnjonte wrote: Påminner mig om dom 2 ryssarna (tror det var ryssar) som för nåt år sedan skulle råna en joggare i sthlm. Oturligt nog så var just den joggaren dom skulle råna rätt bra i kampsport, tror det stod nåt om att han tränade för K1 och såna grejjer. Slutade helt enkelt med att han slog ihjäl båda två. Skulle vara festligt att se deras miner när dom inser att dom har muckat med fel snubbe.
Det ryktades väl dock om att det inte bara var ett vanligt rån, utan snarare något riktat mot honom? Det skulle ju kunna förklara också att han slog ihjäl båda istället för att "bara" sänka dem.
azN- wrote: [quote=Gueno]Aegd!
Gud straffar vissa på engång. :eye:
"Somliga straffar Gud med detsamma"
Med detsamma som vad?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
ilg@dd wrote: [quote=azN-][quote=Gueno]Aegd!
Gud straffar vissa på engång. :eye:
"Somliga straffar Gud med detsamma"
Med detsamma som vad?
Alltså ordspråket går ju så...
Har du aldrig hört någon säga "Gör det med detsamma!" alltså "Gör det på en gång"
Kan någon hjälpa till lite? dom här två är för mycket för mig...
EDIT: Och Gueno, en anledning till att straffa Gud skulle kunna vara alla religionskrig som startas och alla andra besvär.
1 Guest(s)