March 13, 2004
kappy wrote: Ja, då var det väl dags att börja tänka på vad man skall skaffa för sommarjobb 😛
Söker tips på vad man kan göra om man är ~15 år, utan någon speciell utbildning.
Bor i helsingborgstrakten om någon har något bra tips runt där! 🙂
Har hört att dom har fina jordgubbar i din trakt. Dom som äger skiten vill nog ha ungdomar som plockar gubbarna och lägger dom i hinkar för att sedan säljas.
Det är säkert kasst betalt.
November 19, 2005
chalaha wrote: [quote=kappy]Ja, då var det väl dags att börja tänka på vad man skall skaffa för sommarjobb 😛
Söker tips på vad man kan göra om man är ~15 år, utan någon speciell utbildning.
Har hört att dom har fina jordgubbar i din trakt. Dom som äger skiten vill nog ha ungdomar som plockar gubbarna och lägger dom i hinkar för att sedan säljas.
japp och det är ett riktigt skitjobb
December 17, 2005
jensa_morini wrote: [quote=chalaha][quote=kappy]Ja, då var det väl dags att börja tänka på vad man skall skaffa för sommarjobb 😛
japp och det är ett riktigt skitjobb
Bättre än inget, ändå ett jobb.!
January 11, 2002
Ett tips kan vara att kolla med kyrkorna i området. Jag har jobbat som vaktmästare på en kyrkogård 2 somrar, och det är helt suveränt 🙂 Sitta o softa på en gräsklippartjohejsan, vattna lite blommor, städa lite i kyrkan nån gång... helt ok!
plus har du tur hittar du ett ställe där de som jobbar på kyrkogården har riktigt skön morbid humor 😀
October 28, 2004
Du kan alltid fråga någon närliggande byggfirma, jag frågade förra sommaren och fick jobb (då fyllt 16) och känade i snitt 70 i timmen (känade ihop 4500 på två veckor), tar på kroppen men man får fin träning + gubbarna är oftast härliga! var dock beredd på att gå upp väldigt tidigt och jobba över vissa dagar. Att bära plankor, bära skräp och allmänt skitjobb är alltid uppskattat hoss byggfirmor.
I år lyckades ja få sommarjobb på ett hotell/resturang, kommer typ städa rumm, vara i köket, diska, skära grönsaker med dryga 70 kr i timmen. Jag frågade förra månaden och fick jobbet direkt. Många människor tror att jobbet är säkert redan upptaget och går inte dit! men det skadar inte att försöka o fråga.
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
February 12, 2003
Hör runt med folk du känners föräldrar, eller liknande. Brukar vara ena skitjobb man får tag i annars, speciellt kommunalt. De som finns här (Botkyrka ofcooz, ghetto powwah) brukar ge en ~30 spänn/timme. Konsum annars, de brukar anställa folk. Bara fråga överallt du går förbi i princip.
Byggjobb rekommenderar jag av erfarenhet inte, det tär på kroppen och gör mer skada än nytta. För varje dag du sliter på bygget blir det två veckor extra i gungstolen med respirator. 😉
Inte värt de 60-70 spänn du kan få i timmen, trust me. Alla byggjobbare är ena riktiga rövhål. Åtminstone arbetsledarna.
Vad blir min rekommendation? Hör i mataffärer eller så, kan inte vara alltför tungt, och lönen ska inte vara så dassig. Eller så hör man bara runt hejvilt om saker som kan vara intressanta för egen del.
March 15, 2004
Mean Machine wrote: Hör runt med folk du känners föräldrar, eller liknande. Brukar vara ena skitjobb man får tag i annars, speciellt kommunalt. De som finns här (Botkyrka ofcooz, ghetto powwah) brukar ge en ~30 spänn/timme. Konsum annars, de brukar anställa folk. Bara fråga överallt du går förbi i princip.
Byggjobb rekommenderar jag av erfarenhet inte, det tär på kroppen och gör mer skada än nytta. För varje dag du sliter på bygget blir det två veckor extra i gungstolen med respirator. 😉
Inte värt de 60-70 spänn du kan få i timmen, trust me. Alla byggjobbare är ena riktiga rövhål. Åtminstone arbetsledarna.Vad blir min rekommendation? Hör i mataffärer eller så, kan inte vara alltför tungt, och lönen ska inte vara så dassig. Eller så hör man bara runt hejvilt om saker som kan vara intressanta för egen del.
Tss.. har man en klen kropp som du meanie så blir det väl jobbigt 😉
annars så har byggarbetare härlig humor. sommarjobbade förra sommaren som byggarbetare och det var helt okej. men som sagt det är ju en del tunga lyft.
2 Guest(s)