March 20, 2001
Sök på nån stor industri. Dom har oftast ganska många jobb för dom som är 18år och dom betalar i regel bäst oxå. Jobbade i sommar med att köra dragbilar på en papper/pappersmassa fabrik och hade ~100:-/h på dagarna och efter 18.00 var det 25:- extra i ob och sen på helger var det 100% ob. Var skitbra att jobba där. Enda nackdelen är att man börjde 06.00 när man hade förmiddagsskift, men det vägdes till viss del upp av att man slutade 14.00.
July 11, 2002
Waco wrote: Sök på nån stor industri. Dom har oftast ganska många jobb för dom som är 18år och dom betalar i regel bäst oxå. Jobbade i sommar med att köra dragbilar på en papper/pappersmassa fabrik och hade ~100:-/h på dagarna och efter 18.00 var det 25:- extra i ob och sen på helger var det 100% ob. Var skitbra att jobba där. Enda nackdelen är att man börjde 06.00 när man hade förmiddagsskift, men det vägdes till viss del upp av att man slutade 14.00.
Dragbil (vi har 2 pappersmassa fabriker här), är man tvungen att ha någon utbildning?
Hur kom du i kontakt med industrin, skrev du dit själv eller hade du kontakter ??
March 20, 2001
Smirnoff wrote: [quote=Waco]Sök på nån stor industri. Dom har oftast ganska många jobb för dom som är 18år och dom betalar i regel bäst oxå. Jobbade i sommar med att köra dragbilar på en papper/pappersmassa fabrik och hade ~100:-/h på dagarna och efter 18.00 var det 25:- extra i ob och sen på helger var det 100% ob. Var skitbra att jobba där. Enda nackdelen är att man börjde 06.00 när man hade förmiddagsskift, men det vägdes till viss del upp av att man slutade 14.00.
Dragbil (vi har 2 pappersmassa fabriker här), är man tvungen att ha någon utbildning?
Hur kom du i kontakt med industrin, skrev du dit själv eller hade du kontakter ??
ja, du måste ha trukkort för att köra dom. Men för mig så fixade fabriken det. Fick betald utbildning i 5dagar. jag fick utbildning på att göra tryckar upp till 10ton och sen sätter dom mig att köra dragbilar som med last kan vänga över 75ton. 😀
Min farsa jobbar där så jag fick ansökningsblanketter genom han. Men annars är det bara att kolla med arbetsförmedligen eller ringa till deras personalavdelning och fråga om sommarjobb.
January 23, 2002
Smirnoff wrote: Hoppas det är lite högre säkerhet på papperfabrikerna 8)
*bild*
Haha, ser ju stabilt ut.
Föreslå det på jobbet till sommaren om vi ska upp högt nånstans 😀
Edit: Dålig lyfthöjd på den gule trucken i förhållande till storlek om inte den kan lyfta upp dit som den orange trucken har lyft vidare 😕
2 Guest(s)