December 22, 2000
TERdON wrote: [quote=[Iceboy]]
Är du de? Funderar på o söka jobb som de. Men då är du klart en sån som sitter i bil och bara trycker på pedaler istället för att kämpa på en cykel eller? 🙂
Verkar vara sånt krångligt system dom har med att dela ut när man cyklar och allt de där. Kanske bäst och inte ge sig in på sånt man inte reder ut =)
Har praoat som brevbärare en gång för länge sedan, det där med att pricka brevlådor i farten lär man sig fort... 😉
Största kravet på en brevbärare är väl annars lite kondition, och dessutom mycket morgonpigghet!
Edit: Kanske lite ordningssinne också, så rätt person får rätt brev! 😉
men vadå, gick dom igenom med dig o så hur du skulle göra, eller fick du bara en bunta brev och så skulle dom ut? 🙂
July 13, 2002
Drömjobbet vore att hänga i nån av sthlm's datorbutiker... men de anställer nog knappast en 17:årig kille utan andra erfarenheter än att ha klockat sönder lite datordelar =)
Men man kan ju altid drömma.
Det jobbiga är att jag fna inte har nån kontakt som kan fixa jobb åt mig, Mamma jobbar som läkare åt bemanningsföretag, pappa är civilingengör inom biologisk kemi (nått jag inte vet mkt om). Hela min mammas släkt bor i norrland, hela pappas i Tunisien. Så jag är on my own... blir väl til att städa.
Hjälper inte heller att man har en polare som jobbar i USA hos sin miljonär farsa och tjänar 1200 kr skattefritt i timmen... han vet inte ens vad han ska göra med alla pengar, försökte bränna upp lite på en dator men den betalade hans farsa (40k) sen ahr han köpt bil och massa annat onödigt skit... GAH !!!! Om ja bodde i gtb skulle min lycka vara gjord, då kunde ja jobbat på hans fabrik där
September 11, 2002
softaste jobbet jag haft och som jag rekkomenderar är handikappassistent på en flygplats.. ärligt det låter tradigt men så här kan en ultimat dag gå till:
man kommer dit på morgonen eller kvällen beroende på när man ska jobba såklart 😀
man kollar listan över beställda "jobb" sen kollar man på tv och softar nåra timmar tills det först jobbet nalkas.. då hämtar man en rullstol, går till den aktuella gaten och hämtar sin pensionär eller vad det är som ska rullas.. man drar sin badge i dörren o rullar ut personen till planet, personen går av rullstolen, ger en lite småslantar(om man har tur) och går in o sätter sig.. sen går man tillbaka till fikarummet, kollar listan igen, och softar nån timme... ungefär så hela dan o lönen var 110 kr/timmen + eventuel ob och körtillägg som blev ungefär 400kr om dan.. allt som allt tjänade jag vissa dagar 1600kr 😀
men visst fanns det risker. alla jobb var ju inte så lätta som det jag beskrev men i stort sett..
May 10, 2002
så här gör du! steg för steg ska jag leda er alla till framgång.... följ med på en spännande resa!
1. Låna en kort klänning och mycket smink från din mor eller syster, eller om någon av dina vänner har detta så går det också bra!
2. Har du inte långt hår så köp en peruk. (du kommer tjäna igen pengarna ska du se!)
3. Om du inte läst min guide om hur man klär ut sig till kvinna så kan jag hjälpa dig lite här kort, raka benen och ansiktet(bröstet också om det behövs och resten av kroppen kanske) sminka dig, ta på dig klänningen och peruken!
4. Träna in en "tjejig" röst om du inte redan har en och lär dig vicka på höften fint.
5. Leta reda på ett skumt kvarter med många som ser ungefär som §3 beskriver, ett plus är om det stannar många bilar och plockar upp dem också! (Mer bilar, mer pengar!)
6. Smyg ut en sen kväll till den bestämda platsen och tjäna storkovan, baby!
Är du nog bra kan du t.o.m bli sponsrad, ett hett tips till alla! stålar att tjäna
Notera att detta var inte seriöst, men ta gärna och prövar i ett kvarter där dina vänner och bekanta bor, eller i din skola eller arbetsplats!
🙄
2 Guest(s)