March 17, 2002
Halloj!
Har nu under en längre tid letat efter sommarjobb, men har inte kommit i kontakt med något.
Så nu vänder jag mig till er på NH!
Jag är då en kille på 16 år som kan tänkas jobba med det mesta inom stockholmsområdet.
Har en hel del datorvana och därav mitt ursprung här på NH.
Utöver det är jag insatt inom musik (inspelning, scénteknik, osv) och fordon (mopeder, och en del bilar).
Bilar lär man sig mycket om, om man som jag är med i Brillko Racing (http://www.brillko.se).
Utöver det är jag serviceinriktad och händig.
Jag drar mig inte för att tala med personer, och kan därmed uttrycka mig mycket bra i såväl svenska som engelska.
Har sen tidigare praoat på CashGuard och är därmed tekniskt lagd.
Jag har även jobbat idéelt som funktionär på Tullinge Raceway.
Utöver det har jag både ''frilansat'' åt personer som fotograf och filmare, såväl som ljud- och ljustekniker på diverse skolavslutningar, osv.
Så om du har, eller känner någon som kan erbjuda mig sommarjobb så tveka inte att säga till!
Oldschool member since 2002.
February 16, 2005
dom flesta sommarjobb är nog redan tillsatta men mitt råd till dig (så fick jag mitt första RIKTIGA jobb när jag gick i gymnasiet) sätt dig och ring till olika företag som du kan tänka dig att joba hoss.. tänk dock på att du som 16åring har lite andra regler gällande arbetstider etc så du kan inte jobba vid tex. en bensinstation
men mina bäst betalda sommarjobb om man ser till kr/timma har varit som tidningsbud, man börjar typ 3 slutar typ 6 får motion på jobbet och ganska bra betalt med tanke på att man bara jobbade ca3 tim/dag
May 11, 2005
hmm, måste man inte vara över 18 för att få jobba som tidningsbud? det där med nattarbete och så.. annars så är det faktiskt underskattat, se det som ett betalt motionspass 🙂
ett helvete när det är dåligt väder, men det handlar ju bara om ett par timmar. plus att du har hela dan till att göra annat, så om jag har fel angående 18års-regeln så tycker jag att det var ett bra tips.
edit: men chansen att få sommarjobb vid det här laget är minimal, dom flesta sommarjobb ska man ju söka senast mars typ.
February 12, 2003
Tindy wrote: [quote=Smirnoff][quote=KorSpo]Inrikta dig på kriminalitet, sök i den undre världen. Enda sättet att få sommarjobb i Stockholm.
men akta er för keffing och Helix, de domierar sina revir i stockholm 😛
Botkyrka och rinkeby?
Där vill han nog inte vara endå.
Botkyrka är det ju jag som äger, keffing och Helix har ju sitt rinkeby...:P
February 16, 2005
fruxor wrote: hmm, måste man inte vara över 18 för att få jobba som tidningsbud? det där med nattarbete och så.. annars så är det faktiskt underskattat, se det som ett betalt motionspass 🙂
ett h*****e när det är dåligt väder, men det handlar ju bara om ett par timmar. plus att du har hela dan till att göra annat, så om jag har fel angående 18års-regeln så tycker jag att det var ett bra tips.edit: men chansen att få sommarjobb vid det här laget är minimal, dom flesta sommarjobb ska man ju söka senast mars typ.
lite regn skadar inte, vet inte det borde vara 18 på det men jag var 14 första året jag jobbade som T-bud och ingen sa nått så det är väl bara att köra på..
1 Guest(s)