December 8, 2003
hejsan!! är i stort behov av sommarjobb, eller rättare sagt pengar. och ja undrar vad finns det för sommarjobb eller andra möjligheter att tjäna ihop pengar under sommarn! vet att jag är sent ute och till råga på allt e jag "bara" 14 år ! har kollat på de flesta pizzerior, konditoriet i stan och "technichus" !
May 17, 2002
dela ut tidningar eller reklam. brukar alltid finnas jobb innom den branchen.
May 28, 2003
Mjo, du är mycket sent ute. Tyvär.
Ett sätt är att ta kontakt med komunen och kolla om det kan ordna något.
Sen är du under 16 år också, så du får inte jobba fulla dagar.
Maila företag som du kan tänka dig jobba hos. Där du skriver namn, ålder, intresse, starka sidor, mail, telefonnummer etc...
January 23, 2002
danowani wrote: ja vet detta men det är bara problemet att mina föräldrar inte går med på det!! fråga mig inte varför ! dom säger att dom inte vill stödja reklamen typ! 😀
Då kan du ju gå å säga till dina föräldrar att antingen låter de dig ta jobb som reklamutdelare eller så får de ge dig en motsvarande lön hela sommaren. 🙂
Är ju inte reklamutdelarna som är problemet utan reklambolagen, spelar ingen som helst roll om du delar ut eller inte, reklamen kommer ut ändå. 😕
September 28, 2003
Pojo wrote: [quote=Steel][quote=Pojo]Du kan ju skriva en liten annons i tidningen ung pojke gör hembesök billigt tider inget problem.
Kan föreställa mig vad det är för sjuka människor som kommer ringa på den annonsen :cy:
Men han frågade efter ett sätt att tjäna pengar på i sommar.
då var mitt sätt bättre 😛
December 8, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=danowani]ja men tror inte det går och övertala dom!! dom e lite cp sådär 😀
Denna fråga har jag då..
Är dina föräldrar så täta att de inte tycker att dela ut reklam är jobb som passar dig? alltså tycker de att dela ut reklam är ett jobb för a-kasseoffer?
kollade nu verkade nog gå under sommarn iaf! 😉 fast ja menar, då får man väl inte så väldans mkt? kan bara jobba i 1,5 månad och ska försöka få ihop 4000 kr så 😕
2 Guest(s)