June 28, 2005
Ramon wrote: Grymmt! Får man fråga vad en sån minimoto kostar ungefär? Har hört att de inte är så dyra 😕 🙂
Exakt, du kan åf köpa min 😀
Njae, men dom är inte så dyra. på http://www.gruppimport.se finns det en för 1500 spänn typ, och sen så har du massa andra diverse säljare , swebike.se, dealy.se, minis.se, birkaimport.se, minimotocenter.se ääääsh jag kan ju räkna upp hur många som helst, men där har du lite att välja bland 😀
June 28, 2005
Ramon wrote: Vad går en sån där rackare i då? Otrimmad? Spec på motor?
jadu, denna är luftkyld så den går kring en 60 blås just nu idag, men jag har en trimm förgasare och lite saker som jag kommer slänga på i helgen, så då räknar jag med ca 2 hk mera. 😉 Ca: 2,5hk nu.
Och så finns det ju dom som har 10hk minis.se heter den Pb-908.. Dom går ju kring en 80kmh orginal, och axxar uta helvete, livsfarligt grej det dära. Polaren har en sån.
edit* Men jag kan garantera att det är en FET känsla i 60 blås 10cm från marken 😀
November 29, 2003
Sardaukar wrote: h*****e vad jag stör mig på såna där som kör på gatorna. Som sagt, livsfarligt och låter förjävligt :arg:
Mötte två stycken i mörkret en gång, dom ska vara glada att jag inte behövde svänga ut i andra körfältet.
Hade själv en såndär, körde endast på gatan.
Men jag körde så lite med den, sålde den istället.
Var typ en "måste-ha-sak". 🙂
March 10, 2003
Fråga: Får man köra på allmän väg med dessa fordon?
Svar: Nej, pocketbikes är tyvärr inte godkännda att framföras på allmän väg.
Men har din modell blinkers och allt som en moped har, kan du vända dig till bilprovningen och fråga vad dem har att säga om det. Vi har av egen erfarenhet fått reda på att det är olika från polisman till polisman beroende på hur det går om man nu blir stoppad på allmän väg.
Dvs. inhängnat område om du inte vill få fina böteslappar från farbror blå.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2003
whak wrote: [quote=Ctrl] Dvs. inhängnat område om du inte vill få fina böteslappar från farbror blå.
Om man nu är så snäll och stannar. 🙄
Haha, jag får feta moppeåkarvibes här. Typ "åh, min moppe går i 120 blås och jag drog ifrån snuten". Skulle vilja se nån dra ut i skogen med en sån där, sen skulle jag stå och skratta redligt. 🙂
November 29, 2003
Mean Machine wrote:
Haha, jag får feta moppeåkarvibes här. Typ "åh, min moppe går i 120 blås och jag drog ifrån snuten". Skulle vilja se nån dra ut i skogen med en sån där, sen skulle jag stå och skratta redligt. 🙂
Inte speciellt svårt att "dra" snuten, med tvåhjuligt är det så förbannat lätt att åka ifrån dom. Misslyckas man så borde man cykla.
December 11, 2002
PooX wrote: [quote=Ramon]Vad går en sån där rackare i då? Otrimmad? Spec på motor?
Och så finns det ju dom som har 10hk minis.se heter den Pb-908.. Dom går ju kring en 80kmh orginal, och axxar uta h*****e, livsfarligt grej det dära. Polaren har en sån.
Jag har en 908 och ja den går rätt bra men 80km/h är att överdriva. Skulle snarare säga 70-75km/h. Man får alltid räkna med att hastighets angivelserna för pocketbikes är sådär en 10-15km/h över vad de egentligen klarar av. Om någon är sugen på en 908 kan jag varmt rekommendera den, MEN jag skulle råda alla att byta kopling direkt på den eftersom den skit som följer med i princip tar slut på 5min.
June 28, 2005
Joni^ wrote: [quote=PooX][quote=Ramon]Vad går en sån där rackare i då? Otrimmad? Spec på motor?
Och så finns det ju dom som har 10hk minis.se heter den Pb-908.. Dom går ju kring en 80kmh orginal, och axxar uta h*****e, livsfarligt grej det dära. Polaren har en sån.
Jag har en 908 och ja den går rätt bra men 80km/h är att överdriva. Skulle snarare säga 70-75km/h. Man får alltid räkna med att hastighets angivelserna för pocketbikes är sådär en 10-15km/h över vad de egentligen klarar av. Om någon är sugen på en 908 kan jag varmt rekommendera den, MEN jag skulle råda alla att byta kopling direkt på den eftersom den skit som följer med i princip tar slut på 5min.
Ahh, det vet jag.. Men har har bytt dreven på sin, så därför.. MEn den gör mera än 80, men orginal så gör dom ju kring det. Den gjorde 78 med gps (ORGINAL) .:D
2 Guest(s)