November 5, 2001
Glöm nu inte att vrida fram klockan en timma i natt. Kl 01.59.59 ska klockan vridas fram till 03.00.
Har funderat på hur sommartiden påverkar tidszonerna. I EU är sommartiden samordnat men hur är det med övriga världen?
Vi säger att man ska åka till Islamabad när det är sommartid i Sverige. Är tidsskillnaden då +3h istället för +4h? Är ju ganska kul att veta hur mycket klockan är i det land man besöker.
November 5, 2001
När jag läste det här blev jag ännu mer förvirrad. I Arizona använder man inte sommartid medans övriga USA gör det.
Att inte alla länder ställer om sina klockor samtidigt är förståligt med tanke på att det inte blir sommar samtidigt. Detta gör att det blir ännu svårare att veta hur mycket klockan är i ett visst land.
May 23, 2001
Arny wrote: [quote=stormaz]Kändes som man inte orkade bry sig....
Detta är viktigt. Särskilt i den finansiella världen måste det vara ytterst intressant att veta hur mycket klockan är i övriga världen. Har att göra med räntor osv.
Det vet jag väl, men kändes som jag inte orkade bry mig om det finns sommartid i Sverige eller inte. Vet nog att det är viktigt att komma i tid, sånt får man lära sig i armen.
JUST DET MUCK OM EN OCH EN HALV VECKA!!!!
3 Guest(s)