March 1, 2001
gp: göteborgsposten (http://www.gp.se) västsveriges morgontidning.
gp: gamle port (nattklubb i gbg) 🙂 kebab-hangout
August 17, 2003
Jag har aldrig riktigt förstått meningen med vinter- och sommartid. Då man ställer tillbaka klockan på hösten så blir det ju mörkare tidigare och ljusare tidigare, jag menar dagen blir ju inte längre. Nu blir det istället så att det ljusnar senare och mörknar senare (alltså vid senare tidpunkt).
Vad är det för mening med det? Förrutom att förvirra när det gäller tid i andra länder.
November 26, 2002
Lauregos wrote: Jag har aldrig riktigt förstått meningen med vinter- och sommartid. Då man ställer tillbaka klockan på hösten så blir det ju mörkare tidigare och ljusare tidigare, jag menar dagen blir ju inte längre. Nu blir det istället så att det ljusnar senare och mörknar senare (alltså vid senare tidpunkt).
Vad är det för mening med det? Förrutom att förvirra när det gäller tid i andra länder.
om man ställer tilbaka klockan blir det så att man är vaken mer när det är ljust ute.
September 17, 2003
varför ställdes klockan om 02 förresten? har det nåt att göra med vår tidszon och sånt? eller är det bara nån smart kille/tjej som suttit och funderat fram detta? tycker det verkar mer logiskt om man ändrar den kl 00:00 istället, men när jag tänker efter lite så kommer man ju tillbaka på dagen innan när man vrider tillbaka klockan när det blir vintertid igen.. mycket och tänka på där.. 😀
November 5, 2001
Öwall wrote: [quote=Lauregos]Jag har aldrig riktigt förstått meningen med vinter- och sommartid. Då man ställer tillbaka klockan på hösten så blir det ju mörkare tidigare och ljusare tidigare, jag menar dagen blir ju inte längre. Nu blir det istället så att det ljusnar senare och mörknar senare (alltså vid senare tidpunkt).
om man ställer tilbaka klockan blir det så att man är vaken mer när det är ljust ute.
Anledningen till att det infördes var att man skulle spara energi genom att gatlyktorna var tända kortare tid.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Öwall][quote=Lauregos]Jag har aldrig riktigt förstått meningen med vinter- och sommartid. Då man ställer tillbaka klockan på hösten så blir det ju mörkare tidigare och ljusare tidigare, jag menar dagen blir ju inte längre. Nu blir det istället så att det ljusnar senare och mörknar senare (alltså vid senare tidpunkt).
Anledningen till att det infördes var att man skulle spara energi genom att gatlyktorna var tända kortare tid.
och det är väll bra...
3 Guest(s)