July 8, 2003
Jag har samma problem som dig ibland. Fast då är det en tjej som har huvudet på armen och klipper av blodtillförseln...
Det är bra vidrigt att inte ha nå blod i armen när man vaknar mitt i natten. Ännu vidrigare när man ska urinera och inte vet vart man siktar på grund ut av att man inte har någon kändel i fingrarna. =)
On topic: Har du liten säng eller något? Jag vet att jag måste vräka ut mig för att sova bra. Testa spänna fast dig så du inte kan röra dig möjligtvis? =)
June 30, 2003
Mottroz wrote: sömnproblem o sömnproblem, vet inte riktigt vad man ska kalla det för.
men nästan varje natt vaknar jag av att jag inte har någo kännsel i armen. jag lyckas helatiden på något sätt ligga på armen så den blir tömmd på blod. skit äckligt. måste andvända den fungerande armen o lyfta väck den, låter helt sjukt :bgrin:någon som vet vad jag gör för fel på nätterna :bgrin: :bgrin:
Det är inte blodkärlen som stryps. Det är nervsystemet som kommer i kläm. Om armen hade fått blodbrist så hade den blivit blå och äcklig.
EDIT: har själv råkat ut för det ett antal ggr
June 3, 2001
Mottroz wrote: drar?
Runka
Ruska tupp
Runk
Fickpingis
Handarbete
Handtralla
Ledstångshambo
Pingismatch
Självbefläckelse
Självbefrielse
Banka biskop
Dra en banjo
Dra en handtralla
Dra en skinnhiss
Dra en skinnbanjo
Dra en Tarzan
Fila
Ha en dejt med fröken höger (*)
Hala
Dejta Lena Handén
Putsa Hyland (Hyland var skallig, liksom är ollonet)
Rulla mössan
Åka skinnhiss
Ruska tupp
Taja
Spela på skinnflöjten
Dra en Th0mte
Tröska säd
Smeka (lem)
Göra en Jakob
Vaxa delfinen
June 23, 2002
Gueno wrote: [quote=Mottroz]drar?
Runka
Ruska tupp
Runk
Fickpingis
Handarbete
Handtralla
Ledstångshambo
Pingismatch
Självbefläckelse
Självbefrielse
Banka biskop
Dra en banjo
Dra en handtralla
Dra en skinnhiss
Dra en skinnbanjo
Dra en Tarzan
Fila
Ha en dejt med fröken höger (*)
Hala
Dejta Lena Handén
Putsa Hyland (Hyland var skallig, liksom är ollonet)
Rulla mössan
Åka skinnhiss
Ruska tupp
Taja
Spela på skinnflöjten
Dra en Th0mte
Tröska säd
Smeka (lem)
Göra en Jakob
Vaxa delfinen
:bok:
February 21, 2003
DoN wrote: Det är inte blodkärlen som stryps. Det är nervsystemet som kommer i kläm.
Exakt så är det. Läkarna kallar det för 'nerventrapment'. Varför (de svenska) läkarna inte kallar det 'nervinklämning' har jag svårt att förstå. Men så är det iaf. Så när armen börjar vakna igen så brukar det ju "flimra och sticka" lite varstans i armen, och det är alltså nervsystemet som flippar ur lite grann innan det är fullt återställt.
February 21, 2003
Mottroz wrote: [quote=Ogrebeast][quote=DoN]Det är inte blodkärlen som stryps. Det är nervsystemet som kommer i kläm.
Exakt så är det. Läkarna kallar det för 'nerventrapment'. Varför (de svenska) läkarna inte kallar det 'nervinklämning' har jag svårt att förstå. Men så är det iaf. Så när armen börjar vakna igen så brukar det ju "flimra och sticka" lite varstans i armen, och det är alltså nervsystemet som flippar ur lite grann innan det är fullt återställt.
ja du skojar. h*****e va jobbigt. är skitjobbigt. ibland kan det hålla på o sticka hur länge som helst 🙁
Jag tycker själv att känns rätt fräckt. 😀
För mig går det över efter 30 sekunder oftast, max en minut om jag råkat ligga på armen en längre tid.
March 11, 2003
En gång i min ungdom, på stenåldern, lyckades jag somna på ett basebollträ. När jag vaknade sov båda armarna och ena benet.
Det riktigt jobbiga var att jag inte var ensam i sängen. Hade inte en aning om vem hon var. Hon måste trott jag var helt galen när jag mer eller mindre trillade ur sängen, kvidandes, samtidigt som jag försökte resa mig utan att använda armarna och ena benet. Att det var en hel del sprit på brännbolllen dagen innan behöver jag kanske inte förklara...:)
May 22, 2001
denstore wrote: En gång i min ungdom, på stenåldern, lyckades jag somna på ett basebollträ. När jag vaknade sov båda armarna och ena benet.
*Text*
Att det var en hel del sprit på brännbolllen dagen innan behöver jag kanske inte förklara...:)
HEHEHE... måste sett kul ut 8) 😀 😛 :eye: :bgrin: Lite för många :pidu: kanske 😉
1 Guest(s)