July 23, 2002
Tjenna alla!
Har nyss inhandlat en sådan MD... och nu är det så att jag har ett ganska stort problem...
Jo i Windows XP Prof. stängs OpenMG Jukebox ner när jag för över låtar från datorn (mp3)! :/ så blir det varje gång. I windows 2000 hänger sig programet istället när jag konverterar låtarna till ATRAC3, alltid på 93 %.
Ibland i windows XP kan jag konvertera men inte föra över låtarna... SKUMT!
Har ett MSI K7T266Pro kort (6380), vad jag vet har detta kort haft mycket problem med USB, kan det vara detta som är felet?
Vet någon en patch eller liknande som kan fixa detta problem?eller något annat som kan hjälpa mig?
just nu kör jag win2k prof. med sp3, ett gf2 pro, sb live platinum 5.1 och ett msi moderkort
August 26, 2002
Tja.
Har själv en MZ-N707 som funkar prima. Men programet suger rent ut sagt! Har i stort sett haft tur med mina mp3s. Men har hänt att det har hängt sig eller att det bara stängt ner sig. När det hände för mig så testade jag dra ner mp3:n igen och då har jag haft turen att det funkar. Så testa dra ner/rippa skivan en gång till. Kan funka.
//Mvh Ogre
July 23, 2002
Ogre wrote: Tja.
Har själv en MZ-N707 som funkar prima. Men programet suger rent ut sagt! Har i stort sett haft tur med mina mp3s. Men har hänt att det har hängt sig eller att det bara stängt ner sig. När det hände för mig så testade jag dra ner mp3:n igen och då har jag haft turen att det funkar. Så testa dra ner/rippa skivan en gång till. Kan funka.
//Mvh Ogre
okej, men konstigt att det ska behöva vara så...
har hört att man kan använda ett program som heter Realone ?
Eller finns det kanske något annat som man kan änvända?
July 23, 2002
Json_81 wrote: Skumt. Programmet funkar perfekt för mig under Windows 2000 pro med service pack3.
Har visserligen en annan md (505) men det borde ju inte spela någon roll.
Har du testat att installera om drivrutinsskivan? eller det kanske finns några nyare drivrutiner från sony?
Efter X antal timmar har jag fixat problemet!!! 🙂 fick ett tips på ett speciellt MD Forum om att man ska aktivera "kompatibilitets stöd" i windows 2000, genom att skriva in ett speciellt kommando i "kör". Efter det högerklickade jag på ikonen för OpenMG och valde att köra med Windows 98, och då plötsligt fungerar det prima *peppar peppar, ta i trä* då får man se hr länge detta fungerar då, men annars så är det fel på programet och det är MÅNGA som har samma problem som mig, eller hade. annars kan man testa att köra med RealOne, där kan man ladda hem en plugin som gör att programet stöder NetMD´s och så att man kan föra över låtar med det progget istället... funkade ganska bra, men jag vet inte hur man ställer in SP läge istället för LP2 eller LP4
July 23, 2002
mattemaz wrote: vad va det för forum då?
har samma problem!! 🙁 🙁 🙁
mvh matte
Du kan ju fråga mig om du vill så kan du få svaren... 🙂
men detta skriver du i "kör": regsvr32 C:WINNTapppatchslayerui.dll
har du windows liggande i annan katalog så får du förstås skirva en annan sökväg... detta gör att du aktiverar "kompatibilitets stöd" i windows 2000 och kan välja att köra progget i Windows 98 tex.
testa med detta!!! om det inte funkar hör av dig igen
2 Guest(s)