September 6, 2001
Nae det gjorde inte alla!!
Min pappa är palestinier och vad jag såg så hurra han inte... Usa tyckte att man skulle ge judarna ett land så blev det landet palestina som dom tog och där nere dödas det människor varje dag.. Min pappa har upplevt det. Men jag kan förklara varför Palestinierna hurra, det är för att dom tycker Usa äntligen fick smaka på sin egen medicin
[ Detta Inlägg ändrades av: Mousie den 2001-10-30 23:48 ]
September 7, 2001
August 28, 2001
Jag tycker synd om dom som dog i wtc, men ni får uräkta mig, men sådana terror attacker finns varje dag i tredje världen...inte sörjer vi att flera tusen dör i svält och fattigdom på grund av att flera av världens ledare är just terrorister! Men när det händer i USA så är det som om det skulle vara värre, verkar som om man gör skillnad på människor. Obs!! Nu säger jag inte att ni som har skrivit tänker så, men jag kände mig tvingad att säga det ändå...... Me all respekt sörjer jag alla som dog i alla attackerna som utfördes den 11 september 2001. Men jag sörjer de som oxå dör varje dag utan ens vi vet om det 🙁
Hoppas att vi kan börja respektera varann innan vi kommer att utrota oss själva. Eller så är det tänkt att våran tid e över ...
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-10-31 02:51 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-10-31 02:52 ]
July 2, 2001
On 2001-10-31 02:50, Tratten[DEI] wrote:
Jag tycker synd om dom som dog i wtc, men ni får uräkta mig, men sådana terror attacker finns varje dag i tredje världen...inte sörjer vi att flera tusen dör i svält och fattigdom på grund av att flera av världens ledare är just terrorister! Men när det händer i USA så är det som om det skulle vara värre, verkar som om man gör skillnad på människor.
Nu är det ju inte så enkelt att västvärldens ledare skulle vara terrorister för att folk svälter i 3'dje världen. Man kan inte bygga upp en civilisation på gåvor, allmosor och bidrag. Det måste komma inifrån. Annars försvinner bara alla resurser till folk som tar för sig och är korrumperade. Dessutom, hur hade det sett ut i "vår" värld idag om inte vi (med USA i spetsen) hade tagit i med hårdhandskarna?
August 11, 2001
för alla er ignoranta som ansåg att häxan som joddlade skulle dödas eller alla palestinier bombas så har jag lite nyheter till er.
De bilder ni såg av jublande palestinier och kvinnan som joddlar är att de fick mat och godis!!! de fick det vi får varje dag och av ren glädje så utbrast de så framför kameran. Det är gamla bilder och det är avskyvärt att media använder de för att väcka mer hat.
Det som hände WTC är oacceptabelt, men vi får inte glömma att det inte var hela arabvärlden eller alla i mellan östern utan det var Al-Qaidas terrorist nätverk som stod bakom det!
Det som händer i Afghanistan just nu är horribelt och jag lider verkligen med de stackars barnen. Det som förbannar mig är att USA som är världens rikaste land ger sig på världens fattigaste land. Istället för att bomba kan de lätt sätta in marktrupper och genom norra alliansen röra sig genom bergen och ta fast vem fan de ska ta fast. Men de bombar och dödar.
I mina ögon är George W. Bush och hans regering lika mycket terrorister som Usama Bin Laden och Al-Qaida.
Bort med våldet!!
July 18, 2001
Tänkte prcis säga det som Proxi sa.
Media har en oerhörd makt, de kan skapa vilka bilder som hellst. Tänk efter själva, det som media säger i TV eller skriver i tidningar, det tror vi på. Det där i USA kanske inte har hänt, hur många har sett det med egna ögon? Det har ju tvistats om USA verkligen HAR landat på månen eller inte. Media skapar och förvrider väldigt mycket. De överdriver rätt så mycket också, utan att visa någon hänsyn. Bevis för detta är de jublande personerna efter WTC attacken. Dessa bilder var fejkade.
April 10, 2001
För att kunna förstå de bakomliggande orsakerna till terrordåden i USA föregående månad, duger det inte att, som vissa verkar göra, enbart titta på orsakernas konsekvenser och hävda att de är orsakerna – det är att blanda ihop orsak och verkan. Från den ena vänsterideologen efter den andra kommer det nu oavbrutet analyser om terrorattackerna mot USA föregående månad. Gemensamt för dem är att de alla vill låta allmänheten förstå att terrorattackerna var en naturlig följd av de skillnader och klyftor som föreligger i världen i dag, och att dessa i huvudsak beror på västs, och framför allt USA:s, politiska och ekonomiska "makt". Gaphalsar på stan har heller inga problem med att skylla allting på kapitalism och "USA-imperialism". Att söka bäring för sina påståenden i verkligheten är ingen intresserad av. Samtidigt är alla, mer eller mindre, noga med att poängtera att detta trots allt inte rättfärdigar terrorism. Ett problem USA-hatarna, och de flesta andra människor, har när de ska fördöma terrorism, är att de själva lever efter samma etiska principer som terroristerna gör – om än i varierande grader.
[ Detta Inlägg ändrades av: Helmer den 2001-11-01 19:59 ]
July 2, 2001
Om inte västvärlden (med USA i spetsen) hade lagt sig i så hade vi haft ett flertal grupper människor med för mycket pengar/makt/vapen och illvilja att det hade varit värre än vad det är idag. Varför jag tror så är att man inte har varit enade med en erkänd demokrati i många övriga länder.
Sen går det inte bevisa vad som skulle hänt ifall det och det hade hänt eller inte hänt historiskt.
1 Guest(s)