August 8, 2001
On 2001-11-02 11:34, David_A wrote:
On 2001-11-01 23:04, Proximus wrote:
Måste däremot påpeka en sakMånga säger att USA räddade Europa från första och andra världskriget. USA skulle aldrig lagt sig i någon av kriget om de inte själva blivit anfallna. Dessutom kom de båda gångerna sent in i kriget och på så sätt så mötte de 1 försvagat Tyskland. Jag såg dessutom ett program där de sa att Sovjet var de riktiga hjältarna när de handlade om andra världskriget. Läs lite om kriget innan ni säger att USA rädda Europa. För USA gjorde en tiondel av vad Sovjet gjorde. Så tacka "kommunisterna" för att Nazi Tyskland inte lyckades ta över allt!
Det du säger stämmer inte för fem öre. Har du en aning om hur mycket stöd sovjet fick av USA? Hur många konvojer som gick från USA till Sovjet? Det rörde sig om miljoner skjutvapen, miljontals ton mat, verktyg, maskiner m.m. Konvojerna till Storbritanien behöver jag inte berätta om hoppas jag.
Så det var i allra högsta grad USA som vann hela kriget. Att verkligen läsa på lite skadar inte. Slutligen var den enda anledningen att Sovjet upnådde några mål över huvudet taget i kriget, utöver all hjälp man fick, var att man var numerärt överlägsen Tyskland. Det dog 20 miljoner ryssar under kriget, tror det var ca en tiondel så många Tyskar. Säger en del om hur värdelöst den sovjetiska krigsmaskinen verkligen fungerade.[ Detta Inlägg ändrades av: David_A den 2001-11-02 11:42 ]
Sen ska vi inte glömma bort finnarna som lyckades hålla imot både ryssar och tyskar under andra världskriget. Det kan man kalla sisu.
October 10, 2001
On 2001-11-02 00:44, OsiriZ wrote:
gaah ja tycker då fan USA gör rätt i att anfalla Afganistan.. hoppas lika många talibaner dör som amerikaner i WTC..
Jag hoppas att du egentligen inte menar det där, vad skulle bli bättre av att ännu fler dog? Det bästa vore ju om allt kunde lösas på helt fredlig väg, fast det är väl en omöjlighet antar jag. 🙁
June 17, 2001
Jo Vanillababe, du har helt riktigt.
Dom frågar dom om dom inte tycker att det är tragiskt och då svarar dom NEJ och dom barnen tror att det är Japanerna som gjorde detta mot USA.
Deras massmedia är också ganska förvrängande
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)