June 17, 2001
Hip Hop/rap, e helt ok enligt min smak. Men att rappa på finska... hmmm
Det låter ju redan som om dom rappar när folk i Finland pratar, och det är inte så konstigt med 3 k i samma ord och 2 ä efter de 3 k:na. Det kan inte låta annat än rap
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 21, 2001
visst händer det att man lyssnar på finsk hiphop. de jag tycker är bäst är dock några jag inte riktigt minns namnet på just nu.
nu kom det:
seremoniamestari
[ Detta Inlägg ändrades av: kode den 2001-11-10 18:04 ]
June 8, 2001
jag håller inte alls med om att Finska är fult. Det är faktiskt mycket mer lämpad för musik då det är mjukare, och därav låter varmare. Svenska är stelt, nästan som tyska 😀
Hip Hop är annars väldigt okreativ musikform, alla sjunger med samma monotoma röst, vilket på lätt sätt tar död på all personlighet, eller död på all den eventuella personligheten som rapparen har bör man kanske säga.
June 17, 2001
Jag sitter just nu (här) och kollar på
"The up in smoke tour" på DVD som jag har lånat av en polare, Det är riktig rap/hip hop.
De e med Em, Dre, Snoop och Ice cube...
Dom e bara så damn bra...
Jag vill inte ha några svar på detta inlägg om att dom suger osv, så är ni snälla. :burn:
Ni kan komentera om ni gillar dom, men om ni hatar dom så skriv det på er förstasida på lunar eller något men inte här, snälla...
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 21, 2001
On 2001-11-11 19:35, SoundHead wrote:
On 2001-11-09 12:06, Defcon wrote:
Är det nån mer än jag som lyssnar på finsk hip-hop?
Jag älskar Finteligens! Dom är årets rappare enligt mig!
Alldrig har finsk musik varit så bra!Kan du ge mig nåra namn på banden?
Seremoniamestari
Fintelligens
finns fler, ska nog fråga en polare till mig.
[ Detta Inlägg ändrades av: kode den 2001-11-11 20:40 ]
October 14, 2001
On 2001-11-11 20:39, kode wrote:
On 2001-11-11 19:35, SoundHead wrote:
On 2001-11-09 12:06, Defcon wrote:
Är det nån mer än jag som lyssnar på finsk hip-hop?
Jag älskar Finteligens! Dom är årets rappare enligt mig!
Alldrig har finsk musik varit så bra!Kan du ge mig nåra namn på banden?
Seremoniamestari
Fintelligens
finns fler, ska nog fråga en polare till mig.[ Detta Inlägg ändrades av: kode den 2001-11-11 20:40 ]
Minns inte hur det stavas men,
Eskimo är bra.. På nyaste Rantarock skivan finns det många bra finska rappare så om ni vet nån som har den så kan ni ju kolla efter tips där
1 Guest(s)