Sova ÖVER!!!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sova ÖVER!!!
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
500971
January 6, 2004 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

Det är inte ny dag förrän man sovit. Den regeln kör iaf jag o polarna.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
500973
January 6, 2004 - 3:52 am
sp_Permalink sp_Print

Låter lite extremt. :bgrin:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
501149
January 6, 2004 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Det är inte ny dag förrän man sovit. Den regeln kör iaf jag o polarna.

Hehe, de kör ja me..

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
501180
January 6, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: http://www.dag.nu/

har den som startsida nu. lite svårt att hålla reda på dagarna på loven 😉

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
502107
January 7, 2004 - 3:54 am
sp_Permalink sp_Print

shiiiiit de e redan onsdag nuu damn måste vara uppe i ungefär 50timmar satt jag sover 48timmar för då slipper jag skola: Torsdag-Fredag 😛 weee ska säga nästa månda att jag glömde ställa klockan på ringning! :D:P:)

carlberg
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
502111
January 7, 2004 - 4:08 am
sp_Permalink sp_Print

Vi börjar den 12:e 😛

macrus
Member
Medlem
502113
January 7, 2004 - 4:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jag börjar idag och kan inte sova, ptja börjar om 3h. cry

Joakim Ågren
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
502129
January 7, 2004 - 4:50 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Det är mer farligt att sova för länge än för lite!

Det faktum att du klarade att hålla dig i sängen och sova mer än 14 timmar tyder på att något är fel i kroppen. Antingen är du påväg att bli utbränd eller så har du någon form av sömnrelaterad sjukdom. Eller så har du helt enkelt blivit drogad av någon. Ectasy kan få sådan effekt som du beskriver om kropepn har överhettats. Finns exempel på folk som hamnat i komaliknade tillstånd i upp till 14 dagar.. eller så har du helt enkelt drabbats av någon energiutträngande bakterie eller virus.

Orsaken till att det kan vara farligt att sova för länge är att kroppen då befinner sig i ett repararera tillstånd. Hjärnan tar hand om underhållet av kroppen på natten då ämnesomsättningen sjunker. I detta reparationskit ingår såklart immunförsvaret som är som mest aktivt på natten. Om immunförsvaret tillåts operera för länge så får man för högt antal vita blodkroppar vilket kan leda till blodpropp,syrebrist,stroke,vattenbrist

Men förhoppninsgvis var detta en engångshändelse orsakad av någon infektion i kombination med alkohol eller drog. Händer det igen så bör du uppsöka läkare!.

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
502184
January 7, 2004 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Joakim Ågren wrote: Hej!

Det är mer farligt att sova för länge än för lite!

Men förhoppninsgvis var detta en engångshändelse orsakad av någon infektion i kombination med alkohol eller drog. Händer det igen så bör du uppsöka läkare!.

Hmm då kanske man bör tänka om lite då.. Jag är oftast uppe 15-25 timmar om dagen & sover sen lätt 10-15 timmar efter det, kanske inte är så bra då & äter oftast bara en gång om dagen om man ens gör det. Ska kanske tänka om hur man lever då. Man börjar ju bli till åren..Fyller 24 på fredag.... 8)

Milos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
503072
January 7, 2004 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, Intressant, Joachim!! Verkligen!

Kan svära mig fri från Extacybiten.....Så vitt jag vet iaf...Ska därimot inte sticka under stol med att det hela hade föregåtts av en hel del julfestande. Alkohol alltså. Glögg. (Och datorspelande och allmän oordning på tiden..) Tänkte mig själv att jag fått nån typ av juljetlag...(Nej, det är inte bara tomten som kan drabbas..) Sedan hade jag väl kanske nån typ av lättare nedstämdhet vid tillfället cry ....p.g.a. Livet, universum och allting, ni vet... OSSÅ detta förbannade mörker!! Var väl igentligen utsövd vid den första gången när jag gick upp å fikade, men kunde liksom inte förmå mig att ta mig för nåt, så jag gick tillbaks till sängen och sov lika länge till........Och jag är duktig på att sova, jo det är inget nytt...

Det där med blodproppar hade jag inte tänkt på, men så är det ju, det har man ju fått höra på längre flygresor att inte va stilla allt för länge.

Ska försöka att inte göra om det....Lär ju göra sig själv nu när jobbet ruskat igång igen....Lyckades sova 2.5 timme i natt som var....

Yeee, look at the time.......Nu får det va nog! God natt!
:z:

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
503090
January 7, 2004 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: shiiiiit de e redan onsdag nuu damn måste vara uppe i ungefär 50timmar satt jag sover 48timmar för då slipper jag skola: Torsdag-Fredag 😛 weee ska säga nästa månda att jag glömde ställa klockan på ringning! :D:P:)

haha.. "ää jag försov mig". kommer 2 dagar för sent:P

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
503631
January 9, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

för några veckor sedan så sov ja i stort sett konstant från de att ja kom hem från skolan vid 3 tills 7 på monnen. Det gjorde ja i nåra veckor typ... Sen blev morsan orolig så ja va tvungen o gå te doktorn 🙂 visade sig att min astma va underbehandlad, så nu går jag på dopingklassade mediciner :D:D

macrus
Member
Medlem
503637
January 9, 2004 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Häromdagen sov jag från 23-15.10 fast jag hade sovit som vanliga natten innan, tror detta aldrig hänt mig.
Blev helt sjukt förvånad när jag kollade på klockan den "morgonen" trodde det inte var sant. (var hemma från skolan den dagen pga skäl också.)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 244
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL