December 15, 2003
Ja, polisen kan se var en mobiltelefon färdas om den är påslagen (en mobiltelefon "hoppar" ju till närmsta basstationen)
Men det kostar ganska mycket så den ska då varit inblandad i ett mord el dyl... om det inte funkar att ringa upp så bör hon nog köpa en ny telefon.
OBS: hon har väl ringt o spärrat numret? Så det inte blir en fet räkning, fast är det kontantkort så kan man bara skita i det.
June 17, 2002
HerrPutte wrote: Ja, polisen kan se var en mobiltelefon färdas om den är påslagen (en mobiltelefon "hoppar" ju till närmsta basstationen)
Men det kostar ganska mycket så den ska då varit inblandad i ett mord el dyl... om det inte funkar att ringa upp så bör hon nog köpa en ny telefon.
OBS: hon har väl ringt o spärrat numret? Så det inte blir en fet räkning, fast är det kontantkort så kan man bara skita i det.
Naj.. det e teleoperatören som kan se vart mobilen e.. snutan kan inte se nåt sånt.. men snuten går till teleoperatören som sedan fixar jobbet åt snuten.. o typ endast åt snuten oxå.. man inte kan inte typ knata till Telia o begära att dom spårar nån...
October 25, 2003
fastbullit wrote: [quote=tindy_14]Hon har kontantkort, och försöker du ringa så får du bara meddelandet:
"Numret kan inte nås, vv försök senare".
Menmen, kanske inte så mycket att göra åt...
Tack för svaren!
då har dem tagit ut sim kortet, lycka till med att få tillbaks mobilen 😕
jo, jag fattade det.
menmen, skitsamma.
den var inte värd nåt.
en Z200, hyggligt repig också..
October 25, 2003
MrWeizel wrote: [quote=tindy_14]jo, jag fattade det.
menmen, skitsamma.
den var inte värd nåt.
en Z200, hyggligt repig också..
Det jag hade grämt mig mest över om jag blivit av med telefonen är alla numren som försvunnit...
Dags att göra en kopia av kortet 🙂
Jo, det är ju värst.
150nr åt helvete...
1 Guest(s)