May 1, 2003
Har nu sparat ihop en lite större summa pengar och skulle vilja få ut lite ränta på det. Just nu har jag nästan ingen ränta alls.
Vad finns det för alternativ, sett konton med 3-4% ränta.
Kraven är väl att det skall vara enkelt, och ha bra ränta.
Finns så mycket, hade varit fint med lite guidening!
December 17, 2005
Jag gjorde en tråd om detta lite tidigare, rent generellt är det väl rätt shitty att spara pengar på ett bankkonto.. Bättre investera i fonder/aktier, dock finns ju alltid en risk med det..
Här har du en sida med bra översikt av olika banker och dess ränta.. http://www.finansportalen.se/s.....guiden.htm
January 8, 2003
Själv kör jag en kombo på Swedbanks fonder och e-sparkonto via deras internet bank. Tycker det är skönt att nästan aldrig behöva gå till banken utan det mesta kan man fixa var som helst när som helst med sin internet dosa. Att betala alla ränkningar å sköta alla banköverföringar där är ju det bästa dom kommit på. Nu kan man betala räkningar fast man inte är hemma, bra nu när det är semestertider.
October 22, 2002
Rune wrote: Jo, Swedbanks e-sparkonto är ju rätt bra. Det kan man ta ut, sätta in pengar hur mycket man vill utan att det kostar ett öre.
Nackdelen är att man bara kan komma åt det genom internet.
Går visserligen att forcera in/ut pengar mha rätt bankman även fast dom inte får göra såna saker.
April 11, 2003
Bjornstrom wrote: [quote=Rune]Jo, Swedbanks e-sparkonto är ju rätt bra. Det kan man ta ut, sätta in pengar hur mycket man vill utan att det kostar ett öre.
Rätt många ställen som erbjuder fria uttag, inte 70-talet nå mer 😀 vad har du för ränta?
Räntan är 2,60 %. Det står så längs ner på sidan Bjornstrom länka till i en tidigare post.
December 17, 2005
Rune wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Rune]Jo, Swedbanks e-sparkonto är ju rätt bra. Det kan man ta ut, sätta in pengar hur mycket man vill utan att det kostar ett öre.
Rätt många ställen som erbjuder fria uttag, inte 70-talet nå mer 😀 vad har du för ränta?
Räntan är 2,60 %. Det står så längs ner på sidan Bjornstrom länka till i en tidigare post.
Jo jag vet, orkade bara inte öppna länken :bgrin: byt bank och tjäna upp till 1% mer i ränta 😀
1 Guest(s)