April 18, 2003
whak wrote:
Du kan aldrig komma med något eget?
Du har quotat copulator 2-3ggr i denna tråden, och samma quote hela tiden.
Beror enbart på lathet, samt att det var precis vad jag själv tycker. Folk som inte kan ge fan i andras saker är inte så lite störigt. "Jamen jag hittade den så då är det min". Prova att lämna tillbaka den! Ett försök att lämna in en upphittad pryl till polisen sen gav han/hon upp. Det är åt helvete alldeles. Varför inte prova en gång till? Eller rent av på en annan station? Eller be nån teleoperatör spåra ägaren. Skulle personligen bli väldigt tacksam om nån lämnade tillbaka nått jag tappat.
Och folk undrar varför det går åt helvete med landet...
November 29, 2003
Jekyll 3000 wrote:
Beror enbart på lathet, samt att det var precis vad jag själv tycker. Folk som inte kan ge fan i andras saker är inte så lite störigt. "Jamen jag hittade den så då är det min". Prova att lämna tillbaka den! Ett försök att lämna in en upphittad pryl till polisen sen gav han/hon upp. Det är åt h*****e alldeles. Varför inte prova en gång till? Eller rent av på en annan station? Eller be nån teleoperatör spåra ägaren. Skulle personligen bli väldigt tacksam om nån lämnade tillbaka nått jag tappat.Och folk undrar varför det går åt h*****e med landet...
Han/hon har nu i efterhand fått reda på vem som äger telefonen och dom som berättade det sa att det var ingen förlust att den tjejen blev av med sin telefon. Var ju bara en tattig Nokia nånting av billigare modell.
April 18, 2003
whak wrote:
Han/hon har nu i efterhand fått reda på vem som äger telefonen och dom som berättade det sa att det var ingen förlust att den tjejen blev av med sin telefon. Var ju bara en tattig Nokia nånting av billigare modell.
Där ser man, dom hittade ägaren till slut, det var ju bra! Men jag vidhåller fortfarande att det är fel att inte lämna tillbaka saker man hittar. Tror nog du skulle gillat att få tillbaka din tröja som du tappat, i helt och fint skick.
November 29, 2003
Jekyll 3000 wrote:
Där ser man, dom hittade ägaren till slut, det var ju bra! Men jag vidhåller fortfarande att det är fel att inte lämna tillbaka saker man hittar. Tror nog du skulle gillat att få tillbaka din tröja som du tappat, i helt och fint skick.
Du anar inte, skulle kunna gå genom eld och vatten för att få den tillbaka.
Har jag fått tillbaka den? Nej, alltså ska jag gefan i att lämmna tillbaka saker till folk som jag hittar. Har själv också blivit av med en telefon.
Dock tappade jag inte den utan blev rånad på den så det var en annan femma. Jag fick iofs cash för det.
December 27, 2003
whak wrote:
Du anar inte, skulle kunna gå genom eld och vatten för att få den tillbaka.
Har jag fått tillbaka den? Nej, alltså ska jag gefan i att lämmna tillbaka saker till folk som jag hittar. Har själv också blivit av med en telefon.
Dock tappade jag inte den utan blev rånad på den så det var en annan femma. Jag fick iofs cash för det.
Du resonerna ju så in i helvetet fel =/ Straffa andra för att någon annan inte lämnar tillbaks saker som dem hittar. Men det är bra, då tänker jag aldrig vara i din närhet och vara rädd för att tappa saker som du sedan tar och aldrig tänker lämna tillbaks, för att någon inte har lämnat tillbaks en tröja som du har tappat. Skamligt.
November 29, 2003
SkuTiDuTi wrote:
Du resonerna ju så in i helvetet fel =/ Straffa andra för att någon annan inte lämnar tillbaks saker som dem hittar. Men det är bra, då tänker jag aldrig vara i din närhet och vara rädd för att tappa saker som du sedan tar och aldrig tänker lämna tillbaks, för att någon inte har lämnat tillbaks en tröja som du har tappat. Skamligt.
Skärp dig moraltant, om jag tex hittar en laptop som jag anser kosta en del eller så, självklart lämmnar jag den till snuten.
Men här i den här bondhålan så ska du lämmna något till snuten så lär du matcha det med deras arbets tider = 0 dom ska ev lägga ner snutstation.
Samt att personen i fråga ska lyckas komma dit när de har öppet.
October 22, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=whak]
Jag uppfattar det som att tjejen ifråga inte har fått tillbaka telefonen alls. Även om det enbart var en "billig nokia modell" så är det ju totalt fel.
Om jag skulle bli av med min mobil på ett eller annat sätt så skulle jag skita fullständigt i mobilen om jag hade möjlighet att få tillbaka simkortet. Man har jag nummer till folk man inte träffar så ofta osv.
November 29, 2003
fisken wrote:
Jag uppfattar det som att tjejen ifråga inte har fått tillbaka telefonen alls. Även om det enbart var en "billig nokia modell" så är det ju totalt fel.
Om jag skulle bli av med min mobil på ett eller annat sätt så skulle jag skita fullständigt i mobilen om jag hade möjlighet att få tillbaka simkortet. Man har jag nummer till folk man inte träffar så ofta osv.
Hmm jag kan ju be om simkortet och posta det i ett brev till henne.
När jag blev av med min nalle så tänkte jag, "dom personer" som jag anser mig behöva nr till får jag ju endå tag i på ett nafs resten är alltså ej viktiga"
Morsan/farsan träffar man varje dag, mormor och morfar får man ju tag i via mor, syrrornas nr får man tag på, polarna träffade man ju i skolan osv.
October 22, 2002
whak wrote: [quote=fisken]
Hmm jag kan ju be om simkortet och posta det i ett brev till henne.
När jag blev av med min nalle så tänkte jag, "dom personer" som jag anser mig behöva nr till får jag ju endå tag i på ett nafs resten är alltså ej viktiga"
Morsan/farsan träffar man varje dag, mormor och morfar får man ju tag i via mor, syrrornas nr får man tag på, polarna träffade man ju i skolan osv.
Sen finns det folk som inte går i skolan där man inte träffar alla dagligen. Finns folk som har flyttat från orten osv.
Sen attityden att hon var inte "värd" att få tillbaka telefonen är ju åt helvete ju.
November 29, 2003
fisken wrote:
Sen finns det folk som inte går i skolan där man inte träffar alla dagligen. Finns folk som har flyttat från orten osv.
Sen attityden att hon var inte "värd" att få tillbaka telefonen är ju åt h*****e ju.
Jo det är visserligen sant. Men anser man dom som viktiga så får du ju endå lätt tag på honoms/hennes nr. Så om en pundare tappar sin telefon och du sedan hittar den och får reda på att det är en pundare som ägde den lämmnar du då tillbaka den?
September 17, 2004
copulator wrote: [quote=Bacon]Tjenare!!
Har köpt en LG 8120. Det tråkiga är att jag tror den är spärrad. Funka en gång att ringa sen försvann täckningen bara!
Nån som vet hur jag ska fixa detta ??
han har "köpt" den säger han. och om man hittar en mobil eller liknade så är man skyldig att lämna in den till polisen inom en viss period annars är det stöld
För att det ska vara stöld så måste man stöldanmäla grejerna. Så du menar om nån hittar min telefon och inte lämnar den till snuten så har människan "snott den". Löjligt
1 Guest(s)