October 4, 2004
Tjabba.
Kanske inte så bra ställe fråga saker om bilar. Men det kanske finns nåra som är duktiga på det här med.
[Image Can Not Be Found]
Denna hittade jag på Danmobility.
Men dom är så j*vla långsamma på att skicka.
Tänkte om nån vet vart man kan få tag på dessa annars?
MVH Kimpa
September 5, 2001
Sjukt dålig lösning på ett avgassystem. Är det för 2 st ljuddämpare eller är det en downpipe från V8?
Visserligen är jag ett effektfreak men endå, ett avgassystem är ju numero uno för en motor både gällande effekt och livslängd. En bättre lösning skulle se mer ut som ett Y.
Mitt tipps är att du ringer en lokal verkstad/industri som sysslar med rostfritt, de ska kunna svetsa det där åt dig för en billig peng.
October 4, 2004
hawkie wrote: Sjukt dålig lösning på ett avgassystem. Är det för 2 st ljuddämpare eller är det en downpipe från V8?
Visserligen är jag ett effektfreak men endå, ett avgassystem är ju numero uno för en motor både gällande effekt och livslängd. En bättre lösning skulle se mer ut som ett Y.
Mitt tipps är att du ringer en lokal verkstad/industri som sysslar med rostfritt, de ska kunna svetsa det där åt dig för en billig peng.
Ska ha den i slutet på systemet för att kunna ha 2st japsdämpare.
Fast det blir bara ett tillfälligt system tills jag fått v-tec motor 😛
Sitter just nu på en småvässad 1.5 LSI på 100kusar bara. 😛
September 5, 2001
BonziBody wrote: [quote=hawkie]Sjukt dålig lösning på ett avgassystem. Är det för 2 st ljuddämpare eller är det en downpipe från V8?
Visserligen är jag ett effektfreak men endå, ett avgassystem är ju numero uno för en motor både gällande effekt och livslängd. En bättre lösning skulle se mer ut som ett Y.
Mitt tipps är att du ringer en lokal verkstad/industri som sysslar med rostfritt, de ska kunna svetsa det där åt dig för en billig peng.
Ska ha den i slutet på systemet för att kunna ha 2st japsdämpare.
Fast det blir bara ett tillfälligt system tills jag fått v-tec motor 😛
Sitter just nu på en småvässad 1.5 LSI på 100kusar bara. 😛
Är ju samma avgassystem på bägge om jag inte har fel.
Nä, gör om gör rätt. det ska se ut som ett Y! Vet du varför alla jappsare har dämparna snett uttåt?
Juste, för att inte tappa effekt i den sista rörböjen som rätar till dämparn!
December 3, 2004
hawkie wrote: Sjukt dålig lösning på ett avgassystem. Är det för 2 st ljuddämpare eller är det en downpipe från V8?
Visserligen är jag ett effektfreak men endå, ett avgassystem är ju numero uno för en motor både gällande effekt och livslängd. En bättre lösning skulle se mer ut som ett Y.
Mitt tipps är att du ringer en lokal verkstad/industri som sysslar med rostfritt, de ska kunna svetsa det där åt dig för en billig peng.
Sen är ju det en 1.5l motor vi talar om, den behöver igentligen knappast mer än 2" för att andas fritt, se på te.x 9000 turbo där ett 3" system i vissa fall kan bli för mycket 😉
Måste ju finnas lite motstånd annars försvinner ju effekten 🙂
September 5, 2001
Amstaff wrote: [quote=hawkie]Sjukt dålig lösning på ett avgassystem. Är det för 2 st ljuddämpare eller är det en downpipe från V8?
Visserligen är jag ett effektfreak men endå, ett avgassystem är ju numero uno för en motor både gällande effekt och livslängd. En bättre lösning skulle se mer ut som ett Y.
Mitt tipps är att du ringer en lokal verkstad/industri som sysslar med rostfritt, de ska kunna svetsa det där åt dig för en billig peng.
Sen är ju det en 1.5l motor vi talar om, den behöver igentligen knappast mer än 2" för att andas fritt, se på te.x 9000 turbo där ett 3" system i vissa fall kan bli för mycket 😉
Måste ju finnas lite motstånd annars försvinner ju effekten 🙂
Ja, det stämmer. Grövre rör på turbo bilar ger mycket men kan orsaka förlust i effekt på sugmotorer. Men den rörböjen är knappast den ultimata flödeslösningen..oavsett om man kör överladdad eller N/A.
Det finns inget som heter "för stort" när det gäller turbobilar. Ska vara så fritt som möjligt. Hellst bara ett rör som leder bort avgaserna från föraren, och det är allt. Men sen så finns det ju vissa "ljudkrav" etc.
December 11, 2002
Jag sa ju extraktorgrenrör sen är det klart. Inga 5" rör eller något sånt shit. Plain simple extraktorgrenrör, det brummar så det räcker om man bara kör med grenrör ändå så det behövs inga 3" 🙂
Titta på F1, bara grenrör på dom, samma med dragster bilar. Så skippa japan dämpare och sånt trams och kapa av skiten efter grenrören 🙂 Nej men seriöst hade man fått lov hade det varit den bästa lösningen med bara extraktorgrenrör. Tänk om man hade fått lov, halleljulja vilket ljud!
1 Guest(s)