ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2003
Jag kollar på http://www.bonton.se nästan varje dag 🙂
November 29, 2003
L0rden wrote: Vad homosexuella gör i sina hem har jag inte med att göra, jag bryr mig heller inte om de gifter sig. Men jag anser inte att de ska får adoptera barn. Ett barn behöver en mamma och en pappa.
Och det grundar du på?
Jag anser att homosexuella är MINST lika bra föräldrar.
Det viktigaste är att man får kärlek, sedan om det är av två "mammor" eller två "pappor" är en skitsak.
July 27, 2002
Jag tycker det, utifrån min egen vinkel.
Tanken att barnet ska ha två mammor eller två pappor är ju lite olustig, men barnet växer ju upp med detta. Inget fel med det då. Kolla vad dagens barn växer upp med redan idag, och de flesta klarar sig, iaf enligt samhällets standarder.
June 23, 2002
whak wrote: [quote=L0rden]Vad homosexuella gör i sina hem har jag inte med att göra, jag bryr mig heller inte om de gifter sig. Men jag anser inte att de ska får adoptera barn. Ett barn behöver en mamma och en pappa.
Och det grundar du på?
Jag anser att homosexuella är MINST lika bra föräldrar.
Det viktigaste är att man får kärlek, sedan om det är av två "mammor" eller två "pappor" är en skitsak.
Kanske att barnet skulle utsättas för mobbing?
Den frågan är klurig, vet inte hur jag ska ställa mig till den. Men jag tror det kan bli svårt för barnet och bli mobbad för det. Ja dagens samhälle är så. Men om några har några riktigt bra argument så kan jag mycket väl ändra åsikt.
December 29, 2004
Varför skulle det vara sämmre med bara föräldrar av ett kön? Det är snarare någon som gör det sämmre för dom att ha det, och det kan då inte vara vi förespråkarna (eller ligger det till på nått annat sätt att ungen hatar sina föräldrar hela livet eftersom dom inte är av olika kön?).
Homosexualitet är inte ens onaturligt, det förekommer ofta i naturen. En del apor är till och med mer homo/bisexuella än vi människor.
Det är snarare "vanliga" personer som gör det till nått negativt (gissa vilka det är (finns minst 2 i den här tråden)).
November 29, 2003
macrus wrote: Kanske att barnet skulle utsättas för mobbing?
Den frågan är klurig, vet inte hur jag ska ställa mig till den. Men jag tror det kan bli svårt för barnet och bli mobbad för det. Ja dagens samhälle är så. Men om några har några riktigt bra argument så kan jag mycket väl ändra åsikt.
Jo det är visserligen sant. Men det blir folk med glasögon också. Ska man sluta sälja glasögon? Det jag försöker säga är att inte alla blir mobbade, man kan ju även ge det hela en chans. Ju fler det är som blir adopterade av homosexuella ju mindre blir mobbningen. Tror jag iaf.
June 23, 2002
whak wrote: [quote=macrus]Kanske att barnet skulle utsättas för mobbing?
Jo det är visserligen sant. Men det blir folk med glasögon också. Ska man sluta sälja glasögon? Det jag försöker säga är att inte alla blir mobbade, man kan ju även ge det hela en chans. Ju fler det är som blir adopterade av homosexuella ju mindre blir mobbningen. Tror jag iaf.
Tror inte barn med glasögon skulle bli mobbade i samma utsträckning som barn med homosexuella föräldrar. Tror barnet kan ta det hårdare när det handlar om ens föräldrar.
November 29, 2003
macrus wrote: Tror inte barn med glasögon skulle bli mobbade i samma utsträckning som barn med homosexuella föräldrar. Tror barnet kan ta det hårdare när det handlar om ens föräldrar.
Jojo, men nu är allt bara spekulationer. Jag anser att dom skall få en chans. Vi vet inte hur många som blir mobbade eller ej.
February 4, 2003
Tror ungefär som Macrus- att det är värre för en unge att bli mobbad för sina föräldrar. Det är något man "kan göra något åt". Glasögon är något fysiskt hinder, något obotligt oftast. Därför måste man ha det som hjälpmedel. Det är mer accepterat.
Vi bör inte tillåta homosexuella adoptioner / befruktning och liknande så länge inte homosexualitet är mer accepterat. Dock kan vi inte vänta till 100% av befolkningen är för den heller. Vissa som exempelviss Ilid&D eller vad han heter kommer ju aldrig ändra sig, han är för gammal och konservativ för det.
Tror själv att samhället är redo för en förändring snart, till de homosexuellas fördel. Om säg 5-10 år så tycker jag att det borde vara ganska okej, eftersom så mycket positivt skett bara de sista 10 åren. Attityderna, och en ny generation växer fram, som är mer öppna för "nytt".
December 29, 2004
Lyssna på er själva någon gång, och titta på det med lite andra ögon. Varför måste vi anpassa oss till alla andra. Och alla gör inte som ni skulle göra.
Ang glasögon så har 50% glassögon idag. Och varken jag eller dom ~30% som använder det i min klass ALDRIG fått höra nått negativt om det. Det tog till och med ett par dagar till alla hade märkt det 😮 (fullt seriös).
davidhellmyrs wrote: Vissa som exempelviss Ilid&D eller vad han heter kommer ju aldrig ändra sig, han är för gammal och konservativ för det.
Misslyckades du att skriva "ilg@dd" nu igen???
Hur svårt kan det vara?
#-o
Och ja, jag kommer med största säkerhet aldrig ändra ståndpunkt i det ämnet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)