Spegling av dagens samhälle??|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spegling av dagens samhälle??
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
1043170
May 20, 2006 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.

Hmm, jag låtsas att jag inte såg det där..
🙄

Sanningen är för hård? 😉

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1043212
May 21, 2006 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

1. Bli adopterad av två homosexuella "två mammor" eller "två pappor" som ger honom kärlek som om det vore deras egna barn.

2. Bli adopterad av en "mamma" och en "pappa" som kanske inte älskar honom som sitt barn.

Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt..

Vilket var det bra och vilket var det dåliga då? 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1043258
May 21, 2006 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.

🙄

Blev du lessen? 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1043261
May 21, 2006 - 9:35 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.

🙄

Sanningen är för hård? 😉

Nejdå, men det var taskigt mot Skiroy..
😛

Marcan- wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

1. Bli adopterad av två homosexuella "två mammor" eller "två pappor" som ger honom kärlek som om det vore deras egna barn.

2. Bli adopterad av en "mamma" och en "pappa" som kanske inte älskar honom som sitt barn.

Hur lyckades du få till den frågeställningen baserat på ett inlägg som löd:"Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt.."?

Callister wrote: [quote=ilg@dd][quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.

🙄

Blev du lessen? 🙂

Näe då..Ingen fara Mr.jagmåstebörjasnusa.
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1043264
May 21, 2006 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
[quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

Hur lyckades du få till den frågeställningen baserat på ett inlägg som löd:"Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt.."?

Jag vet. Har man en negativ syn på homoadoptioner kan man tro att barnet kommer må dåligt med älskande homoföräldrar och bra med icke-älskande hetroföräldrar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1043271
May 21, 2006 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

Jag vet. Har man en negativ syn på homoadoptioner kan man tro att barnet kommer må dåligt med älskande homoföräldrar och bra med icke-älskande hetroföräldrar.

En slutsats i klass med att om man är tillräckligt indoktrinerad av homolobbyn så tror man att barn mår dåligt hos heterosexuella föräldrar..
Skärp dej.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Callister
Member
Medlem
1043279
May 21, 2006 - 10:00 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

wink

Jag blev ledsen ju. 🙁

:bgrin: General White är det som gäller, mini portion är rätt nice också, itne vågat testat ettan än. :bgrin:

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1043280
May 21, 2006 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

En slutsats i klass med att om man är tillräckligt indoktrinerad av homolobbyn så tror man att barn mår dåligt hos heterosexuella föräldrar..
Skärp dej.

Vad? Är man nu så trångsynt och bångstyrig i sitt tänkande kan man säkert tycka det. Varför annars förbjuda det?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1043283
May 21, 2006 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=ilg@dd]

wink

Jag blev ledsen ju. 🙁

:bgrin: General White är det som gäller, mini portion är rätt nice också, itne vågat testat ettan än. :bgrin:

Bara tagit i 2an änsålänge?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1043284
May 21, 2006 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.

Skärp dej.

Vad? Är man nu så trångsynt och bångstyrig i sitt tänkande kan man säkert tycka det. Varför annars förbjuda det?

Vem är trångsynt? Vem har pratat om något förbud? Och mot vad? Och varför quotar du mej om det?
Inlägget du quotade mej från första svängen är helt taget ur sitt sammanhang, vilket du skulle sett om du kikat igenom tråden innan du quotade mej.
Vill du pådyvla någon åsikter och av dej påhittade ideologier så får du nog prova med någon annan, jag köper det inte.

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 694
1043392
May 21, 2006 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1043395
May 21, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".

Att det förekommer i enstaka fall innebär inte att det är naturligt..Och definitivt inte fall som förekommer på djurparker..

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1043399
May 21, 2006 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".

Våldtäckter är med naturligt, ska vi tillåta det med?

Callister
Member
Medlem
1043412
May 21, 2006 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=hypno toad]Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".

Vilken bra liknelse. Terrorism förekommer också, vi bör tillåta det. 🙄

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1043416
May 21, 2006 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=beta][quote=hypno toad]Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".

Vilken bra liknelse. Terrorism förekommer också, vi bör tillåta det. 🙄

Förekommer terrorism bland djur naturligt? Var mest bara menat som en långdragen paralell.

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 694
1043486
May 21, 2006 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, folk ska alltid dra saker till sin spets och komma på med dumma saker man måste ta ställning till som inte har ett skit med det att göra.

Homosexualitet (eller mest biosexuallitet) förekommer väldigt vanligt bland många djur. Men bara för att nått inte är det vanligaste i naturen är det förbjudet av dom "naturliga" och "självklara" lagarna?

Skapa en omröstning och se hur medel NHaren tycker.

btw orginal bilden har bytts mot en ny (för vörigt en jäkla kul sida det dära 😀 ).

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1043499
May 21, 2006 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: hmm, folk ska alltid dra saker till sin spets och komma på med dumma saker man måste ta ställning till som inte har ett skit med det att göra.

Homosexualitet (eller mest biosexuallitet) förekommer väldigt vanligt bland många djur. Men bara för att nått inte är det vanligaste i naturen är det förbjudet av dom "naturliga" och "självklara" lagarna?

Skapa en omröstning och se hur medel NHaren tycker.

btw orginal bilden har bytts mot en ny (för vörigt en jäkla kul sida det dära 😀 ).

Synnerligen korkad ide..Att låta NH's allmäntskribenter sätta normen för normalt alltså.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
1043543
May 21, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Inge överdrivet va?

Det var mer som ett skämt. Gick kanske inte fram...

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1043553
May 22, 2006 - 3:30 am
sp_Permalink sp_Print

Penn and Teller - Bullshit - Family values:
http://video.google.com/videop.....enn+teller

Intressant fakta i programmet. Bra avsnitt.

Det här korta klippet är rolig 😀 :
http://movies.crooksandliars.c.....51103a.wmv

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1043554
May 22, 2006 - 4:04 am
sp_Permalink sp_Print

Homosexualitet är ju en psykisk störning som vilken annan parafili som helst egentligen... Förstår inte varför man skulle säga något annat. Däremot att den är "mildare" och mer acceptabel, eftersom det är två människor och båda går med på det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL