April 14, 2002
ilg@dd wrote: [quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.
1. Bli adopterad av två homosexuella "två mammor" eller "två pappor" som ger honom kärlek som om det vore deras egna barn.
2. Bli adopterad av en "mamma" och en "pappa" som kanske inte älskar honom som sitt barn.
Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt..
Vilket var det bra och vilket var det dåliga då? 😛
macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.
Hmm, jag låtsas att jag inte såg det där..
🙄
Sanningen är för hård? 😉
Nejdå, men det var taskigt mot Skiroy..
😛
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.
1. Bli adopterad av två homosexuella "två mammor" eller "två pappor" som ger honom kärlek som om det vore deras egna barn.
2. Bli adopterad av en "mamma" och en "pappa" som kanske inte älskar honom som sitt barn.
Hur lyckades du få till den frågeställningen baserat på ett inlägg som löd:"Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt.."?
Callister wrote: [quote=ilg@dd][quote=Callister]Det är bara att säga gamle token så vet alla vem det är. Inte att förväxla med Skiroy dock; gamle skrället.
Hmm, jag låtsas att jag inte såg det där..
🙄
Blev du lessen? 🙂
Näe då..Ingen fara Mr.jagmåstebörjasnusa.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote:
[quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.1. Bli adopterad av två homosexuella "två mammor" eller "två pappor" som ger honom kärlek som om det vore deras egna barn.
Hur lyckades du få till den frågeställningen baserat på ett inlägg som löd:"Ungefär som att fråga någon om den vill må bra eller dåligt.."?
Jag vet. Har man en negativ syn på homoadoptioner kan man tro att barnet kommer må dåligt med älskande homoföräldrar och bra med icke-älskande hetroföräldrar.
beta wrote: [quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.
Jag vet. Har man en negativ syn på homoadoptioner kan man tro att barnet kommer må dåligt med älskande homoföräldrar och bra med icke-älskande hetroföräldrar.
En slutsats i klass med att om man är tillräckligt indoktrinerad av homolobbyn så tror man att barn mår dåligt hos heterosexuella föräldrar..
Skärp dej.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote: [quote=beta][quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.
En slutsats i klass med att om man är tillräckligt indoktrinerad av homolobbyn så tror man att barn mår dåligt hos heterosexuella föräldrar..
Skärp dej.
Vad? Är man nu så trångsynt och bångstyrig i sitt tänkande kan man säkert tycka det. Varför annars förbjuda det?
beta wrote: [quote=ilg@dd][quote=beta][quote=ilg@dd] [quote=Marcan-][quote=ilg@dd][quote=whak]ilg@dd du som har en son fråga honom vilket av dessa två alterntiv han skulle välja.
Skärp dej.
Vad? Är man nu så trångsynt och bångstyrig i sitt tänkande kan man säkert tycka det. Varför annars förbjuda det?
Vem är trångsynt? Vem har pratat om något förbud? Och mot vad? Och varför quotar du mej om det?
Inlägget du quotade mej från första svängen är helt taget ur sitt sammanhang, vilket du skulle sett om du kikat igenom tråden innan du quotade mej.
Vill du pådyvla någon åsikter och av dej påhittade ideologier så får du nog prova med någon annan, jag köper det inte.
hypno toad wrote: Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".
Att det förekommer i enstaka fall innebär inte att det är naturligt..Och definitivt inte fall som förekommer på djurparker..
July 27, 2002
beta wrote: [quote=hypno toad]Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".
Våldtäckter är med naturligt, ska vi tillåta det med?
Vilken bra liknelse. Terrorism förekommer också, vi bör tillåta det. 🙄
January 13, 2003
Callister wrote: [quote=beta][quote=hypno toad]Vill bara inlägga at homosexuallitet inte på något vis är onormalt. Förekommer frekvent i naturen, det är bara något religöst "påfund".
Våldtäckter är med naturligt, ska vi tillåta det med?
Vilken bra liknelse. Terrorism förekommer också, vi bör tillåta det. 🙄
Förekommer terrorism bland djur naturligt? Var mest bara menat som en långdragen paralell.
December 29, 2004
hmm, folk ska alltid dra saker till sin spets och komma på med dumma saker man måste ta ställning till som inte har ett skit med det att göra.
Homosexualitet (eller mest biosexuallitet) förekommer väldigt vanligt bland många djur. Men bara för att nått inte är det vanligaste i naturen är det förbjudet av dom "naturliga" och "självklara" lagarna?
Skapa en omröstning och se hur medel NHaren tycker.
btw orginal bilden har bytts mot en ny (för vörigt en jäkla kul sida det dära 😀 ).
hypno toad wrote: hmm, folk ska alltid dra saker till sin spets och komma på med dumma saker man måste ta ställning till som inte har ett skit med det att göra.
Homosexualitet (eller mest biosexuallitet) förekommer väldigt vanligt bland många djur. Men bara för att nått inte är det vanligaste i naturen är det förbjudet av dom "naturliga" och "självklara" lagarna?
Skapa en omröstning och se hur medel NHaren tycker.
btw orginal bilden har bytts mot en ny (för vörigt en jäkla kul sida det dära 😀 ).
Synnerligen korkad ide..Att låta NH's allmäntskribenter sätta normen för normalt alltså.
June 8, 2001
Penn and Teller - Bullshit - Family values:
http://video.google.com/videop.....enn+teller
Intressant fakta i programmet. Bra avsnitt.
Det här korta klippet är rolig 😀 :
http://movies.crooksandliars.c.....51103a.wmv
2 Guest(s)