December 3, 2003
December 3, 2003
May 10, 2002
PooSlice wrote: Ja men hur får du in ljudet in till datorn, jag hoppas du inte kör direkt till line in...
Cubase är så lätt man gör det till, finns så otroooligt mycket man kan pilla på.
Nä jag hade tänkt använda mig av ett program med färdiga trumsamplar till trummorna Har en guitarport som jag kör gitarren genom
December 3, 2003
abishai wrote: [quote=PooSlice]Ja men hur får du in ljudet in till datorn, jag hoppas du inte kör direkt till line in...
Cubase är så lätt man gör det till, finns så otroooligt mycket man kan pilla på.
Nä jag hade tänkt använda mig av ett program med färdiga trumsamplar till trummorna Har en guitarport som jag kör gitarren genom
Ok ja det funkar väl hyffsatt, jag rekomenderar dig att köpa en kompressor för ett par hundra, gör så att du slipper ändra ljudspåret ifrån gitarren särskilt mycket.
December 3, 2003
December 25, 2001
Kolla upp en plugin till cubase som heter groove agent, den har hur många församplade trumstilar & trumset som helst, skitbra ljud också. Perfekt att bara klicka igång om man vill sitta själv & jamma lite. Visserligen kostar det ju en del att fixa cubase & groove agent om man bara vill jamma lite, men det där löser du säkert.
2 Guest(s)