September 16, 2002
Jag blir så glad... Och så arg.
Jag blir glad att ni gillar det, vilket kommer leda till att det kommer bli mer och bättre.
Men jag blir så jävla arg på att ni klarar det?!
Hur fan gör ni?! 😕 Det vill sig inte alls för mig!
Allt blir ju fel! Det är väggar än hur man kör. Usch! Vad har jag gjort!
Måste fan göra en Kid-level tror jag, där bollarna kan stå still. 😛 Annars kommer jag aldrig klara det.
September 16, 2002
Starscream wrote: Haha det va lätt 🙂 lite krångligt i början bara... schysst lir iaf Kizo..
Tackar! 😀
Något tips?
Har någon något bra förslag på hur jag ska förhindra att man kör till zonen först med en boll, och sedan så står man bara fram och tillbaka med den medan man tar nästa?
Det funkar inte att sätta en max time limit i zonen, eftersom då är det bara göra så alldeles utanför. Och jag vill inte förhindra att man kan vända om 180 grader, för det ska man kunna.
Någon som har något bra förslag?
PS. Tack för alla åsikter. Keep em coming! DS.
September 16, 2002
TERdON wrote: Flytta tillbaka BÄGGE bollarna till startpunkten när någon av dem kör in i väggen?
Hmm... Det är ett sätt.
Spelet blir 100ggr svårare dock.
Och det hjälper väl inte? Eftersom då står du bara och trampar med boll två medan du går till zonen med boll ett. Sedan trampar du med boll ett medan du kör boll två till zonen.
Eller tänker jag fel?
September 16, 2002
Neam wrote: Hm, jag vet inte men. Kanske att du gjorde max antal knapptryckningar, om man överskrider det så börjar man om, då kan man ju inte göra så som du sa. Eller time limit på banorna?
Nja, max antal gillar jag inte.
Och jag har funderat på time limit. Men det känns lite taskigt också.
Jag funderar på att sätta in en highscore lista.
Först är det hur många banor man klarat, och sen om man kommer till samma igen så är det omgången man kom dit snabbast på.
Det blir så väldigt svårt att balansera hur länge man ska få på sig till varje bana.
Tack dock, för förslaget!
September 16, 2002
Zyrus wrote: lätt som en plätt just nu iaf
:banghead: Inte för mig stackars mig!
Tänkte i alla fall berätta att jag piffat till startskärmen lite bland annat. (Inte för att det var något fel på den förra *host* 🙄 )
Jag ersätter bara den gamla filen, så samma länk kommer att gälla. Jag säger till när den är bytt, men jag ska få till några till banor först också.
:rull: :rull:
July 4, 2003
Hans-Erik wrote: Det funkade inte så bra för mig. När båda bollarna åkte in i zonerna kom jag inte till nån ny bana, dom bara fortsatte rulla =/
samma sak för mig, och jag fattar inte vad Neam menar med "krocka dom i zonerna"
EDIT: jaha, dom ska i samma zon, förvirrande när du har 2 zoner på bana 1
September 16, 2002
fastbullit wrote: demo end men det var pilligt som fan om det gör dej glad kan jag ju säga att jag skrek på skärmen en eller två ggr
Så glad, så glad! 😀
LorD_Kvadd wrote: Fan vad härligt spel! Stilrent! 😀 Tappade just lusten att spela Redalert! :bgrin:
Det där satt som en varm bakelse i mitt hjärta! Tackar, det värmer!
September 20, 2003
Kizo wrote: [quote=Starscream]Haha det va lätt 🙂 lite krångligt i början bara... schysst lir iaf Kizo..
Tackar! 😀
Något tips?
Har någon något bra förslag på hur jag ska förhindra att man kör till zonen först med en boll, och sedan så står man bara fram och tillbaka med den medan man tar nästa?
Det funkar inte att sätta en max time limit i zonen, eftersom då är det bara göra så alldeles utanför. Och jag vill inte förhindra att man kan vända om 180 grader, för det ska man kunna.
Någon som har något bra förslag?
PS. Tack för alla åsikter. Keep em coming! DS.
Mitt förslag är att du kan ge spelaren ett visst antal bollar att använda.
T.ex när han kört in en i väggen så har han ett visst antal försök (bollar) kvar att klara banan. Tänk på det som att man har ett visst antal "liv".
December 26, 2003
Som jag sa i tidigare post, det ska gå på tid. Om man har en viss tid på sig att klara leveln så att man inte HINNER ta en boll i taget, så har vi löst problemet... eller hur?
Om du dessutom gör en highscorelista (gärna även online-lista) så blir man ju tvungen att använda båda bollarna samtidigt för att få en bra tid.
4 Guest(s)