September 16, 2002
Wingdings wrote: [quote=Kizo][quote=Starscream]Haha det va lätt 🙂 lite krångligt i början bara... schysst lir iaf Kizo..
Tackar! 😀
Något tips?
Har någon något bra förslag på hur jag ska förhindra att man kör till zonen först med en boll, och sedan så står man bara fram och tillbaka med den medan man tar nästa?
Det funkar inte att sätta en max time limit i zonen, eftersom då är det bara göra så alldeles utanför. Och jag vill inte förhindra att man kan vända om 180 grader, för det ska man kunna.
Någon som har något bra förslag?
PS. Tack för alla åsikter. Keep em coming! DS.
Mitt förslag är att du kan ge spelaren ett visst antal bollar att använda.
T.ex när han kört in en i väggen så har han ett visst antal försök (bollar) kvar att klara banan. Tänk på det som att man har ett visst antal "liv".
Jo, tanken har slagit mig. Men det blir bara too hard!
zcorpan och några andra wrote: Tid
Jo, jag har själv kommit fram till den lösningen.
Jag tror det får bli en highscore lista med tiden. Så vill man lama sig och ta en i taget får man en dålig tid.
Online lista har jag dock ingen aning om hur jag gör. Kanske att man lyckats kolla upp det i ett senare skede.
Idén om att man bara har en viss tid på sig för varje bana kommer jag inte använda.
För jag vill inte att man ska känna onödig stress om man inte vill, och det blir så väldigt mycket arbete med att avväga hur mycket tid man ska få på varje bana.
Tack för alla åsikter!
(Har inte kunnat arbeta på det ikväll, för folk har varit här och stört. 😉 Men dom gillade det i alla fall. 2 av 5 klarade det. En snabbt rent av. DAMN HIM!)
June 20, 2002
Spelade om det igen.
Går fläckfritt fram till sista banan, men där drog jag in i väggen med högra bollen två gånger.
Så mer banor där man inte bara kan släppa den ena och låta den rulla långt.
Smala passager är nästan ännu svårare, för då blir man nervös och börjar blanda ihop händerna och grejer. 🙂
September 16, 2002
Gascogne wrote: Hur går det med spelet? 😀
Jag gjorde en bakgrundsmusik... Själv... Något som inte bör vara tillåtet enligt lag...
Det lät....Inte alls roligt efter ett tag. 😛
Får nog arbeta lite på det. 🙄
Jag låter bli att ladda upp ett exempel för min egen säkerhets skull...
September 16, 2002
Jag har gjort en ny version nu. Det är bara följa samma orginal länk så leder den till den nya filen.
Lite uppiffad grafik (bollen ska jag göra om i ett senare skede), startskärm, esc-meny (sluta, ja eller nej, men funkar också som paus) och en bana till! Och jag har ändrat lite på två av de tidigare.
Banor med mer dynamiska inslag är på G. Såsom:
rörande block
portar
spakar
rullband
Likaså ljud, olika teman på banorna och den där highscore listan jag pratat om.
Snälla, berätta vad ni tycker!
September 16, 2002
Heh...Vänta, verkar vara lite problem.
Jag säger till när det är fixat.
När jag själv laddat ner det och provar så vill det inte starta, men filen som jag laddade upp funkar.
Är det så för er?
Edit: Näe, det verkar bara ha varit för mig?
Filen jag fick ner var på 1.5Mb, trots att den ska vara på 2.
Men när jag provade ta ner den igen så blev det rätt. :S
January 15, 2004
Fint spel!
Jag har lösningen på ta-en-boll-i-taget-fusket.
Om du lyckas göra scrollande banor i höjdled så är det ganska omöjligt att åka upp med en boll i förväg. Man tar helt enkelt med sig båda bollarna samtidigt automatiskt eftersom annars hamnar en av dom utanför.
Behöver ju inte nödvändigtvis vara skrollande bana, skulle ju funka om det bara finns ett begränsat fält som är synligt kring bollarna.
Men om det ska vara på det sättet tyckar jag du får sänka hastigheten på bollarna.. Det är riktigt frusterande att spela spelet som du har tänkt det faktist. 😛
April 13, 2004
Kizo wrote: Jo, jag har själv kommit fram till den lösningen.
Jag tror det får bli en highscore lista med tiden. Så vill man lama sig och ta en i taget får man en dålig tid.
Online lista har jag dock ingen aning om hur jag gör. Kanske att man lyckats kolla upp det i ett senare skede.
Idén om att man bara har en viss tid på sig för varje bana kommer jag inte använda.
För jag vill inte att man ska känna onödig stress om man inte vill, och det blir så väldigt mycket arbete med att avväga hur mycket tid man ska få på varje bana.Tack för alla åsikter!
(Har inte kunnat arbeta på det ikväll, för folk har varit här och stört. 😉 Men dom gillade det i alla fall. 2 av 5 klarade det. En snabbt rent av. DAMN HIM!)
Hm, ett tips till din Highscorelista är att göra "straffpoäng" tiden går som vanligt, men om man krockar med en boll så får man 2, 3 eller 5 sek extra tilläggs tid. Kanske låter krongligt men du fattar säkert.
Är det bara jag eller var spelet "skönare" innan det blev fullscreen? 😕
September 16, 2002
Nästan alla wrote: Det blir vitt efter tredje kartan! Fan ta dig! Jag ska döda dig om du inte fixar till det, det här är mitt liv!
Konstigt. Det är inte så för mig. Inte på någon av mina filer. Men jag har provat sparat om den och laddat upp den med nytt namn nu.
Prova ta ner från den här länken istället då, och berätta om det funkar då.
Gulzebra & Neam wrote: Förslag på lösningar.
Ja, jag hade faktiskt inte tänkt på det där med scrollande banor. Det kan funka. Men jag lutade mer åt att göra det likt Neam's förslag. Och jag tror det kommer att bli något sådant, om inte nån kommer med en snilleblixt.
1 Guest(s)