August 15, 2004
Kizo wrote: [quote=mattan]Skojsigt värre det här!
Mer utmaningar! 😉
Tackar.
Inom en timme kommer en ny version med lite finare boll och annan grafik som jag inte gjort något åt tidigare plus en till bana med en super grej. Nu är det inte bara väggar och hål längre att hålla ögonen på!
Trevligt att höra, du gör verkligen nätterna trevliga med ditt spel. :D/
September 16, 2002
Gascogne wrote: [quote=Kizo][quote=mattan]Skojsigt värre det här!
Mer utmaningar! 😉
Tackar.
Inom en timme kommer en ny version med lite finare boll och annan grafik som jag inte gjort något åt tidigare plus en till bana med en super grej. Nu är det inte bara väggar och hål längre att hålla ögonen på!
Trevligt att höra, du gör verkligen nätterna trevliga med ditt spel. :D/
Haha, tackar.
Får hoppas att min historia lärare tycker så också och inte blir arg på att jag inte *host* hunnit göra klart uppgifterna.
Det gäller att prioritera. 😉
September 16, 2002
Ny version uppe!
Självklart en ny bana med.
Lite uppiffad grafik vid sina ställen.
Ni märker nog.
Hoppas verkligen att det ska funka direkt nu, och inte krångla som det gjorde sist med att filen blir knepig.
Nu ska jag gå och lägga mig. Skola imorn, och det har inte blivit mycket sovit på siståne.
April 13, 2004
Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
September 16, 2002
Neam wrote: Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
Hmm.... Duger sparfunktion? Det kan jag fixa ganska fort tror jag. Men dock så vet jag inte om det fortsätter funka när det kommer en ny version sen. 😕
Dock så tror jag att en highscore lista med bästa tiderna (offline tyvärr) kan komma snart (snart inte nödväntigtvis = nästa version).
September 16, 2002
Kamelryttarn wrote: När får vi se en linux-version av det hela? Jag har ingen aning om hur spelet ser ut eftersom jag inte kan prova det, men jag är väldigt nyfiken. Du verkar ha gjort ett mycket bra jobb av kommentarerna att döma.
Uhm.... Linucks? Jahaaa....Mhmmm.... Oj.... Du, det får jag titta in på.
April 13, 2004
Kizo wrote: [quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
Hmm.... Duger sparfunktion? Det kan jag fixa ganska fort tror jag. Men dock så vet jag inte om det fortsätter funka när det kommer en ny version sen. 😕
Dock så tror jag att en highscore lista med bästa tiderna (offline tyvärr) kan komma snart (snart inte nödväntigtvis = nästa version).
Jodå en sparfunktion hade fungerat perfa. Tänker du dig att man bara ska kunna spara och sedan loada den leveleln, eller automatisk sparfuntion, så när man klarat 5 levels så ser man en ny meny innan man börjar där man kan välja bland sina 5 levels.
September 16, 2002
Neam wrote: [quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
Jodå en sparfunktion hade fungerat perfa. Tänker du dig att man bara ska kunna spara och sedan loada den leveleln, eller automatisk sparfuntion, så när man klarat 5 levels så ser man en ny meny innan man börjar där man kan välja bland sina 5 levels.
Hmm... Hade inte tänkt mer på det alls.
Spaarfunktion!...Sedan slutade jag fundera på det.
Som jag ser det så är det väl antingen i början av varje bana, när man vill eller som du sa, t.ex. 5 banorsintervaller.
Jag får prova lite olika lösningar och se vad som blir bäst.
September 16, 2002
Nu har jag gjort en specialversion så att man kan spara.
Tryck bara G för att spara, och H för att ladda. När som helst, inge konstigheter.
Det är bara temporärt den är så simpel och tillåtande. Men nu kan man spara i början av bana fem om man känner för att kunna spela den när som helst. Jag vet dock inte om sparfilen kommer funka i senare versioner.
April 13, 2004
Kizo wrote: [quote=Neam][quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
Som jag ser det så är det väl antingen i början av varje bana, när man vill eller som du sa, t.ex. 5 banorsintervaller.
Hm, det var inte riktigt så jag menade. Jag försöker igen. 🙂
Du startar spelet. En ny meny är framme, finns 3st rubriker:
New Game
Levels/Load Game
Quit
New Game = Nytt spel, alltså börja på level 1.
Levels/Load Game = När du klarat ex. level 1,2,3 så finns de levlarna där. Sedan när du klarat enda till ex. 11, så finns level 1-11 där. Och man kan välja att loada vilken som. Alltså autosparfuntion när man klarat en level.
Quit = Avsluta, vem som nu vill göra det. 🙄
Hoppas du förstod nu. 🙂
September 16, 2002
Neam wrote: [quote=Kizo][quote=Neam][quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.
Hm, det var inte riktigt så jag menade. Jag försöker igen. 🙂
Du startar spelet. En ny meny är framme, finns 3st rubriker:
New Game
Levels/Load Game
Quit
New Game = Nytt spel, alltså börja på level 1.
Levels/Load Game = När du klarat ex. level 1,2,3 så finns de levlarna där. Sedan när du klarat enda till ex. 11, så finns level 1-11 där. Och man kan välja att loada vilken som. Alltså autosparfuntion när man klarat en level.
Quit = Avsluta, vem som nu vill göra det. 🙄
Hoppas du förstod nu. 🙂
Ahaaa!
Du menar så. 😉
Jag fattade att du inte menade som jag gjorde nu. Men det som är nu är bara för man ska kunna spela från där man vill.
Men det där med val av banor efteråt ska jag verkligen kolla.
Det kan inte vara allt för svårt...Eller? 😛
September 16, 2002
En ny version ute.
Tyvärr finns ingen ny bana med. En jävla massa skola, tyvärr.
Och jag tog bort sparfunktionen.
Men nu finns det med en Highscore lista!
Destå duktigare ni är, destå bättre poäng!
Hoppas att allt ska funka.
Om inte, säg till direkt så ska jag försöka fixa det så fort som möjligt.
June 30, 2003
En liten fråga - Är det ditt spel som orsakar filen esc_save på skrivbordet om man bara tar och laddar ner -> öppna? Är det enda sambandet jag har hittat till den filen...
Visade spelet för en kompis tidigare idag. Han blev lite småsur på det, men med förenade krafter klarade vi det!
April 13, 2004
Timmy wrote: En liten fråga - Är det ditt spel som orsakar filen esc_save på skrivbordet om man bara tar och laddar ner -> öppna? Är det enda sambandet jag har hittat till den filen...
Visade spelet för en kompis tidigare idag. Han blev lite småsur på det, men med förenade krafter klarade vi det!
Smart Jens! 😉
Hm, jag har också fått filen esc_save när jag väljer öppna. 🙂
1 Guest(s)