Spelet som ger en utbrott! Simultan Demo(V.5)|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spelet som ger en utbrott! Simultan Demo(V.5)
Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
sp_UserOfflineSmall Offline
706900
August 29, 2004 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=mattan]Skojsigt värre det här!
Mer utmaningar! 😉

Tackar.
Inom en timme kommer en ny version med lite finare boll och annan grafik som jag inte gjort något åt tidigare plus en till bana med en super grej. Nu är det inte bara väggar och hål längre att hålla ögonen på!

Trevligt att höra, du gör verkligen nätterna trevliga med ditt spel. :D/

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
706903
August 29, 2004 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Gascogne wrote: [quote=Kizo][quote=mattan]Skojsigt värre det här!
Mer utmaningar! 😉

Tackar.
Inom en timme kommer en ny version med lite finare boll och annan grafik som jag inte gjort något åt tidigare plus en till bana med en super grej. Nu är det inte bara väggar och hål längre att hålla ögonen på!

Trevligt att höra, du gör verkligen nätterna trevliga med ditt spel. :D/

Haha, tackar.
Får hoppas att min historia lärare tycker så också och inte blir arg på att jag inte *host* hunnit göra klart uppgifterna.
Det gäller att prioritera. 😉

Kizo
Member
Medlem
706904
August 29, 2004 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ny version uppe!
Självklart en ny bana med.
Lite uppiffad grafik vid sina ställen.
Ni märker nog.

Hoppas verkligen att det ska funka direkt nu, och inte krångla som det gjorde sist med att filen blir knepig.

Nu ska jag gå och lägga mig. Skola imorn, och det har inte blivit mycket sovit på siståne.

Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
706912
August 30, 2004 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

Banan med fläktarna var lite jobbig men det gick. O:)

Och allt fungerade fin fint inga problem nånstans vad jag kunde märka.
Vore kul om man kunde köra spelet i window mode. 🙂

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
706951
August 30, 2004 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

finfint ju! riktigt nice!

Kizo
Member
Medlem
707127
August 30, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fick min matte och programmeringslärare att prova det idag på skolan.
..Han svor...Mycket. laugh

Kamelryttarn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
707182
August 30, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

När får vi se en linux-version av det hela? Jag har ingen aning om hur spelet ser ut eftersom jag inte kan prova det, men jag är väldigt nyfiken. Du verkar ha gjort ett mycket bra jobb av kommentarerna att döma.

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
707187
August 30, 2004 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Kizo
Member
Medlem
707195
August 30, 2004 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Neam wrote: Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Hmm.... Duger sparfunktion? Det kan jag fixa ganska fort tror jag. Men dock så vet jag inte om det fortsätter funka när det kommer en ny version sen. 😕
Dock så tror jag att en highscore lista med bästa tiderna (offline tyvärr) kan komma snart (snart inte nödväntigtvis = nästa version).

Kizo
Member
Medlem
707197
August 30, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Kamelryttarn wrote: När får vi se en linux-version av det hela? Jag har ingen aning om hur spelet ser ut eftersom jag inte kan prova det, men jag är väldigt nyfiken. Du verkar ha gjort ett mycket bra jobb av kommentarerna att döma.

Uhm.... Linucks? Jahaaa....Mhmmm.... Oj.... Du, det får jag titta in på.

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
707218
August 30, 2004 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Hmm.... Duger sparfunktion? Det kan jag fixa ganska fort tror jag. Men dock så vet jag inte om det fortsätter funka när det kommer en ny version sen. 😕
Dock så tror jag att en highscore lista med bästa tiderna (offline tyvärr) kan komma snart (snart inte nödväntigtvis = nästa version).

Jodå en sparfunktion hade fungerat perfa. Tänker du dig att man bara ska kunna spara och sedan loada den leveleln, eller automatisk sparfuntion, så när man klarat 5 levels så ser man en ny meny innan man börjar där man kan välja bland sina 5 levels.

Kizo
Member
Medlem
707222
August 30, 2004 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Neam wrote: [quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Jodå en sparfunktion hade fungerat perfa. Tänker du dig att man bara ska kunna spara och sedan loada den leveleln, eller automatisk sparfuntion, så när man klarat 5 levels så ser man en ny meny innan man börjar där man kan välja bland sina 5 levels.

Hmm... Hade inte tänkt mer på det alls.
Spaarfunktion!...Sedan slutade jag fundera på det.
Som jag ser det så är det väl antingen i början av varje bana, när man vill eller som du sa, t.ex. 5 banorsintervaller.
Jag får prova lite olika lösningar och se vad som blir bäst.

Kizo
Member
Medlem
707227
August 30, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag gjort en specialversion så att man kan spara.
Tryck bara G för att spara, och H för att ladda. När som helst, inge konstigheter.

Det är bara temporärt den är så simpel och tillåtande. Men nu kan man spara i början av bana fem om man känner för att kunna spela den när som helst. Jag vet dock inte om sparfilen kommer funka i senare versioner.

Ladda ner specialaren här.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
707302
August 30, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo, detta var ett riktigt bra spel! originellt och väldigt enkelt, det är så spel ska vara 🙂

Nice work 🙂

Kizo
Member
Medlem
707311
August 30, 2004 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Kizo, detta var ett riktigt bra spel! originellt och väldigt enkelt, det är så spel ska vara 🙂

Nice work 🙂

embarassed 😀 :D/

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
707318
August 30, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=Neam][quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Som jag ser det så är det väl antingen i början av varje bana, när man vill eller som du sa, t.ex. 5 banorsintervaller.

Hm, det var inte riktigt så jag menade. Jag försöker igen. 🙂

Du startar spelet. En ny meny är framme, finns 3st rubriker:

New Game
Levels/Load Game
Quit

New Game = Nytt spel, alltså börja på level 1.
Levels/Load Game = När du klarat ex. level 1,2,3 så finns de levlarna där. Sedan när du klarat enda till ex. 11, så finns level 1-11 där. Och man kan välja att loada vilken som. Alltså autosparfuntion när man klarat en level.
Quit = Avsluta, vem som nu vill göra det. 🙄 wink

Hoppas du förstod nu. 🙂

Kizo
Member
Medlem
707322
August 30, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Neam wrote: [quote=Kizo][quote=Neam][quote=Kizo][quote=Neam]Version 3 var ju verkligen bättre, gillade att du gjorde olika färger nu så man ser vilken som är vilken. Hm, ett tips? Hade vart super skönt om du fixat "kodsystem" eller något.. att det kommer fram en sifferkombination eller något när man klarat en level, så att man inte sitter och behöver köra om alla, när man klarat de 3 första men inte den 4e exempelvis.

Hm, det var inte riktigt så jag menade. Jag försöker igen. 🙂

Du startar spelet. En ny meny är framme, finns 3st rubriker:

New Game
Levels/Load Game
Quit

New Game = Nytt spel, alltså börja på level 1.
Levels/Load Game = När du klarat ex. level 1,2,3 så finns de levlarna där. Sedan när du klarat enda till ex. 11, så finns level 1-11 där. Och man kan välja att loada vilken som. Alltså autosparfuntion när man klarat en level.
Quit = Avsluta, vem som nu vill göra det. 🙄 wink

Hoppas du förstod nu. 🙂

Ahaaa!
Du menar så. 😉
Jag fattade att du inte menade som jag gjorde nu. Men det som är nu är bara för man ska kunna spela från där man vill.
Men det där med val av banor efteråt ska jag verkligen kolla.
Det kan inte vara allt för svårt...Eller? 😛

Kizo
Member
Medlem
707440
August 30, 2004 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

En ny version ute.
Tyvärr finns ingen ny bana med. En jävla massa skola, tyvärr.
Och jag tog bort sparfunktionen.
Men nu finns det med en Highscore lista!
Destå duktigare ni är, destå bättre poäng!

Version 4

Hoppas att allt ska funka.
Om inte, säg till direkt så ska jag försöka fixa det så fort som möjligt.

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
707450
August 30, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

En liten fråga - Är det ditt spel som orsakar filen esc_save på skrivbordet om man bara tar och laddar ner -> öppna? Är det enda sambandet jag har hittat till den filen...

Visade spelet för en kompis tidigare idag. Han blev lite småsur på det, men med förenade krafter klarade vi det! wink

Neam
Kommer du hit ofta?
Medlem
707451
August 30, 2004 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Timmy wrote: En liten fråga - Är det ditt spel som orsakar filen esc_save på skrivbordet om man bara tar och laddar ner -> öppna? Är det enda sambandet jag har hittat till den filen...

Visade spelet för en kompis tidigare idag. Han blev lite småsur på det, men med förenade krafter klarade vi det! wink

Smart Jens! 😉

Hm, jag har också fått filen esc_save när jag väljer öppna. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 440
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL