June 30, 2003
Kizo wrote: esc_save skapas nÀr ni trycker escaper.
Det den gör Àr att skapa en sparfil som den sedan laddar om ni vÀljer att fortsÀtta spela.
Sorry 'bout that. đ
Jaja, bara glad att jag lokaliserat kÀllan.
Men fortsÀtt utveckla detta, kan sÀkert bli nÄgot. Klarade det sjÀlv tidigare ikvÀll ocksÄ...
September 16, 2002
Timmy wrote: [quote=Kizo]esc_save skapas nÀr ni trycker escaper.
Det den gör Àr att skapa en sparfil som den sedan laddar om ni vÀljer att fortsÀtta spela.
Sorry 'bout that. đ
Jaja, bara glad att jag lokaliserat kÀllan.
Men fortsÀtt utveckla detta, kan sÀkert bli nÄgot. Klarade det sjÀlv tidigare ikvÀll ocksÄ...
Inga problem? Highscore listan fungerade och sĂ„? đ
Vad fick du för poÀng?
June 30, 2003
Kizo wrote:
Inga problem? Highscore listan fungerade och sĂ„? đ
Vad fick du för poÀng?
Det var nog den gamla versionen jag testade... Utan Highscore.
Jag kollar nĂ€rmre pĂ„ denna versionen imorgon. Ăr för trött nu, dessutom sĂ„ börjar Arkiv X strax.
Godnatt forumet! đ
September 16, 2002
Weee!
2 till banor. Och den sista varnar jag er för; TÀnk fort!
Dessutom finns det ett nyt slags hinder.
Men nu Àr det sÄhÀr:
Vad tror ni om power ups?
T.ex. speed up, speed down, poÀng eller liknande?
Jag Àr kluven. Jag vill hÄlla det simpelt, men pÄ samma gÄng vill jag inte att det bara ska upprepa sig sjÀlv utan nÄgon förÀndring.
(NÀr jag vÀl bestÀmt de slutgiltiga reglerna, fÄtt till alla hinder etc, sÄ ska jag börja om helt med grafiken (vissa saker kanske jag behÄller, och vissa Àndrar jag bara lite, men det mesta blir nytt) och göra det fint. Och dÄ kommer ni slippa att bara rulla omkring i det dÀr fabrikliknande omrÄdet.
April 13, 2004
Kizo wrote: Weee!
2 till banor. Och den sista varnar jag er för; TÀnk fort!
Dessutom finns det ett nyt slags hinder.Men nu Àr det sÄhÀr:
Vad tror ni om power ups?
T.ex. speed up, speed down, poÀng eller liknande?
Jag Àr kluven. Jag vill hÄlla det simpelt, men pÄ samma gÄng vill jag inte att det bara ska upprepa sig sjÀlv utan nÄgon förÀndring.(NÀr jag vÀl bestÀmt de slutgiltiga reglerna, fÄtt till alla hinder etc, sÄ ska jag börja om helt med grafiken (vissa saker kanske jag behÄller, och vissa Àndrar jag bara lite, men det mesta blir nytt) och göra det fint. Och dÄ kommer ni slippa att bara rulla omkring i det dÀr fabrikliknande omrÄdet.
Hm, SpeedUp hade jag iallafall struntat i, dĂ„ det hade försvĂ„rat avsevĂ€rt. SpeedDown hade vĂ€l vart kul. Men nĂ„got jag kom att tĂ€nka pĂ„ var: SHIELD!! "odödlighet" i typ 5-10sek eller nĂ„got, alltsĂ„ man kan krocka med vĂ€ggarna utan att man dör. Det röstar jag för. đ
September 16, 2002
Gil_galad wrote: det var kul đ men lite klurigt ibland.
nu vill vi ha en Simultan Demo 3D đ
Uhm... Vill vi inte ha en fullstĂ€ndig och fĂ€rdig version av Simultan (2D) först? đ
Har suttit hela kvÀllen för att fÄ till vad som krÀvs för "is"underlag. SÄ att bollen halkar omkring (inte bara 4 riktningar alltsÄ) och jÀvlas med dig. Blev klar för inte allt för lÀnge sedan.
Men tack sÄ vÀldigt mycket!
Uppmuntran Ă€r det jag mĂ„r bĂ€st av. đ
January 26, 2003
Kizo wrote: [quote=Gil_galad]det var kul đ men lite klurigt ibland.
nu vill vi ha en Simultan Demo 3D đ
Uhm... Vill vi inte ha en fullstĂ€ndig och fĂ€rdig version av Simultan (2D) först? đ
nÀÀÀ đ
nej men seriöst nu, jag tycker det Ă€r ganska bra som det Ă€r nu. Kanske ett par till saker du skulle kunna lĂ€gga till för att piffa upp det lite. Har dock inga förslag men de som du föreslog i ett tidigare inlĂ€gg lĂ€t bra, t.ex nĂ„gon sorts powerup eller odödlighet som nĂ„gon annan sa đ
September 16, 2002
Pluxor wrote: pÄ femte banan sÄ flög den röda bollen ivÀg nÀr jag kom vid flÀkten till vÀnster. sen kom aldrig den bollen fram igen.. lite irriterande med tanke pÄ att jag hade kommit sÄ lÄngt =/
Heh...
Jo, spelet gĂ„r i 30 fps, och nĂ€r bollen gĂ„r för fort mĂ„ste den ta sĂ„ stora steg per frame, att den "hoppar över" vĂ€ggen. đ
Men nu (inte slÀppt) har jag sÀnkt flÀkthastigheten vesÀntligt. FÄtt till som om bollen skulle Äka pÄ is och lagt till partikeleffekter nÀr man kör in i en vÀgg. Men jag ska nog lÀgga in sÄ att om bollen lÀmnar skÀrmen sÄ ska den börja om... Bara för sÀkerhets skull. :bgrin:
1 Guest(s)