December 25, 2001
Hej hej alla glada gamers!
I början av juli kommer det svenska datormuseet itceum (http://www.itceum.se) att öppna ett tv-spels-expo i Linköping, med fokus på udda gränssnitt för spel. Tanken är att ge en levande och rolig sommarutställning där folk får komma och prova på lite mer ovanliga aspekter av gränssnitt, så som DDR, Singstar, Guitar Hero, Steel Batallion, Eyetoy, Gumshoe, Sega Bass Fishing, GTR Racing och lite annat smått och gott.
Detta expo är en liten försmak på en jätteutställning (förhoppningsvis Sveriges största och mest gedigna någonsin) om Spel och spelkultur som kommer gå av stapeln i februari/mars 2007.
Anledningen att jag skriver här är dels för att bjuda in alla till detta expo (jag återkommer med exakta datum), samt att höra mig för om lite hjälp. Alla udda gränssnitt är inte helt lätta att få tag i, och museet söker därför människor som kan tänka sig att donera, låna/hyra ut eller sälja diverse attiraljer till utställningen.
Vad som behövs i nuläget är följande:
1. Fiskespö till Sega Bass Fishing (Dreamcast)
2. Steel Batallion-kontroll (Xbox)
3. Två st stryktåliga DDR-mattor (PS2)
4. Cha-cha/Maracas till Samba De Amigo (Dreamcast)
Här är chansen att dela med sig av sin hobby till omvärlden så har du nåt att donera, låna/hyra ut eller sälja så tveka inte att höra av dig
Maila mig om du kan hjälpa till!
Min mail: [email]thomas.clifford@bredband.net[/email]
Övriga frågor om itceum kan skickas till museets intendent Peter Blom: [email]peter.blom@itceum.se[/email]
Tack på förhand,
Thomas Clifford och Itceum!
1 Guest(s)