May 17, 2002
Jag har hört talas om de där gökarna. Först och främst skall det finnas två gäng. Det ena vill befria sverige från skåne och de andra vill befria skåne från lappland ;).
Vad jag har hört så skall bägge föreningarna, en gång per år åka ut och göra ännu ett tappert försök att spetta loss skåne.
Så vitt jag vet så grundlades bägge föreningarna under det tidiga 70-talet. Sedan dess så har glipan mellan sverige och skåne blivit lite lite störra för varje år som gått.
lite google-länkar för den som är mer intresserad:
August 20, 2001
denstore wrote: Jag vill inte gå med. Vi har för mycket band med Sverige för att man skall mörda det genom att överge de stackarna. Fasen, hade vi lyckats för bra med spettningen, hade väl sverige uppgått i stornorge, och det hade sålts 8 miljoner extra lusekoftor om året.....;)
Övre delen hade väl svultit ihjäl innan dess...
March 11, 2003
DiDi wrote: [quote=denstore]Jag vill inte gå med. Vi har för mycket band med Sverige för att man skall mörda det genom att överge de stackarna. Fasen, hade vi lyckats för bra med spettningen, hade väl sverige uppgått i stornorge, och det hade sålts 8 miljoner extra lusekoftor om året.....;)
Övre delen hade väl svultit ihjäl innan dess...
De hade ju kunnat testa att byta timmer och vattenkraft mot valkött och nordsjöolja. Man måste ju äta och köra snöskoter.....:)
Men man vet ju aldrig. De kanske hade börjat jobba och sluppit ur bidragsfällan i stället....;)
November 26, 2002
Enligt vad jag har hört så var det ett gäng göteborgare (låt mig gissa: en studentförening) som slöt sig samman till spettets vänner. En mörk natt när dom blivit tillräckligt många ska dom träffas vid gränsen till skåne och hugga loss det och låta det driva till Danmark, där det enligt dom, hör hemma. 😀
July 27, 2002
John_lz wrote: Enligt vad jag har hört så var det ett gäng göteborgare (låt mig gissa: en studentförening) som slöt sig samman till spettets vänner. En mörk natt när dom blivit tillräckligt många ska dom träffas vid gränsen till skåne och hugga loss det och låta det driva till Danmark, där det enligt dom, hör hemma. 😀
Hehe. 😀
March 10, 2002
John_lz wrote: Enligt vad jag har hört så var det ett gäng göteborgare (låt mig gissa: en studentförening) som slöt sig samman till spettets vänner. En mörk natt när dom blivit tillräckligt många ska dom träffas vid gränsen till skåne och hugga loss det och låta det driva till Danmark, där det enligt dom, hör hemma. 😀
Inte mig emot. 8)
1 Guest(s)