August 9, 2005
maedhros wrote:
Men till er andra småsadister, vart går gränsen om vilka kryp/djur man får slå ihjäl då? 😮
Insekter tycker jag väl är generellt ok att ha ihjäl. Är de stora, konstiga eller fina vill jag inte ha ihäl dem heller iofs.
Flugor och mygg har jag ihjäl utan större kval.
Stora spindlar och skalbaggar och sånt vill jag inte döda.
Väldigt irrationellt tänkt av mig iofs, eftersom jag hemskt gärna äter kött från mycket större djur än så.
November 21, 2005
December 18, 2005
Xenomorphed skrev
Delph1 skrev:
Det är skönt med i-landsproblem ibland
//Andreas
http://collegehumor.com/video:1736333
fattar inte hur man halkade in på den videon i denna tråden, men cool var den. tänk o va den nallen 😛
Angående tråden, som var om spindlar.. så ser jag inget problem i att döda en. sen att elda upp den eller nåt kanske man inte ska, knäppt ju. men smacka med en tidning eller om man vill bara få ut den genom fönstret är inte fel
December 17, 2006
Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.
Sen på sommrarna när man har fönsterna öppna brukar jag spraya radar längs med hela fönstret för att dom inte ska komma och bygga bo i hörnen.
:cy:
June 17, 2005
Gelica wrote: Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.
Sen på sommrarna när man har fönsterna öppna brukar jag spraya radar längs med hela fönstret för att dom inte ska komma och bygga bo i hörnen.
har lite radar spray hemma och jag vill inte heller ha in dom, iallafall inte för många.
funkar det att spraya längs kanterna, hur funkar det mot dom som har långa ben samt flygarna(AKA: farfarlångben)?
har nämligen fläktar som pumpade in luft utifrån in i mitt rum under sommaren då mitt rum ligger jävligt till så solen ligger på heladagen, men det var inte det enda dom pumpade in även massor av mygg o spindlar o annat krafs ibland när man kom hem var rummet mer eller mindre en djurpark av mer eller mindre stympade smådjur.
blir nog nät och en dos radar i år för att hålla dom små liven borta från de vassa och dödliga fläktbladen.
December 17, 2006
addeee wrote: [quote=Gelica]Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.
har lite radar spray hemma och jag vill inte heller ha in dom, iallafall inte för många.
funkar det att spraya längs kanterna, hur funkar det mot dom som har långa ben samt flygarna(AKA: farfarlångben)?
har nämligen fläktar som pumpade in luft utifrån in i mitt rum under sommaren då mitt rum ligger jävligt till så solen ligger på heladagen, men det var inte det enda dom pumpade in även massor av mygg o spindlar o annat krafs ibland när man kom hem var rummet mer eller mindre en djurpark av mer eller mindre stympade smådjur.
blir nog nät och en dos radar i år för att hålla dom små liven borta från de vassa och dödliga fläktbladen.
För mig funkade det iaf 😀
Men sen brukar jag dammsuga runt om fönstret också för att vara helt säker på att inget kommer in 😛
1 Guest(s)