Spindlar|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spindlar
Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
sp_UserOfflineSmall Offline
1122940
March 8, 2007 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote:
Men till er andra småsadister, vart går gränsen om vilka kryp/djur man får slå ihjäl då? 😮

Insekter tycker jag väl är generellt ok att ha ihjäl. Är de stora, konstiga eller fina vill jag inte ha ihäl dem heller iofs.

Flugor och mygg har jag ihjäl utan större kval.
Stora spindlar och skalbaggar och sånt vill jag inte döda.

Väldigt irrationellt tänkt av mig iofs, eftersom jag hemskt gärna äter kött från mycket större djur än så.

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1122959
March 8, 2007 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

gör som man gjorde på dagis.. plocka bort benen :S

roxerthedead
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 569
1123000
March 8, 2007 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Är spindeln söt? Spindlar med tjocka äckliga "bollar" klarar jag inte av.. tycker de är helt sjukt äckliga. Men andra spindlar har jag inga problem med. if(äcklig kropp == 1){Döda}
else{bli kompis med};

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1123292
March 10, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Myggor,flugor och spindlar dödar man.
Skulle döda ormar också om jag hade möjlighet, fyfan vad jag hatar ormar. Äckliga läskiga jävla djur.

vdlight
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
1123426
March 11, 2007 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed skrev
Delph1 skrev:

Det är skönt med i-landsproblem ibland

//Andreas

http://collegehumor.com/video:1736333

fattar inte hur man halkade in på den videon i denna tråden, men cool var den. tänk o va den nallen 😛

Angående tråden, som var om spindlar.. så ser jag inget problem i att döda en. sen att elda upp den eller nåt kanske man inte ska, knäppt ju. men smacka med en tidning eller om man vill bara få ut den genom fönstret är inte fel

Gelica
Medlem
Forum Posts: 109
1123447
March 11, 2007 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.
Sen på sommrarna när man har fönsterna öppna brukar jag spraya radar längs med hela fönstret för att dom inte ska komma och bygga bo i hörnen.
:cy:

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1123501
March 11, 2007 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Gelica wrote: Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.
Sen på sommrarna när man har fönsterna öppna brukar jag spraya radar längs med hela fönstret för att dom inte ska komma och bygga bo i hörnen.

har lite radar spray hemma och jag vill inte heller ha in dom, iallafall inte för många.
funkar det att spraya längs kanterna, hur funkar det mot dom som har långa ben samt flygarna(AKA: farfarlångben)?
har nämligen fläktar som pumpade in luft utifrån in i mitt rum under sommaren då mitt rum ligger jävligt till så solen ligger på heladagen, men det var inte det enda dom pumpade in även massor av mygg o spindlar o annat krafs ibland när man kom hem var rummet mer eller mindre en djurpark av mer eller mindre stympade smådjur.
blir nog nät och en dos radar i år för att hålla dom små liven borta från de vassa och dödliga fläktbladen.

Gelica
Medlem
Forum Posts: 109
1123516
March 12, 2007 - 3:24 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: [quote=Gelica]Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.

har lite radar spray hemma och jag vill inte heller ha in dom, iallafall inte för många.
funkar det att spraya längs kanterna, hur funkar det mot dom som har långa ben samt flygarna(AKA: farfarlångben)?
har nämligen fläktar som pumpade in luft utifrån in i mitt rum under sommaren då mitt rum ligger jävligt till så solen ligger på heladagen, men det var inte det enda dom pumpade in även massor av mygg o spindlar o annat krafs ibland när man kom hem var rummet mer eller mindre en djurpark av mer eller mindre stympade smådjur.
blir nog nät och en dos radar i år för att hålla dom små liven borta från de vassa och dödliga fläktbladen.

För mig funkade det iaf 😀
Men sen brukar jag dammsuga runt om fönstret också för att vara helt säker på att inget kommer in 😛

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
1126071
March 23, 2007 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

Gelica wrote: Jag hatar spindlar men jag dödar inte dom för det vågar jag inte och då brukar det bli att jag står och hoppar och skriker tills någon släpper ut den eller dödar den.

Ungefär samma här. 😛 Till saken hör väl att jag är 25 år och karl. 😛

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1126277
March 24, 2007 - 3:07 am
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: Flugor och mygg har jag ihjäl utan större kval..

Oo en Stockholmare som kan det, one of a kind? laugh wink

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1126673
March 26, 2007 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Darakir]Flugor och mygg har jag ihjäl utan större kval..

Oo en Stockholmare som kan det, one of a kind? laugh wink

Det är bara för att jag spelar datorspel, postal har lärt mig döda! 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 434
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL