July 27, 2002
Jag tänkte sen när man går ut nian.. om ett halvår för mig d.v.s..
Hela klassen kommer ju splittras 🙁
Det tycker jag är jävligt sorgligt.. VI har varit i princip samma klass sedan första klass.. och även "lekis" som var vid 5 års ålder..
Vissa har jag t.o.m känt redan i dagis.. Och det som gjort att vi "hållit ihop" är ju skolan.. De jag umgås med privat kommer man ju självklart hålla kontakten med.. men för det restrerande? Det är sjukt trist när man tänker på det.. Hur var det för er?
Man får ju såklart nya kompisar sen, men att behöva "Lämna" folk som gått genom vatten och eld för en känns inte rätt.. 😕
February 21, 2003
Splittrades gjorde vi vart tredje år, så det var inget ovanligt. Jag ser det som en fördel. Man träffar fler folk och får på sätt möjlighet till fler kompisar. Vid varje splittring märkte man ju dessutom vilka som var "riktiga" kompisar som var värda att hålla kontakten med efter splittringen.
July 23, 2002
jag har aldrig varit med en klass längre än 3 år så för mig spelar det ingen roll...
1-3 en klass
4-6 klasserna gjordes om
7-9 nästan hela klassen valde en annan skola (med dom lägsta målen som går att få tag på...en som fick mvg i kemi och visste inte vad periodiska systemet var) resterna bladande dom runt med folk från andra skolor....
osv....
June 3, 2001
Ogrebeast wrote: Splittrades gjorde vi vart tredje år, så det var inget ovanligt. Jag ser det som en fördel. Man träffar fler folk och får på sätt möjlighet till fler kompisar. Vid varje splittring märkte man ju dessutom vilka som var "riktiga" kompisar som var värda att hålla kontakten med efter splittringen.
Samma här.
Tycker sammalika.
Har kvar endast EN kompis sedan skoltiden.
Det var vi som åkte till Nürburgring sommaren -02. 🙂
January 23, 2002
Lugn lilla Callister det ordnar sig alltid ska du se. 😀
Jag träffar på folk från högstadietiden lite titt som tätt men det är bara 1-3 som jag har riktig kontakt med och bara en som jag verkligen träffar och umgås med.
Men jag är inte ledsen för det.
Lite bättre då med gymnasiepolarna, där är det några stycken som jag har kontakt med.
Och ibland så får man kontakt igen efter ett tag.
Får någon vecka sedan så var det en gymnasiepolare som jag hade tappat kontakten med som hittade mig på ICQ, vips så var vi igång igen å tjöta på. 😀
Häromdagen träffa jag på en från mitt år på Halmstad Högskola, han jobbar som väktare på ett köpcenter här i Helsingborg. Hoppade av samtidigt som mig fast under sommaren istället för direkt vid terminsavslut, vi stod å tjöta en bra stund. 😀
Och nu har jag helnajsiga buddies på min nya utbildning som jag läser nu. 😀
June 23, 2002
Ja kommer ihåg det, var ingen fara dem flesta som jag var bra kompis med skulle man träffa på rudbeck.. för dem skulle också gå där som jag.
Sen träffar man ju dem i skolan och på fester och så vilket är trevligt. 🙂
Sen när jag började där hade jag med mig en som jag kände sen innan. Sen fick man fett med nya polare. 😉
March 10, 2002
Callister wrote: Jag tänkte sen när man går ut nian.. om ett halvår för mig d.v.s..
Hela klassen kommer ju splittras 🙁
Det tycker jag är jävligt sorgligt.. VI har varit i princip samma klass sedan första klass.. och även "lekis" som var vid 5 års ålder..
Vissa har jag t.o.m känt redan i dagis.. Och det som gjort att vi "hållit ihop" är ju skolan.. De jag umgås med privat kommer man ju självklart hålla kontakten med.. men för det restrerande? Det är sjukt trist när man tänker på det.. Hur var det för er?
Man får ju såklart nya kompisar sen, men att behöva "Lämna" folk som gått genom vatten och eld för en känns inte rätt.. 😕
SAmma sak för mig. Gick i samma klass genom hela grundskolan. Kan säga dig att skolavslutnigen i nian var den bästa dagen under min skolgång!
1 Guest(s)