spoilervarning! Filmen Elephant|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
spoilervarning! Filmen Elephant
nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 10, 2004 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

nu har jag sett filmen elephant...
visst var den bra, nyskapande, annorlunda, gripande, vacker och allt annat sånt som gör att man tycker om en film...
men...
var han (gus van sant) tvungen att vara så barnsligt övertydlig när det gällde att porträttera "the bad guys"...
det blir lite patetiskt när dom spelar våldsspel på datorn, kollar på nazist dokumentär på tv, är käftiga mot morsan, bögar sig i duchen och är allmänt vapenfixerade... det enda som saknades var en "bad guys" t-shirt...
jaja... förutom det så var filmen faktiskt j*vligt bra...

vad tyckte ni om filmen???

laudanum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
538540
February 10, 2004 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyckte den var bra också. Det han visade om dem var antagligen vad omgivningen hade berättat om dem. T.ex. tyckte väl mamman att de var uppkäftiga och hade sett dem spela dessa spel, samt att han var en riktig Beethoven vid pianot. Bögscenen var nog effektsökeri, om inte någon faktiskt hade sett dem vid nåt tillfälle.

Gus van Sant's bästa film vad jag har sett.

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
538544
February 10, 2004 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man lyssnar på vad dom säger på hitlerdokumentären de kollar på så är jag övertygad om att GVS menade att koppla den totalitära tyska staten till hur Amerika fungerar, alltså en förklaring om samhället mer än om individerna.

Böggrejen är jävligt fjantig. Jag har sett lite av deras (Colombinetypernas) dagboksanteckningar och de säger saker som att "alla bögar ska dö" osv. Känns rätt osannolikt att två homofobiska vapendårar skulle böga till det lite innan de utför ett massmord. Båda dog ju under dådet så det kan bara baseras på tidigare skrivna saker och så. När jag säger det så menar jag att filmen var en dramatisering av Colombine även om det aldrig sades högt men det är uppenbart för alla som har satt sig in lite i den historien.

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
538569
February 10, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

iofs. utan bögscenen så skulle dom och deras handlingar kunnat glorifierats i vissa kretsar (tex. högerextrema)...
nazze-propaganda, vapenfixering och "hämnd" hör ju dit...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 91
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL