March 1, 2003
nu har jag sett filmen elephant...
visst var den bra, nyskapande, annorlunda, gripande, vacker och allt annat sånt som gör att man tycker om en film...
men...
var han (gus van sant) tvungen att vara så barnsligt övertydlig när det gällde att porträttera "the bad guys"...
det blir lite patetiskt när dom spelar våldsspel på datorn, kollar på nazist dokumentär på tv, är käftiga mot morsan, bögar sig i duchen och är allmänt vapenfixerade... det enda som saknades var en "bad guys" t-shirt...
jaja... förutom det så var filmen faktiskt j*vligt bra...
vad tyckte ni om filmen???
January 7, 2003
Tyckte den var bra också. Det han visade om dem var antagligen vad omgivningen hade berättat om dem. T.ex. tyckte väl mamman att de var uppkäftiga och hade sett dem spela dessa spel, samt att han var en riktig Beethoven vid pianot. Bögscenen var nog effektsökeri, om inte någon faktiskt hade sett dem vid nåt tillfälle.
Gus van Sant's bästa film vad jag har sett.
January 30, 2002
Om man lyssnar på vad dom säger på hitlerdokumentären de kollar på så är jag övertygad om att GVS menade att koppla den totalitära tyska staten till hur Amerika fungerar, alltså en förklaring om samhället mer än om individerna.
Böggrejen är jävligt fjantig. Jag har sett lite av deras (Colombinetypernas) dagboksanteckningar och de säger saker som att "alla bögar ska dö" osv. Känns rätt osannolikt att två homofobiska vapendårar skulle böga till det lite innan de utför ett massmord. Båda dog ju under dådet så det kan bara baseras på tidigare skrivna saker och så. När jag säger det så menar jag att filmen var en dramatisering av Colombine även om det aldrig sades högt men det är uppenbart för alla som har satt sig in lite i den historien.
1 Guest(s)