Spöke fångat på bild|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spöke fångat på bild
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
489032
December 21, 2003 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

En annan mening med livet är att tillse att ens gener kommer att föras vidare.

Med andra ord...att få barn är en stor del av meningen med livet.
Inte att blott och enbart dö...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
489035
December 21, 2003 - 2:10 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=Gamblor]Ett väldigt bra svar på frågan dock, fick jag från den sista filmen i matrix-triologin. Meningen med livet är att dö. :blink:

Skulle vilja påstå motsatsen. Meningen med livet är livets bevarande. Då syftar jag på liv som helhet/organism och inte en individs liv. Att individer dör innebär att livet är en förnyelsebar organism, vilket ger mycket större fördelar gentemot en statisk population.

Jag vet att jag märker lite ord här, men ville ändå flika in den kommentaren wink
Håller med dig i övrigt i stort sett till fullo. Bra skrivet! 🙂

När organismen är komplett/perfekt då? Blir den odödlig då pga att de inte finns nån anledning att förnya/förbättra sig längre?
Kanske därför hela världen håller på att bli tjejer, när de inträffar så är mäniskan odödlig å behöver inte längre repruducera sig.
Nu menar jag inte att tjejer är perfekta, men tänk en hel värd med killar.. :cy: Å andra sidan tänk en hel värld med tjejer.. :cy: :cy:

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
489037
December 21, 2003 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast:
Det där med slutcitatet från Matrix var mer som käck slutkläm på mitt inlägg (inte någonting jag själv lägger så stor "tro" på), och svaret från dig påvisar än en gång det jag försökte säga. Att acceptera svaret "döden" på frågan ger ingen inre tillfredsställelse eller hopp(hope), medan svaret "föra livet vidare" låter från en överlevnadssynpunkt mycket bättre och efterstävansvärd. Således känns det (även för mig) bättre att lägga sin röst på den senare förklaringen än den förstnämda.

Men vad är det för _mening_ med att föra livet vidare då? Att överhuvudtaget söka efter meningen med saker och ting är ett mänskligt påfund/särdrag, och vad tjänar det egentligen till att grunna på det, förutom att stilla den ångest som vi människor känner inför de stora frågorna.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
489039
December 21, 2003 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: När organismen är komplett/perfekt då? Blir den odödlig då pga att de inte finns nån anledning att förnya/förbättra sig längre?

Ja det är frågan om det kommer ske. Allt avancerat liv bygger ju i stort sett på celler. Och alla celler har döden så inprogrammerat i "grundkoden" att det vore en sensationell utveckling om denna kod gjordes om. Sannolikheten vore större att allt levande fick självmordstvång inprogrammerat och allt liv tog självmord och dog ut.

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Å andra sidan tänk en hel värld med tjejer.. :cy: :cy:

Du menar himlen? [Image Can Not Be Found]

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
489040
December 21, 2003 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

Ju celler dör ju men medans du är ung så skapad de en ny för varje som dör. De är ju något när du blir äldre som säger till att nu äre dags för den här indeviden att börja somna in..

Visst om de är bara jag åsså är jag ledaren över en hel planet me tjejer, då äre himelriket på jorden, men en planet me bara brudar.. :cy: :cy: :cy:

Ogrebeast
Member
Medlem
489042
December 21, 2003 - 2:24 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Ogrebeast:
Det där med slutcitatet från Matrix var mer som käck slutkläm på mitt inlägg (inte någonting jag själv lägger så stor "tro" på), och svaret från dig påvisar än en gång det jag försökte säga. Att acceptera svaret "döden" på frågan ger ingen inre tillfredsställelse eller hopp(hope), medan svaret "föra livet vidare" låter från en överlevnadssynpunkt mycket bättre och efterstävansvärd. Således känns det (även för mig) bättre att lägga sin röst på den senare förklaringen än den förstnämda.

Men vad är det för _mening_ med att föra livet vidare då? Att överhuvudtaget söka efter meningen med saker och ting är ett mänskligt påfund/särdrag, och vad tjänar det egentligen till att grunna på det, förutom att stilla den ångest som vi människor känner inför de stora frågorna.

Nä jag tog inte så allvarligt på det citatet. Den dag jag tar allvarligt på meningen med livet från en Matrix-film är nog samma dag jag får madrasserade väggar wink

Hmmm...det kommer ju en tapetsör hem till mig på måndag. Hoppas det verkligen blir tapeter han sätter upp :cy:

Ogrebeast
Member
Medlem
489043
December 21, 2003 - 2:26 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: men en planet me bara brudar.. :cy: :cy: :cy:

Jaha! Julrean på NK? Där snackar vi panik 😮 laugh

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
489044
December 21, 2003 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote:
Hmmm...det kommer ju en tapetsör hem till mig på måndag. Hoppas det verkligen blir tapeter han sätter upp :cy:

Killen som kommer me de där mysiga tapeterna har mustage å är typ 195 lång välbyggd..

Ogrebeast
Member
Medlem
489045
December 21, 2003 - 2:33 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast]Hmmm...det kommer ju en tapetsör hem till mig på måndag. Hoppas det verkligen blir tapeter han sätter upp :cy:

Killen som kommer me de där mysiga tapeterna har mustage å är typ 195 lång välbyggd..

Värst vad du var insatt! 😮 :wide:
Vad du än gör! Följ den tredje länken for God's sake!!! :cy:

Edit: Lägger mig i skyttevärn och håller utkik efter en lång mustasch-nisse [Image Can Not Be Found]

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
489046
December 21, 2003 - 2:36 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Ogrebeast] Hmmm...det kommer ju en tapetsör hem till mig på måndag. Hoppas det verkligen blir tapeter han sätter upp :cy:

Talar du av erfarenhet månne ? 😀

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
489047
December 21, 2003 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

Trodde först de var en av killarna i fab five som skulle göra om min lägenhet. Blev lite besviken när så inte var fallet. Men de här var mysigt de me.. 😀

Ogrebeast
Member
Medlem
489048
December 21, 2003 - 2:42 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Trodde först de var en av killarna i fab five som skulle göra om min lägenhet. Blev lite besviken när så inte var fallet. Men de här var mysigt de me.. 😀

HAHAHA kan inte sluta skratta [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 616
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL