Spöken?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spöken?
Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2004 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Händer ofta en sjuk grej när jag sitter framför datorn/läser/lirar xbox/whatever på mitt rum, kan se folk i ögonvrån gå runt i rummet eller gå förbi dörröppningen :cy:
Självklart så finns inget där när jag vänder huvudet.
Har även märkt att det händer oftare och oftare, har också börjat fått mardrömmar och svårt att sova, vilket jag ALDRIG haft förut.
Provade att lägga mig i brorsan säng i ett par dagar, och under de nätterna så sov jag perfekt, utan mardrömmar, men så fort jag bytte tillbaka till mitt rum så kom både sömnproblem och mardrömmar tillbaka.
Hör även ljud som tex. andetag och snarkningar mitt i nätterna, det har hänt även när jag är helt ensam i huset.
Detta börjar bli jävligt jobbigt, har inte sovit många timmar de senaste veckorna.

Nu var det inte det här som var meningen med tråden, dock så undrar jag;
Tror ni på spöken/övernaturliga saker?
Berätta gärna om oförklarliga saker ni vart med om.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
769417
November 9, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hjärnspöken, utan tvekan :bgrin:

Men jo, jag tror på dem, jag har varit med om en del roliga saker.

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
769425
November 9, 2004 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

sno brorsans säng?

hänt massa sånt shit för mig, tror dock det e mest min hjärna som skenar iväg in i fantasins värld..

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
769426
November 9, 2004 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Liten varning på denna:

Lig och koncentrera dig tills du hör ett tjutande ljud (alla kan höra det om man koncentrerar sigordentligt).
GRATTIS! Du har "faketinnitus" resten av livet :p

Nej men seriöst samma princip här man ligger och kollar om man hör ljudet, självklart tycker man att man hör det.

Tänk dig att det kliar på hela kroppen, ligg och känn efter.... efter ettt par minuter kommer du ligga och klia dig för kung och fosterland!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
769434
November 9, 2004 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

mjo jag har sätt endel mysko saker i mitt liv, men jag har lärt mig nånting som jag kallar _selektiv inlärning_, vad jag inte vill se eller höra lägger jag inte märke till.

funkar skitbra, efter ett tag så försvinner allt sådant, tillslut så ser man inte ens eländet i världen förens det är i nyllet på än.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
769436
November 9, 2004 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nog tror jag på det alltid...
Polarnas hus är byggt på en gammal bronsåldersby.
Har fått olustiga kännslor där ibland. Kalla kårar o dyl. Är för mottaglig för sådant.

Btw. Ända sättet att bli av med att se folk eller skuggor som rör sig i ögonvrån : sätt dig i en hörna.har varit med om det själv... Fy fan..

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
769455
November 9, 2004 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet vad jag ska tro. Jag ser ungefär samma sker i mitt hus (det är ca 100 år gammalt) och hör konstiga saker. Ibland man höra folk gå, ibland rör sig saker, ibland låter det som någon slår på fönster/väggar/dylikt. Ibland så vaknar jag upp med rivsår på kroppen. Jag bor mitt ute på landet, så några grannar är det inte. Man får se det positiva med det, man känner sig inte ensam. 🙂
Fast jag är endå lite tveksam..

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
769459
November 9, 2004 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Nog tror jag på det alltid...
Polarnas hus är byggt på en gammal bronsåldersby.
Har fått olustiga kännslor där ibland. Kalla kårar o dyl. Är för mottaglig för sådant.

Btw. Ända sättet att bli av med att se folk eller skuggor som rör sig i ögonvrån : sätt dig i en hörna.har varit med om det själv... Fy fan..

Tack!
Nån som tror på mig iaf.

Vettefan vad det är för skit, ska ringa morsan imorrn och snacka med henne, hon är bra på sånt här med övernaturliga grejer

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
769465
November 9, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Känner igen det där 😕 En av de märkligaste grejerna var nog ändå för några år sedan då jag sommarjobbade, och en tjej som hade samma syssla kom rusande upp från arkivet i källarkulvertarna under sjukhuset och hade bestämmt sett ett lik sitta på en pall och stirra på henne. 😮 Hon var lite skakis så man fick ju gå med ner igen och leta runt hörnen för att hon skulle känna sig lite tryggare :bgrin: Såg och hörde själv en del saker när jag var ensam där nere men intalade mig själv att spöken inte fanns och fortsatte som om inget hänt, men så jäklans kul var det ju inte. Liknande saker händer ibland hemma men väldigt sällan och oftast är det bara i "ögonvrån".

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
769468
November 9, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

är det bara jag som tycker du är fjantig? :bgrin:

:p

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
769476
November 9, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

När man är trött så kan sådant hända. Man tror att man hör ljud eller ser saker i ögonvrån. Det man drömmer reflekteras ju ofta känslor under dagen. Så klart att det har ett sammanband. Du sover troligen för lite, in i brors rum igen, sov där i några dagar, se till att verkligen sova ut. Fortsätter det även efter det så beksök en läkare, å för gudskull nämn inget om spöken eller så :p

Luxh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
769478
November 9, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hjälp! Jag skulle bli seriöst rädd om något sånt där hände mig. Fan va läskigt. :cy:

Min syrra och hennes kompisar håller på och tror på andar. De sitter typ med ljus, samt ett glas.
De sätter fingrarna på glaset och det rör sig! På detta sätt på de fram att andarna talar med dem :bgrin:
Flera gånger har de börjat grina då de hört läskiga saker från andarna. laugh

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
769484
November 9, 2004 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

LuX^ wrote: Hjälp! Jag skulle bli seriöst rädd om något sånt där hände mig. Fan va läskigt. :cy:

Min syrra och hennes kompisar håller på och tror på andar. De sitter typ med ljus, samt ett glas.
De sätter fingrarna på glaset och det rör sig! På detta sätt på de fram att andarna talar med dem :bgrin:
Flera gånger har de börjat grina då de hört läskiga saker från andarna. laugh

Även kallat "anden i glaset" :p Värmen från ljusen gör att glaset lättas lite från marken, luftballaongseffekten. Sedan så flyttar det sig åt olika håll beronde på var man lägger mest tyngd på glaset.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
769485
November 9, 2004 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Lux^: Det där anses även vara kontakt med satan i egen hög person. Har en kompis nere i sydeuropa och där blev några elever som höll på med det avstängda. :bgrin: 🙄

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
769487
November 9, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy, det är min duron som hemsöker dig, garanterat ;).

Luxh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
769489
November 9, 2004 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Lux^: Det där anses även vara kontakt med f*n i egen hög person. Har en kompis nere i sydeuropa och där blev några elever som höll på med det avstängda. :bgrin: 🙄

Hahaha det ska jag berätta för min syrra.

Tindy: du kanske sett på en läskig film, som sen håller på och jävlas med din hjärna? :cy:

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
769492
November 9, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Utan att ha läst hela:

Sätt musik i öronen och en såndär man får på flyget över ögonen. Då somnar du! 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
769520
November 9, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: är det bara jag som tycker du är fjantig? :bgrin:

:p

Nej 😉

Visst ibland "hör" jag också konstiga ljud och får för mig saker. Detta händer då jag är trött.

Antagligen inbillning.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
769533
November 9, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett spöke i badrummet som heter Dasse, han brukar sova inne i min toalett o dra i snoppen då man bajsar, det e ju sant.

Så JA jag tror på övernaturliga saker/spöken/ rymdvarelser!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
769540
November 9, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Utan att ha läst hela:

Sätt musik i öronen och en såndär man får på flyget över ögonen. Då somnar du! 🙂

tills någon tar på än istället.

när jag var liten så hade mina soft airgun kulor en förmåga att studsa runt i rummet mitt i natten :apa:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL