Spöken?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spöken?
kimpan87
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 97
sp_UserOfflineSmall Offline
769542
November 9, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

det där e väl inge onormalt.. själv bor jag på landet mitt ute i skogen.. och där förekommer alla möjliga rysningar å ljud särskilt när vadret är stlilla..
finns vissa saker som e helt patetiska på gården man kan höra innan nån kommer att det slår i dörren..

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
769543
November 9, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: ...kan se folk i ögonvrån...

Maskara 😉
Själv tror jag inte alls på spöken, förstår att folk är rädda för att ha någon i sitt hus men förstår inte de som tror att det är ett spöke.

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
769555
November 9, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Häromkvällen var jag nere i vårt filmrum/gillestuga och så tyckte jag att jag såg nått i ögonvrån och vände mig om snabbt av en reflex för att se efter, men då såg jag att det bara var några hårstrån som hängde ner i ögonvrån! 😛 och en sak till: HUS KNAKAR.. och så är det bara.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
769568
November 9, 2004 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst finns det ''spöken''. Spöken är ju andar efter människor som av någon anledning inte har förstått att de är döda eller så vill de inte acceptera det. Det kanske är efter personer som av någon anledning inte varit riktigt nöjda med sina liv utan velat ha det annorlunda på något sätt. De känner alltså att de inte är redo att gå vidare ännu.

Vissa har väldigt svårt att känna av dessa andar, medan andra inte har det. Är man övertygad om att de inte finns så är nog risken att man ser dem eller känner deras närvaro ganska liten. Ibland så räcker det med att tänka att man inte vill att de ska stanna kvar så försvinner de. Det är ju värt ett försök 😀

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
769758
November 10, 2004 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

Scary...

Två jag känner har det lite mysigt. Personen som bodde i deras lägenhet innan dem tog självmord. De hör konstiga ljud ibland, saker flyttas, tvn sätts på mitt i natten.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
769763
November 10, 2004 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Hjärnspöken är allvarliga saker..

wink

*Edit*
Det är ju lite som med religion..Tror man på det så finns det..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
769774
November 10, 2004 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är öpen för tanken men har aldrig stött på nått som övertygat mig om dess existens.
Min syrra och hennes kompisar skulle köra anden i glaset på halloween men hon dom hadde festen hos är typ über-kristen och hotade med att lämna huset och avsluta festen om dom skulle hålla på med sånna saker för det var alltid en ond ande i glaset enligt henne.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
769783
November 10, 2004 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=LorD_Kvadd]Nog tror jag på det alltid...
Polarnas hus är byggt på en gammal bronsåldersby.
Har fått olustiga kännslor där ibland. Kalla kårar o dyl. Är för mottaglig för sådant.

Btw. Ända sättet att bli av med att se folk eller skuggor som rör sig i ögonvrån : sätt dig i en hörna.har varit med om det själv... Fy fan..

Tack!
Nån som tror på mig iaf.

Vettefan vad det är för skit, ska ringa morsan imorrn och snacka med henne, hon är bra på sånt här med övernaturliga grejer

Du kanske har din huvudkudde mitt i ett energikryss (enligt Feng shui)? Enligt detta så går det ett tätt rutnät av energi över jorden och det anhängare av denna "tro" skulle säkert be dig flytta sängen till en annan del av rummet.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
769837
November 10, 2004 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

har aldrig varit med om nåt sånt men jag tror på det iaf... Övernaturliga saker är väldigt fascinerande

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
770344
November 10, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg ett program på discovery där dom kollade upp platser där folk trodde det fanns spöken.

Vad dom kom fram till var följande:

Hjärnan kan påverkas av elektromagnetiska fält som är långt svagare än de vi normalt tror vi är känsliga för, och speciellt vid en viss typ av frekvens så uppstår ett spökliknande fenomen - dvs. man ser en slags ängel, eller spöke, eller något liknande (fantasin hjälper förstås till). De ska vara vanliga vid någon typ av hjärnscanning, exempelvis.

Tydligen finns det en mängd vanlig huselektronik som utstrålar just den här typen av elektromagnetism i just rätt frekvens. En vanlig klockradio hade exempelvis utlöst det här hjärnspöket hos en av de personer de undersökte - en helt vanlig tjej som höll på att bli ett psykfall av dessa förnimmelser. De tog helt enkelt bort klockradion, och helt plötsligt var fenomenet borta, och hon slapp psyket.

De gjorde även scannar på hjärnan för att se om den verkligen reagerade på klockradion, och på just samma sätt som vid den där typen av hjärnscan som vanligtvis utlöser såna här hjärnspöken, och visst, det stämde.

Så om du ser spöken så :
a) är du ett psykfall som borde lägga in dig själv (men det finns ju inga vårdplatser - osis),
b) kan du testa stänga av lite bluetooth, wifi, mobiltelefon, klockradior etc. i hemmet,
c) köpa dig en klänning och öppet erkänna att du är en feg kärring som låter din fantasi skena iväg med dig och skrämmer upp dig för ingenting,
d) eller köpa dig en ännu mera feminin klänning, köpa lite abra-kadabra kristaller och annat voodoo-krimskrams, joina en syjunta och läsa horoskop högt för resten av medlemmarna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
770358
November 10, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: Såg ett program på discovery där dom kollade upp platser där folk trodde det fanns spöken.

Vad dom kom fram till var följande:

Hjärnan kan påverkas av elektromagnetiska fält som är långt svagare än de vi normalt tror vi är känsliga för, och speciellt vid en viss typ av frekvens så uppstår ett spökliknande fenomen - dvs. man ser en slags ängel, eller spöke, eller något liknande (fantasin hjälper förstås till). De ska vara vanliga vid någon typ av hjärnscanning, exempelvis.

Tydligen finns det en mängd vanlig huselektronik som utstrålar just den här typen av elektromagnetism i just rätt frekvens. En vanlig klockradio hade exempelvis utlöst det här hjärnspöket hos en av de personer de undersökte - en helt vanlig tjej som höll på att bli ett psykfall av dessa förnimmelser. De tog helt enkelt bort klockradion, och helt plötsligt var fenomenet borta, och hon slapp psyket.

De gjorde även scannar på hjärnan för att se om den verkligen reagerade på klockradion, och på just samma sätt som vid den där typen av hjärnscan som vanligtvis utlöser såna här hjärnspöken, och visst, det stämde.

Så om du ser spöken så :
a) är du ett psykfall som borde lägga in dig själv (men det finns ju inga vårdplatser - osis),
b) kan du testa stänga av lite bluetooth, wifi, mobiltelefon, klockradior etc. i hemmet,
c) köpa dig en klänning och öppet erkänna att du är en feg kärring som låter din fantasi skena iväg med dig och skrämmer upp dig för ingenting,
d) eller köpa dig en ännu mera feminin klänning, köpa lite abra-kadabra kristaller och annat voodoo-krimskrams, joina en syjunta och läsa horoskop högt för resten av medlemmarna.

Kunde inte ha formulerat det bättre..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
770382
November 10, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänk er alla andar som svävar runt i luften och tittar ned på er. Kanske är det er egen morfar som kollar på dig när du sitter och drar i snabeln..

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
770436
November 10, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Tänk er alla andar som svävar runt i luften och tittar ned på er. Kanske är det er egen morfar som kollar på dig när du sitter och drar i snabeln..

pervers morfar.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
770542
November 10, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

haha, du borde kolla på denna: http://www.apple.com/trailers/...../high.html

kanske inte är så bra om du tror på spöken dock...

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
770547
November 11, 2004 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, är det någon av er som skriver inlägg om att ni sett/hört något övernaturligt som har sätt filmen exorsisten eller dylikt innan ni hör/ser dessa grejjer?

Hehe 😛

Nä men kan hålla med på vissa grejjer. Mitt gammla hus som jag för ca 3 veckor sedan flyttade ifrån var byggt 1833. vissa nätter i början när jag precis flyttat in så slets fönstrena upp mitt inatten utan att någon var där. liiiiite scary! kan jag jhu påstå. det var inte direkt storm ute eller så utan dom bara åkte upp.

Min farbror berättade historier om huset som jag dock INTE tror på.
det handlade om att det var någon familj som brutalt mördats i huset i början av 1900-talet, men till dessa historier är jag rätt skeptisk.

aja nu ska jag sova. hare Gött allihop! drem SCARY dreams! Mouhahahaha!!!!! 😉

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
770558
November 11, 2004 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

jag var trädgårdsmästare i min farfars rosengård och hade gäststugan för mig själv. men det är så att gäststugan är ett mycket gammalt hus som undervåningen har gjorts om till bod och övervåning är själva gäststugan.

*tänder lyset*

jag kunde inte sova i vanliga gäststugsängen så jag fick fälla upp en ihopfällbar säng som fick stå mitt i stora rummet.
sen hände det 3 saker den första natten.

1. på kvällen innan jag gick o la mig satt jag och spelade tv-spel och kände mig grovt iaktagen då ser jag en mörk skepnad ut genom fönstret precis ovanför rosenträdgården och slänger en säck ner för rosenträdgården som växer på en gammal sopslänt. han hade hatt på sig och typiska snickarkläder från början av 1900-talet. ingen aning vem det var och jag hittade inget där dagen efter. och någon går ju inte slänger en säck nerför en slänt med rosenbuskar.

2. jag har gått o lagt mig och precis släckt lyset. då låter precis som om någon stampar av sig jorden från skorna vid hallen och sen hör jag någon gå genom hela rummet till eldstaden sen försvinner ljudet och det var inte knak jag hörde utan fotsteg från någon som hade skor på sig.

3. ungefär vid 04:00 på morgonen så hör jag någon rota i den gammla boden på nedervåning. som har funnits där sen huset byggdes och där har vi alla verktyg så jag rusar ner dit i tron om att det är en inbrottstjuv men när jag kommer ner så har vi en gammal släde där och i den har vi sekatörer och sånt osv. men dom låg utspridda på golvet.

dom andra 4nätterna jag bodde där så hörde jag lite smågrejer men första natten var värst.

dom här händelserna har gjort att jag tror på det "okända" fast inte ur kristen synvinkel.

min flickvän är den enda personen som vet om att det här har hänt mig och ni då nu 🙂

em
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
770568
November 11, 2004 - 12:48 am
sp_Permalink sp_Print

Livlig fantasi säger jag bara...

dree
Member
Medlem
770569
November 11, 2004 - 12:49 am
sp_Permalink sp_Print

em wrote: Livlig fantasi säger jag bara...

det kommer vara din inställning tills det händer dig.

em
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
770571
November 11, 2004 - 12:58 am
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: [quote=em]Livlig fantasi säger jag bara...

Det kommer inte att hända mig eftersom jag inte tror på det. Tror man på något tillräckligt mycket så blir det ju sant för personen. Det är så både gud och spöken är "skapade".

dree
Member
Medlem
770575
November 11, 2004 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

em wrote: [quote=Dree-Q][quote=em]Livlig fantasi säger jag bara...

Det kommer inte att hända mig eftersom jag inte tror på det. Tror man på något tillräckligt mycket så blir det ju sant för personen. Det är så både gud och spöken är "skapade".

oraklet "em"
jag trodde inte ett skit på det innan det här hände mig. det har aldrig hänt igen sen det hände. troligen pågrund av att jag aldrig mer sover i den där stugan. min farfar har fått klagomål om att det var obehagligt att sova där av dom som har hyrt gäststugan. det finns ju naturliga möjligheter på personen i rosengården och föråddet men fotstegen är det som har gett mig en funderare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 426
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL