Spöken?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spöken?
em
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
sp_UserOfflineSmall Offline
770577
November 11, 2004 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

Självklart finns det en naturlig förklaring.
Problemet är bara att hitta den...

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
770579
November 11, 2004 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

em wrote: Självklart finns det en naturlig förklaring.
Problemet är bara att hitta den...

japp men det som jag inte har lyckats klura ut är vad som låter som stamp i hallen. sen att fotsteg med samma ljud ifrån stampen fast inte lika starkt ljud rör sig genom rummet.

men det som gjorde att man kände att det inte var något naturligt är obehagskänsla blandad med kyla...det ryker när man andas mitt på sommaren inomhus. sånt är det som gör att man känner att det var något annorlunda.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
770580
November 11, 2004 - 1:19 am
sp_Permalink sp_Print

Har man någonsin kunnat säga att spöken inte finns?

Finns det bevis för att dom inte finns?

dree
Member
Medlem
770582
November 11, 2004 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Har man någonsin kunnat säga att spöken inte finns?

Finns det bevis för att dom inte finns?

det var bra sagt!
den teorin som jag tror mest på är att det är tidsdimensioner som flätas ihop så det är inte "döda" som spökar tror jag.
något som jag reagerade på är ju att folk som levde på 1500-talet har beskrivit en människa från 1700-talet på pricken.
det finns ju inte så mycket historier om att folk har sett stenåldersmänniskor utan det är ju folk från 1800-talet och början av 1900-talet. så det är tidsdimensioner i närheten av varandra.
det som säger emot är varför vi inte ser saker från ca 2100.
kanske det är så att jorden utplånas inom en snar framtid 🙂
närå det tror jag inte att den gör 🙂
men teorin är väldigt intressant.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
770588
November 11, 2004 - 2:39 am
sp_Permalink sp_Print

dree-q hmm väldigt intresant teroi, men hur vet du att saker som folk ser inte är från framtiden ?
det finns ju saker som alltid kommer vara det samma, tex att folk går med skor fram till vedspisen i ditt lilla torparställe.
skuggor som glider förbi.

men vem vet det kanske bara är dåtid som kan synas eftersom framtiden inte är gjord än.

ryser i hela kroppen nu, i luve it.
måste hitta nånting spooky att läsa.

dree
Member
Medlem
770592
November 11, 2004 - 3:13 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: dree-q hmm väldigt intresant teroi, men hur vet du att saker som folk ser inte är från framtiden ?
det finns ju saker som alltid kommer vara det samma, tex att folk går med skor fram till vedspisen i ditt lilla torparställe.
skuggor som glider förbi.

men vem vet det kanske bara är dåtid som kan synas eftersom framtiden inte är gjord än.

ryser i hela kroppen nu, i luve it.
måste hitta nånting spooky att läsa.

du har en poäng där!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
770594
November 11, 2004 - 3:21 am
sp_Permalink sp_Print

jag kom och tänka på en sak när jag var liten, då hände det lite spooky shite.

jag skulle släppa ut katten på balkongen och när jag ska öppna dören så vänder sig katten sig om och fräser, sedan springer han och gömmer sig.
Då blev jag ganska skraj.

Många år senare så står hunden längst upp på trappan och jag nedanför, jag kastar upp en jättestor badboll som hunden tyckte det var skoj att puckla på, plötsligt så stannar hunden till och bara tittar bakom mig, då ser jag en stor skugga i form av överdelen på en kraftig människa på trappan.
ok tänker jag, vem fan är det som står bakom mig och vem lyser med en ficklampa ?

inte en kotte bakom mig och det är ganska omöjligt för ljus att komma från den vinkeln.

nej det var ingen som gick in genom ytterdörren och framkallade en skugga för att sedan smyga därifrån helt obemärkt.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
770608
November 11, 2004 - 6:44 am
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: Jag har ett spöke i badrummet som heter Dasse, han brukar sova inne i min toalett o dra i snoppen då man bajsar, det e ju sant.

Så JA jag tror på övernaturliga saker/spöken/ rymdvarelser!

hmm
Är det din snopp eller sin egen han drar i? 🙄

Ja visst har oförklariga saker hänt emellanåt.

För massor av år sedan var jag hemma hos min farmor, må hon vila i frid, och gick ut mot hallen där det stod en gungstol.

Då såg jag en gammal man sitta i stolen och gunga. Jag såg honom tydligt, tittade ju rätt på honom, och jag hörde väldigt tydligt hur det lät som det brukar låta från gungstolar då man gungar på dem.

Då var jag nog runt 10-11 år och hade inte tänkt tanken på att jag skulle se spöken och liknande.

Jag gick tillbaks till farmor i köket och frågade vad den gamle mannen gjorde i hallen. Då berättade hon att det var en man som bodde där för typ 50 år sedan och att hon sett skymten av honom flera gånger tidigare.

Morsan bekräftade det då hon kom och hämtade mig och sa att hon också sett skymten av honom men ingen av dem hade sett honom så tydligt som mig.

Att de inte berättat detta innan för mig utan att jag verkligen såg honom utan att veta om historian var kusligt.

Fast då var man ju inte så rädd av sig...man var mest rädd för monstret under sängen och kanske monstret i väggarna. Men det sistnämnda var inte så farligt eftersom det inte kunde komma ut och ta en.... 8)

" Jag? Tro på spöken? Nää, sånt finns inte *tittar i garderoben* "

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

conformeR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
770619
November 11, 2004 - 7:15 am
sp_Permalink sp_Print

sånt tycks bara hända när man är ensam... om du dock vill skrämma upp dig ännu mera bör du se dennna film:
http://www.apple.com/trailers/.....ite_noise/

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
770625
November 11, 2004 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Vågar inte se på sånt....:D

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
770628
November 11, 2004 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

du har inte sett det där programmet som gick på 4:an eller va fan det var förut? Handlade om folk som hade massa andar i huset... vet inte vad jag ska tro om sånt men men..

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
770737
November 11, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Händer ofta en sjuk grej när jag sitter framför datorn/läser/lirar xbox/whatever på mitt rum, kan se folk i ögonvrån gå runt i rummet eller gå förbi dörröppningen :cy:
Självklart så finns inget där när jag vänder huvudet.

Har också varit med om det. Dock så bryr jag mig inte mer om det då och fortsätter med det jag håller på med. Bryr mig inte då jag vet att det är nåt man inbillar sig eller så. Ja för jag tror inte det minsta på spöken.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
770751
November 11, 2004 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ser också i syner ibland, orkar inte bry mig om det bara... Så länge ingen hoppar på mig är jag inte rädd.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
770813
November 11, 2004 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon här som testat på healing? När vi ändå talar om det övernaturliga eller så.

Har en polare som sade att han kunde det, och jag ville testa på då för jag har en del problem med ryggen. Det kändes som om någon dängde en hammare i huvudet på en en liten stund efter att han börjat. Man blev helt borta och jag svimmade nästan av. Han höll sina händer ett par cm från huden på min rygg och nästan genast blev det varmt på huden, och han rörde mig inte ens 🙂 Kände mig bra senare iaf, om något lite groggy faktiskt men värken var borta. Jag var tydligen väldig mottaglig för sådant.
Dock försökte han en gång senare och vi båda var fulla då. Resultatet var inte det samma, jag fick en helvetes ryggvärk senare! 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
770814
November 11, 2004 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Är det någon här som testat på healing? När vi ändå talar om det övernaturliga eller så.

Har en polare som sade att han kunde det, och jag ville testa på då för jag har en del problem med ryggen. Det kändes som om någon dängde en hammare i huvudet på en en liten stund efter att han börjat. Man blev helt borta och jag svimmade nästan av. Han höll sina händer ett par cm från huden på min rygg och nästan genast blev det varmt på huden, och han rörde mig inte ens 🙂 Kände mig bra senare iaf, om något lite groggy faktiskt men värken var borta. Jag var tydligen väldig mottaglig för sådant.
Dock försökte han en gång senare och vi båda var fulla då. Resultatet var inte det samma, jag fick en helvetes ryggvärk senare! 😛

Now, thats...:cy:
Undras ifall det funkar på nån som inte tror på det där...:P

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
770815
November 11, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Now, thats...:cy:

Ingen aning 🙂 testa. Jag tyckte det var skönt 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
770816
November 11, 2004 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: [quote=Mean Machine]Now, thats...:cy:

Ingen aning 🙂 testa. Jag tyckte det var skönt 🙂

Får nästan ta och göra det... Inte för att jag har ont nånstans, men det verkar intressant...:P
EDIT: Nu ser jag också i syner...:cy:
Står AMD_RULEZ som senaste inlägg på ett par forum...:arg::cy:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
770902
November 11, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Är det någon här som testat på healing? När vi ändå talar om det övernaturliga eller så.

Jag kan...

Jag brukar lämna mina handavtryck på folk om jag håller mina händer ett par centimeter ovanför deras hud laugh

Jag har inte lärt mig riktigt hur man ska göra, så det brukar sluta med att jag blir skitsjuk medans den andra mår bättre. #-o

dree
Member
Medlem
770904
November 11, 2004 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Jag brukar lämna mina handavtryck på folk om jag håller mina händer ett par centimeter ovanför deras hud laugh

det är nog handsvett som droppar så det blir varma avtryck 😉

SundanceKid
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
770918
November 11, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Här är han som kom på det där med att kontakta döda via radion

http://www.leopoldreport.com/F.....kare452219

[Edit] han har även en guide om hur man gör själv, posta era resultat här sen =) [/Edit]

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 156
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL