November 22, 2003
Imorgon kväll ska vi ut och grilla. Har bjudit in några släktingar och vänner som vill vara med osv. Ska placera ut facklor runt lägerelden så man ser någorlunda vad man gör men ändå inte vara för ljust. Med andra ord så ska stämningen vara lite spooky. :cy:
Idag kom morsan och frågade mig om jag kunde ta reda på några riktigt bra spökhistorier (tanken är att vi ska skrämma hennes bror riktigt ordentligt :bgrin: )
Då jag inte kan några alls så tänkte jag om ni kunde skriva några riktigt bra. Inte såna som tar en halvtimme att berätta men runt en fem-tio min per historia. Det går visserligen att söka på internet och hitta massor men då vet man inte hur bra dom fungerar.
July 27, 2002
kolla om du hittar nåt här http://www.allatelefonkataloge.....ap082.html
November 22, 2003
Ctrl wrote: Det bästa man kan göra är att leta sägner i området där personen bor eller där ni är.
Således blir det mer verkligt inpå knuten.
Det enda är att en person klämdes ihjäl i ett gammalt lokstall. Sen har ett mord begåtts i Berga, lokalbefolkningen fick tag på mördaren och band fast honom vid några stenar och slängde honom i sjön. Men det finns inga mystiska saker som har hänt som har med det att göra.
Annars finns det inga sägner i området.
Man skulle visserligen kunna bygga upp en egen berättelse om mannen dom dränkte men ingen i familjen är särskilt påhittiga.
November 22, 2003
Dehman wrote: Grillkväll i januari? :S
Morsan och brorsan läser till jaktlicens. Morsans pojkvän har jaktlicens, förmodligen han som fått in dom på spåret.
Att grilla korv närsom på året hör till jakten enligt dom.
Tre skjutglada personer i samma hus, akta er för att komma hit. :bgrin:
2 Guest(s)