Spotify sammarbeta på party playlist - Issefy|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spotify sammarbeta på party playlist - Issefy
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 5, 2012 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Sidan: Your cooperative party playlist - Issefy

Jag har gjort en sida för att kunna sätt upp spellistor där folk på t.ex. en fest kan samarbeta och lägga till låtar utan att någon ska råka sabba kön eller bara ta över som händer så lätt... 😉

Funkar så att datorn som ska spela upp sätter igång en spellista som sedan andra får ansluta mot och lägga till/rösta på vilka låtar som ska spelas.

Jag vet att jag inte var först med att göra en sån här sida och säkerligen inte först med idén heller. Jag har dock haft den ända sedan första grälet framför styret av Spotify vid det trånga tangentbordet på en fest. Bara inte fått handen ur och gjort min bild av den. Förrän nu. 🙂

Har en hel del kvar att göra innan den funkar smärtfritt och jag har även tänk göra den som en Spotify app så jag har börjat den utvecklingen nu. Har någon tips där på att underlätta hur man kommer in osv ev fallgropar mottager jag dem gärna. 🙂

Har massor med idéer på vad mer man skulle kunna göra men kom gärna med alla idéer ni har så får jag antingen fantastiska nya idéer eller så får jag bekräftat att mina är bra och värda att göra 🙂

Saker som kommer snart är möjlighet till inloggning via FB/TW - Ska bara bygga ut fördelarna med att logga in, advanced playlists osv. Samt så kommer en låtrekommenderare, vad man kan tänkas gilla baserat på ett antal faktorer osv.

Det jag vill ha feedback på:

• Design -> Jag gillar stilen men vad kan man göra tydligare, snyggare osv.
    Hur funkar den? Hur funkar den på din dator, mobil osv? Ser den bra ut överallt eller skalar något tokigt.
    Själva funktionaliteten. Funkar den för dig och vad kan göras bättre?
    SEO, vad bör jag tänka på för att den ska synas?
    Andra tips och tankar?

Sidan: Your cooperative party playlist - Issefy

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1278031
April 5, 2012 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul idé och man kommer ju som sagt runt problemet med idioter som ska ta bort allt i kön och slänga på deras skitmusik, men har folk tid att pilla så mycket med sina telefoner och datorer medans man fester?

Henrik Andersson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1105
1278034
April 5, 2012 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket bra ide och initiativ tycker jag, brukar ju alltid vara ett ganska så stort/irriterande problem som man får brottas med på i princip varenda fest man är på idag. Mycket uppskattat, jag har tyvärr inte hunnit kolla hur det ser ut än så länge men ska definitivt göra det när jag kommer hem 🙂

Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores

F.d användarnamn: dest

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1278049
April 6, 2012 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1, tack för de fina orden! 🙂 Och ang mobilanvändandet, nja. Det hoppas jag väl inte. Är ju ändå party! 😉 Men folk pillar ändå med datorn och sina mobiler, att lägga till en låt eller rösta lite tar några sekunder till en minut. 🙂

DesTr0yeR, Tack för det! 🙂 Det är en del jobb kvar på den och ett par problem som behöver övervinnas. Dessa problem tror jag dock enda lösningen på är att göra det till en Spotify app så man får mer kontroll.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1278063
April 6, 2012 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Provade sidan lite mer, men fick det inte att fungera. Det dyker inte upp någon ny playlist Spotify.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1278066
April 6, 2012 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1, först av allt kom jag på ett till svar på förra. Folk behöver inte pilla med sina telefoner då de blir less eller för fulla. Då kommer Issefy själv att lägga in låtar utefter vad som tidigare spelats. 🙂 Tyckte folk sen att Issefy gör en dålig bedömning kanske de väljer att lägga till egna eller rösta. 😉

Det lät inge bra att det inte funkade. :S Vad har du för webbläsare och OS? Vad händer då du startat en spellista och lagt till låtar? Spellistan ska aldrig flyttas från webbsidan till Spotify utan Issefy ska sköta "uppspelandet", genom att "beställa" låtarna i Spotifyklienten. Så helst ska man bara dra undan den och låta den va. (Varav en app kanske är att föredra då allt är i ett, så att säga)

Andreas Galistel
Member
Medlem
1278068
April 6, 2012 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

FF11, Win7.

Det blir ingen uppspelning i Spotify i alla fall.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1278070
April 6, 2012 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, det är samma som jag har. Om du inte redan länkat "spotify:"-länkar till programmet Spotify, fick du ingen fråga om att göra det då? Borde du fått, annars blev nått knas. :/

Andreas Galistel
Member
Medlem
1278071
April 6, 2012 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket konstigt detta. Nu fungerar det.

Finns det inget sätt att tvinga upp låtar? Jag tänker någon form av "admin-läge" där man kan sortera bort skitlåtar? 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1278074
April 6, 2012 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag jobbar som sagt på att man ska få välja "bra ord för enkel spellista" och "Advanced playlist". I advanced ska man man få ställa in lite olika inställningar hur man vill ha det. Även redigera spellistan från de som har dålig smak. 😉

Vidare kommer login med fb/tw för att skapa listor som är mer bestående och knytna till en person istället för till en dator och går använda på lite andra sätt. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 334
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL