February 17, 2004
Håller på och försöker lära mig spanska på egen hand och har hittat ett trevligt sätt att bättra på mitt ordförråd, dvs korsord :). Sitter här en fredagkväll och gör korsord på spanska, ja ja kalla mig nördig om Ni vill . Behöver hjälp med att hitta korsord på spanska alla adresser till sådana uppskattas. Hittade en bra sida:
http://www1.shellkonto.se/gert.....rsord1.htm
Ni som har lust att lära er spanska el italienska kontakta mig på PM, så kan vi ju byta korsord med varandra via msn eller nått, då lär man ju sig snabbare.
//Dani
September 3, 2001
a om du kör fast på nåt eller undrar något så kan du PM/maila mig så kanske jag kan reda ut något. Har spanska som modersmål. Har dock inga korsordlänkar.
Finns en snubbe på t-centralen, i tunneln som kopplar tunnelbanan och pendeltågen, som säljer korsord på spanska, han ställer sig där lite då o då. Om du besöker stockholm dvs.
February 17, 2004
Tackar både hULto och kame_boy för vänligheten :).
Tror strategin att göra korsordet själv är ett bra sätt att lära sig nya ord. Jag lär mig massor iaf.
Sen är ju böcker bra att läsa. kame_boy vet du några böcker med enkelt språk som är roliga att läsa, typ barnböcker 8-)?
Lite avundsjuk på Dig kame_boy
June 23, 2002
Spanska är ett riktigt ballt språk, dessutom jävligt bra att kunna då det är världens nästa största språk.
Hade det som B-språk i fyra år, men det ger ju inte så mycket i den ålder mer än att man kommer ihåg grunderna. 🙂
Nu när jag varit i Spanien har jag blivit så jävla sugen på att börja plugga det igen så man kan lära sig det flytande. Så ballt språk!
Damn, korsord på spanska måste vara svårt om man inte kan det speciellt bra, med tanke på att svenska kordsord också kan vara svåra. 😉
Har du läst någon spanska innan eller liknande Dani eller har du bara bestämt dig för att lära dig det helt på egen hand? Ballt, lycka till även om jag tror det blir svårt men du lär ju lära dig en hel del. Bara man vill så.
Das der doggermann pilsner bitten?
Jawohl.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
TERdON wrote: Er tyska är ju bedrövlig, det nedan är väl vad ni troligast menade.
"Ich habe einen Erdnuss in meinem Anus."
"Das ist nicht schockierend. "
"Traurig, nicht?"
Enda gången jag behöver tyskan är när jag pratar den, skriver det aldrig så d:t där hade aldrig märkts ...
//Andreas
February 12, 2003
TERdON wrote: Er tyska är ju bedrövlig, det nedan är väl vad ni troligast menade.
"Ich habe einen Erdnuss in meinem Anus."
"Das ist nicht schockierend. "
"Traurig, nicht?"
Men ja, okej... Jag har läst tyska i två månader, och jag lärde mig inte den här meningen där direkt.
1 Guest(s)