November 12, 2002
nu är det så att har antagligen fått en spricka i armbågen på grund av var på träningen i MMA o när vi sparrades så knackade min arm till ordentligt
kännde jag i alla fall.
jag gick till sjukhuset dom sa dom gjorde rönkning och sa att inget bruten
och frågade varför göra det så jävla ont dom sa bara att det är en sträckningen i skeletten som har töjts för mycket. och sen sa det bara vila 2 veckor så bli allt bra
sj tänkte vad fan det måste vara mer än så . jag menar man går ständigt verk i armen så fort man anstränger sig.
fick inget gips eller så på armen eller så.
så nu undrar jag vad ska man göra? eller vad kan man göra ?
ska man vila på bara eller dra till nån annanstans o se
March 10, 2003
Det enda de kan göra är väl möjligtvis att skriva ut smärtstillande. Sprikor får självläka som sagt.
Hade själv spricka i revben samt skadade muskelfästen. Fick snällt knapra lite smärtstillande och vänta på att det läkte.
De smärtsillande tog bara udden av värken så jag kunde fortsätta arbeta och röra på mig, enligt läkaren var det bästa
man kunde göra då att röra på sig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 22, 2001
Vila är nog det som gäller.
Gipsar gör du ju för att hålla brutna ben på plats, är det bara en spricka ligger ju allt rätt redan.
Fast man vet aldrig, jag var hos läkarn för en gäng år sedan pga jag hade ont i foten, de röntgade och påstod att det var en "stressfraktur", fast en spricka, inget som var av. Har fortfarande ont i foten till och från.
Börjar fundera på om jag ska gå o kolla den igen.
November 27, 2003
Vila. Sprickor läker av sig själv. Vissa sträckningar gör ont som fan dessutom. Jag kan understryka det som kampsportare.
Mean Machine wrote: Jag spräckte båtbenet, fick kuta runt med gips i tio veckor. Så alla sprickor är inte likadana, men om läkaren säger att du ska vila i två veckor är det precis det du ska göra.
Båtbenet är väldigt speciellt. När de misstänkte jag hade brutit det blev det ilfart till akuten, men det var som tur var inget.
//Andreas
May 9, 2003
Då vill jag flika in lite här och se vad ni tror om min lilla mma skada. Det var typ 1månad sen på sparringen så drog jag iväg en benspark som min motståndare blockade. Direkt när jag satt ner benet så gjorde det så sjukt ont så jag kunde inte så upp. Känner fortfarande av detta om jag trycker på en speciell punkt på smal benet. Då gör det så ont att benet viker sig igen. Vad kan detta vara?
trunks wrote: tackar för svaret .
undrar ska det gå bra att springa eller joga typ ?
och angående armen där det är spricka är det bra om man typ lyfter riktigt lätta vikter för att bygga upp det skadade eller ska man helst undvika det o bara göra condition?
?
Doktorn wrote: "..bara vila 2 veckor så bli allt bra"...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
trunks wrote: tackar för svaret .
undrar ska det gå bra att springa eller joga typ ?
och angående armen där det är spricka är det bra om man typ lyfter riktigt lätta vikter för att bygga upp det skadade eller ska man helst undvika det o bara göra condition?
När doktorn säger vila så ska du helt enkelt vila. Om du vill träna kan du gå raska promenader, men att jogga känns inte helt rätt när du fått rådet att vila.
Lyft inga vikter alls.
August 11, 2005
Vila innebär att du kan belasta armbågen till smärtgränsen, inte att du ska vara helt immobiliserad i den.
Ska du ha smärtstillande så ska du INTE använda dig av NSAID då det försämrar läkningen, kör på annat.
Sen tycker jag kort och gott att det är jävligt komiskt hur du, trots läkarens utlåtande, kommer hit och frågar vad du ska göra. Är ju inte som så att någon av oss här kan göra en bättre bedömning av din skada.
June 23, 2002
hymer wrote: Då vill jag flika in lite här och se vad ni tror om min lilla mma skada. Det var typ 1månad sen på sparringen så drog jag iväg en benspark som min motståndare blockade. Direkt när jag satt ner benet så gjorde det så sjukt ont så jag kunde inte så upp. Känner fortfarande av detta om jag trycker på en speciell punkt på smal benet. Då gör det så ont att benet viker sig igen. Vad kan detta vara?
Har du testat att besöka en doktor till och börja med?
Sitta här och gissa är väl ingen mening, bättre att du går till någon som kan sin sak och du får förmodligen ett svar ganska snabbt vad det är och vad du ska och inte ska göra.
1 Guest(s)