November 23, 2001
Cyberhawk wrote: [quote=jarlen]70cl vodka ~90kr
När jag var på mallorca(magaluf) så köpte jag 1 liter vodka för 4 euro :bgrin:
Men som sagt, köp i en vanlig supermarket. Mycket billigare.
i polen har dom också för 38kr =)
även 1 l. absolut för 115 kr.
men det här gällde ju grekland =)
July 14, 2003
Visst får man ta med sig flarror köpta i Grekland hem igen, eller gäller införselreglerna bara sprit köpta via taxfree?
Btw; Smirnoff Red 40%, 100 cl kostar 129kr på flyget, inte sååå stor skillnad alltså... men man kanske inte kan hitta finare whiskeys bredvid badbollarna i deras supermarkets?? =)
May 17, 2002
Bogus^ wrote: [quote=Dehman]Nje, Grekland är ett EU-land så du kan vara lugn. 😉
ja, man får ju ta med hur mycket som helst... bara säga att du ska ha fest.. gratis förstås då får du ta med ännu mer!
hur mycket som helst är det ej 😉 . Det är typ bara 6L starksprit man får ta in...
November 22, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Bogus^][quote=Dehman]Nje, Grekland är ett EU-land så du kan vara lugn. 😉
ja, man får ju ta med hur mycket som helst... bara säga att du ska ha fest.. gratis förstås då får du ta med ännu mer!
hur mycket som helst är det ej 😉 . Det är typ bara 6L starksprit man får ta in...
10L, men han har rätt.
Vet inte exakt hur reglerna är, men kan man visa att det är för privat bruk (t ex bjuda 100 bröllopsgäster) ska man få ta i princip obegränsat.
May 17, 2002
Json_81 wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Bogus^][quote=Dehman]Nje, Grekland är ett EU-land så du kan vara lugn. 😉
10L, men han har rätt.
Vet inte exakt hur reglerna är, men kan man visa att det är för privat bruk (t ex bjuda 100 bröllopsgäster) ska man få ta i princip obegränsat.
hehe, är det sant? Det måste ju gå att ordna en sådan lögn tills nästa gång man skall ner på kontinenten..
October 22, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Man måste väl ha polisintyg för de där "lögnerna"
Så du ska gå till polisen och säga att jag ska åka ner till tyskland och handla sprit för att jag ska ha bröllop?
Tvivlar mycket starkt på det, möjligen att man kanske ska kunna styrka att man ska ha bröllop/kalas/whatever om det behövs.
Men vad vet jag?!?
1 Guest(s)