December 20, 2000
Är nu tillbaka från Frankrike och kom och tänka på en sak jag filosoferade om på resan.
Sprit och fylla...........
Varför egentligen super man? Man förvrider ju bara verkligheten och ger sig själv en bild av något som egentligen inte överenstämmer med hur livet verkligen är. Varför fly verkligheten??? Det är ju den man lever i eller hur? Knark, sprit ja alla droger måste väl egentligen vara helt menlösa för oss människor......
Jag är inte någon renlevnadsmänniska eller anti-alkohol. Är själv vinsamlare och tar mig gärna några glas. Men det är spriten som berusningsmedel jag ifrågasätter. Ta tex en på ett diskotek.....varför måste man vara full för att dansa? Själv var jag ute och festade i nästan 10 år och ärligt talat dansade jag sällan nykter..... Varför skall det vara så? Alla vet ju att man dansar bättre när man är nykter. Däremot så kanske man inte skäms så mycket. Men varför skall man skämmas?
Nja nu låter jag som en gammal sur gubbe men jag tror faktiskt att många borde ta sig en funderare på detta.......
September 12, 2001
Tja..vissa dricker sig redlösa av ren dumhet..andra tappar kontrollen/alternativt dåligt självförtroeende.Tycker själv inte om att bli full men avnjuter gärna en öl lr två,för att inte tala om vin.
Nostra..trevligt att du samlar på vin..delar en vinkällare med en god vän o vi brukar vara ett vinprovarsällskap som träffas 1 gång i månaden..lite god mat o dryck.Här är det dock inte fullt så snobbigt som vissa kanske tror..
Går ut ganska mycket men väldigt ofta nykter o har lika kul för det plus att man slipper vara så trött dagen efter..det är ju ett plus.
December 20, 2000
On 2001-11-02 18:04, skiroy wrote:
Tja..vissa dricker sig redlösa av ren dumhet..andra tappar kontrollen/alternativt dåligt självförtroeende.Tycker själv inte om att bli full men avnjuter gärna en öl lr två,för att inte tala om vin.
Nostra..trevligt att du samlar på vin..delar en vinkällare med en god vän o vi brukar vara ett vinprovarsällskap som träffas 1 gång i månaden..lite god mat o dryck.Här är det dock inte fullt så snobbigt som vissa kanske tror..Går ut ganska mycket men väldigt ofta nykter o har lika kul för det plus att man slipper vara så trött dagen efter..det är ju ett plus.
Vilket land och område föredrar du? Och i vilka prisklasser provar ni?
October 10, 2001
Jag är av samma åsikt som Affix, har aldrig varit full, dricker inte, förstår inte heller varför andra dricker. De som dricker därför att de tycker att det är gott kan jag ju i och för sig förstå, de har ju en orsak, men varför dricka bara för att göra sig dummare är vad man egentligen är. Alkohol är ett nervgift, det bedövar nerverna och således fungerar hjärnan avsevärt sämre när man har alkohol i kroppen, är det roligt? Är det kul att inte veta vad man gör eller vad man säger? Jag skulle i alla fall inte tycka det och därför avhåller jag mig från alkohol.
Sedan har det sagts att alkohol i måttliga mängder är bra för blodcirkulationen och det säger jag inte emot, det har jag ingen kunskap om men det rör sig ju som sagt om måttliga mängder och att dricka sig redlöst berusad är definitivt inte hälsosamt. Om jag nu, som Daniel uttryckte sig, låter som en sur gammal gubbe så får det i det här fallet ses som ett nödvändigt ont, sura gamla gubbar kan också ha sina poänger ibland.
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-02 22:42 ]
June 14, 2001
On 2001-11-02 22:41, Quaero wrote:
Jag är av samma åsikt som Affix, har aldrig varit full, dricker inte, förstår inte heller varför andra dricker. De som dricker därför att de tycker att det är gott kan jag ju i och för sig förstå, de har ju en orsak, men varför dricka bara för att göra sig dummare är vad man egentligen är. Alkohol är ett nervgift, det bedövar nerverna och således fungerar hjärnan avsevärt sämre när man har alkohol i kroppen, är det roligt? Är det kul att inte veta vad man gör eller vad man säger? Jag skulle i alla fall inte tycka det och därför avhåller jag mig från alkohol.Sedan har det sagts att alkohol i måttliga mängder är bra för blodcirkulationen och det säger jag inte emot, det har jag ingen kunskap om men det rör sig ju som sagt om måttliga mängder och att dricka sig redlöst berusad är definitivt inte hälsosamt. Om jag nu, som Daniel uttryckte sig, låter som en sur gammal gubbe så får det i det här fallet ses som ett nödvändigt ont, sura gamla gubbar kan också ha sina poänger ibland.
Hade jag haft en bra dator skulle jag ha skrutit om den här.[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-02 22:42 ]
Väl valda ord. Respekt!
June 24, 2001
Man behöver inte supa sej alldeles j**la redlös (även om de har hänt ett par gånger) men de e kul o sitta me polarna o dricka lite öl o kanske snapsa lite, sen dra vidare till nån fest o dricka lite till..man behöver allstå inte vara dyngrak för då e de inte kul. man kan vara perfekt full..o då e de kul
March 7, 2008
Är det bara jag som tycker det suger att gå ut nykter? Lite alkohol krävs ju för att man ska smälta in i miljön Om man inte ska dricka så kan man lika gärna gå på bio eller göra något annat. Det är bara att inse man inte har kul på krogen utan att dricka.
[ Detta Inlägg ändrades av: w3ssa den 2001-11-03 15:58 ]
October 10, 2001
On 2001-11-03 11:24, w3ssa wrote:
Är det bara jag som tycker det suger att gå ut nykter? Lite alkohol krävs ju för att man ska smälta in i miljön Att man blir trött dagen efter kan jag ta....[ Detta Inlägg ändrades av: w3ssa den 2001-11-03 11:25 ]
Varför måste man "smälta in i miljön"?
Bara för att alla andra väljer att försämra sin tankeförmåga så behöver man ju inte göra det själv.
Jag förstår inte varför det ska vara nödvändigt att dricka alkohol för att ha roligt.
July 21, 2001
de som säger att de inte förstår varför andra dricker när de inte testat själva är ju dumt.. det hör ni väl själva? att "dömma" nåt till en lite negativ klang innan ni bildat er en egen uppfattning.. ifall det inte var negativt menat (syftar på någon ovan) så säger jag förlåt, men många tror så..
jag dricker olika mycket i olika sällskap vid olika tillfällen.. men jag hatar att dricka så man tappar kontrollen över sig själv.. dyrt är det också.. det har jag som tur är bara gjort en enda gång.. det räckte liksom.. efter det så dricker jag inte mer än att man blir så full att man fortfarande kan prata, gå och tänka något såntdärt..
jag känner också folk som alltid dricker så de spyr men det är inte med mening.. oftast iaf.. det blir bara mer och mer tills det inte får plats med i magen på dem och då kommer det upp!
men de få som tycker det är roligt att dricka tills de spyr förstår jag abolut inte.. jag tyckte inte alls det var kul att komma ihåg 3 scener från hela kvällen, 1 när vi satt på bussen in och min kompis vrålade, 2 när jag fick hjälp av en kompis att ta en taxi hem (det var nu jag inte kunde säga min adress ordentligt) och 3 när jag vinglade ner för min garageuppfart.. låt mig också berätta att en 500lapp försvann spårlöst den kvällen..
trevlig helg!
October 10, 2001
On 2001-11-03 14:28, Slampa wrote:
de som säger att de inte förstår varför andra dricker när de inte testat själva är ju dumt.. det hör ni väl själva? att "dömma" nåt till en lite negativ klang innan ni bildat er en egen uppfattning.. ifall det inte var negativt menat (syftar på någon ovan) så säger jag förlåt, men många tror så..
Jag dricker inte och har aldrig varit full så jag har ju faktiskt ingen aning om hur det egentligen känns men jag vet vad alkohol gör med kroppen. Jag vet vad som händer när man häller i sig sprit och därför undviker jag det.
Jag kan inte se några fördelar med att dricka. Det kostar mycket, man kan inte tänka klart och man får ha huvudvärk dagen efter. Dessutom finns det ju alkoholfri cider som i alla fall jag tycker smakar lika bra som cider med alkohol i. (Tog cider som exempel, alkoholfri öl är nog svårare att hitta men man kan väl ta en cola istället)
1 Guest(s)