Sprit och fylla|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sprit och fylla
havrekli
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
sp_UserOfflineSmall Offline
95972
November 4, 2001 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Party! Party! [Image Can Not Be Found]

Man behöver ju kanske inte toksupa på tid...
[Image Can Not Be Found] => [Image Can Not Be Found]

Sverige har bara en jävligt taskig tradition när det gäller alkohol..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
95973
November 4, 2001 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo..det går alldeles utmärkt o gå på fest lr på lokal o vara nykter,ingen snack om den saken..visst dricker jag nån öl lr två innan jag kan gå ut men lika ofta blir det nyktert o själv ser jag inte ner på helnykterister..

Har själv varit det..var en rätt så extrem renlevnadsmänniska förut men till sist beslöt jag mig för att prova alkohol fast i rätt måttliga mängder..jag har haft lika roliga kvällar oavsett om jag druckit öl/vin lr varit nykter..beror nog mest på att jag känner många o har lätt för att få kontakt,det underlättar ju såklart.

Jag håller med Quareo om att för mycket sprit försämrar omdömet..det gör nog många men så har vi den lilla partygruppen som bara måste dra skallen av sig o leva rövare..dom förstår jag aldrig mig på o kommer inte heller att kunna göra det..

Att dricka sprit ofta o mycket är en smula självdestruktivt..orsakerna till detta varierar ju men dåligt självförtroeende är nog det första jag tänker på..drick gärna men gör det på ett snyggt sätt o inte för att alla andra gör si eller så.

Klart man kan gå på fest o vara nykter för om det är kompisar/vänner så kan dom acceptera att man inte vill..ifall dom inte gör det..byt vänner..

BobboViking aka Fjoop
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
95986
November 4, 2001 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

förfesta till rasta hunden - jag spyr igen sen är det party!

Marie_1
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
96006
November 4, 2001 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-04 21:48, Fjoop wrote:
jag dricker varjevecka, minst en gång, allt som oftast fredag, lördag. beror väl på åldern och gymnasieföreningen skulle jag tro, går inte en vecka utan att jag köper en karta. det finns inte att jag går på en fest utan att dricka, för det första så kan man inte stöta på flickor (eftersom det skulle kännas dåligt, utnyttjande typ...)

sen så är det ju så j**la roligt/skönt att bara glömma allt och dra i sig sprit!!!

fattar inte varför folk ser ner på en för att man är på fester! det är ju inte så att man sitter på stan på en vardag och häver... förstår för övrigt inte varför folk som inte ens testat å festa med sprit ser ner på andra, om nån inte vill dricka so be it, men jag skulle aldrig gå på en sån fest...

Du skriver att du dricker varje helg, men du är inte en som sitter på stan en vardag och häver.
Fortsätter du som du gör nu, så sitter du nog där om några år. Sorgligt men troligtvis sant.
Sen är du rätt ung också, tänk på vad all alkohol gör med dig, innan du ens är 25 år.

Vaddå att det skulle kännas som ett utnyttjande om du stötte på någon när du är nykter? Menar du att tjejerna är så fulla, så att det känns som om du utnyttjar dem? Finns det inte tjejer som är nyktra i din bekantskapskrets? Men det är klart, om ni båda är lika fulla, så behöver ju ingen av er komma ihåg varandra dagen efter, och det är kanske det du är ute efter.

Observera att jag inte dömer alla som dricker alkohol. Det är upp till var och en.
Men jag blir så himla ledsen när jag ser så unga människor ha den inställningen till alkohol, som många av er har här. Men tyvärr så är det väl så att många inte törs säga nej till alkohol, i tron att de inte ska bli accepterade.

Visst, jag har också varit yngre, och jag vet hur man kan resonera i den åldern. I mitt fall så kan jag ju säga att ju äldre jag blivit, desto "sundare" syn på alkohol har jag fått. Men jag har också sett unga människor som råkat riktigt illa ut pga spriten.
Så snälla, tänk efter, innan det är försent.

// :heart: Marie

w3ssa
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 40
96105
November 5, 2001 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag festar också varje helg och jag har faktiskt aldrig haft kul på krogen/fester när man har varit nykter.

Om jag inte vill dricka så går jag bio eller gör något annat "nyktert". Man behöver ju inte supa sej totalt redlös men utan alkohol så kommer man inte in i gemenskapen. Tragiskt men sant :/

tex, man träffar några polare på krogen när man är nykter. De kommer fram och skriker och är glada..Party on! hmm, visst säger man och går och sätter sig vid nå bord. Man börjar inte direkt att hoppa runt och röja på samma sätt som efter lite alkohol smile

Jag vet att det inte är bra för hälsan men man är ju bara ung en gång smile Det är inte så speciellt hälsosamt att dega framför burken varje helg heller.

Hehe, har två kompisar som är nykterister och de är alltid partydestoyers smile

[ Detta Inlägg ändrades av: w3ssa den 2001-11-05 09:48 ]

Raven
Medlem
Forum Posts: 116
96254
November 5, 2001 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Öl e så f*rbannat gott smile. men jag dricker inte så mycket men det har väl hänt att man super till ordentligt på en fest. men jag försöker dricka "lagom" mycket. det e inte kul om man dricker för mycket och inte kommer ihåg vad man gjort dan efter (har också hänt smile )

Ps: HATAR HB

Slass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1816
96401
November 5, 2001 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, ska försöka att inte säga så mycket.

Vill bara klargöra att jag har flera kompisar som både är väldigt religösa (och därför itne dricker), och sådana som är helnykterister.
Gillar att debbattera ämnet, men har lärt mig att det inte är lönt/värt att debbattera med någon som aldrig någonsin druckit.

Själv tycker jag att problemet är attityden här i Sverige, och förhållandet till alkoholen, nere på kontinenten, (Tyskland, Italien, Spanien, Frankrike m.fl.) har de en betydligt trevligare förhållning jämte alkoholhaltiga drycker, detta borde vi anamma, men när till och med skatteministern är helnykterist ligger det nog långt borta.
Barslagsmål, gängslagsmål på discon etc. är ganska svenskt, tyvärr! Om man bara fick bort detta, och upp sprit-debuten något i åldern, så hade det blivit mycket trevligare tror jag!

Jaja, jag ska inte skriva så mycket, men men...

BobboViking aka Fjoop
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
96449
November 5, 2001 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-04 23:47, Marie wrote:

jag dricker varjevecka, minst en gång, allt som oftast fredag, lördag. beror väl på åldern och gymnasieföreningen skulle jag tro, går inte en vecka utan att jag köper en karta. det finns inte att jag går på en fest utan att dricka, för det första så kan man inte stöta på flickor (eftersom det skulle kännas dåligt, utnyttjande typ...)

sen så är det ju så j**la roligt/skönt att bara glömma allt och dra i sig sprit!!!

fattar inte varför folk ser ner på en för att man är på fester! det är ju inte så att man sitter på stan på en vardag och häver... förstår för övrigt inte varför folk som inte ens testat å festa med sprit ser ner på andra, om nån inte vill dricka so be it, men jag skulle aldrig gå på en sån fest...

Du skriver att du dricker varje helg, men du är inte en som sitter på stan en vardag och häver.
Fortsätter du som du gör nu, så sitter du nog där om några år. Sorgligt men troligtvis sant.
Sen är du rätt ung också, tänk på vad all alkohol gör med dig, innan du ens är 25 år.

Vaddå att det skulle kännas som ett utnyttjande om du stötte på någon när du är nykter? Menar du att tjejerna är så fulla, så att det känns som om du utnyttjar dem? Finns det inte tjejer som är nyktra i din bekantskapskrets? Men det är klart, om ni båda är lika fulla, så behöver ju ingen av er komma ihåg varandra dagen efter, och det är kanske det du är ute efter.

Observera att jag inte dömer alla som dricker alkohol. Det är upp till var och en.
Men jag blir så himla ledsen när jag ser så unga människor ha den inställningen till alkohol, som många av er har här. Men tyvärr så är det väl så att många inte törs säga nej till alkohol, i tron att de inte ska bli accepterade.

Visst, jag har också varit yngre, och jag vet hur man kan resonera i den åldern. I mitt fall så kan jag ju säga att ju äldre jag blivit, desto "sundare" syn på alkohol har jag fått. Men jag har också sett unga människor som råkat riktigt illa ut pga spriten.

njaaa, alltså... nej det finns nog inga nyktra tjejer på fester som jag är på, alltså alla har ju druckit iaf lite. jag skulle inte ens kunna tänka tanken att stöta på en dam som är påverkad när jag inte är det, även om jag så vet att hon gillar mig sen innan, sånt gör man inte enligt mig...

om jag däremot är påverkad så finns det inget som hindar att man raggar på en tjej som tagit några öl, men aldrig RIKTIGT full.
sen så nej, jag är inte ute efter något förhålande, tjejer håller för natten smile, blir jag kär så spricker det oftast emd det samma endå... jag dricker inte för nån annan än min egen skull, inte för att bekräfta mig eller hävda mig vilket jag vet att jag redan är, och accepterad av alla som jag umgås med.

min alkoholkonsumtion tror jag säkert kommer minska med åldern, tror inte att jag som 30 åring kommer ta en öl till en fotbollsmatch men det är ju bara spekulationer...

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
96458
November 5, 2001 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-05 17:16, Slass wrote:
Ja, ska försöka att inte säga så mycket.

Vill bara klargöra att jag har flera kompisar som både är väldigt religösa (och därför itne dricker), och sådana som är helnykterister.
Gillar att debbattera ämnet, men har lärt mig att det inte är lönt/värt att debbattera med någon som aldrig någonsin druckit.

Själv tycker jag att problemet är attityden här i Sverige, och förhållandet till alkoholen, nere på kontinenten, (Tyskland, Italien, Spanien, Frankrike m.fl.) har de en betydligt trevligare förhållning jämte alkoholhaltiga drycker, detta borde vi anamma, men när till och med skatteministern är helnykterist ligger det nog långt borta.
Barslagsmål, gängslagsmål på discon etc. är ganska svenskt, tyvärr! Om man bara fick bort detta, och upp sprit-debuten något i åldern, så hade det blivit mycket trevligare tror jag!

Jaja, jag ska inte skriva så mycket, men men...

Var det bästa inlägget i denna debatt.

Raven
Medlem
Forum Posts: 116
96860
November 6, 2001 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-11-05 18:28, Fjoop wrote:

On 2001-11-04 23:47, Marie wrote:

njaaa, alltså... nej det finns nog inga nyktra tjejer på fester som jag är på, alltså alla har ju druckit iaf lite. jag skulle inte ens kunna tänka tanken att stöta på en dam som är påverkad när jag inte är det, även om jag så vet att hon gillar mig sen innan, sånt gör man inte enligt mig...

om jag däremot är påverkad så finns det inget som hindar att man raggar på en tjej som tagit några öl, men aldrig RIKTIGT full.
sen så nej, jag är inte ute efter något förhålande, tjejer håller för natten smile, blir jag kär så spricker det oftast emd det samma endå... jag dricker inte för nån annan än min egen skull, inte för att bekräfta mig eller hävda mig vilket jag vet att jag redan är, och accepterad av alla som jag umgås med.

min alkoholkonsumtion tror jag säkert kommer minska med åldern, tror inte att jag som 30 åring kommer ta en öl till en fotbollsmatch men det är ju bara spekulationer...

jag bara tyckte det var kul att citer detta eftersom det står så mycket och bra saker + att det tar lång tid att läsa igenom allt smile

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
97737
November 7, 2001 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 v

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
97749
November 7, 2001 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

super för att jag tycker det e kul, sen så blir jag mycket snällare åxå...går jag ut nykter så har jag en viss tendens att lacka ur totalt om nån dryg snubbe skulle börja tjaffsa med mig..om jag e onykter så skrattar jag bara å går därifrån smile

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 401
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL