March 15, 2004
Hade lite fest igår och då fick jag för mig att jag skulle ta en slurk matolja. Självklart smakade det som väntat, äckligt och en fet känsla...
Det konstiga med den kvällen var att jag blev så jäääääääfla full. Och det bara slog till senare på kvällen. Kunde ju inte ens gå på eget bestyr.
Sååå nu till min fråga. Kan matoljan ha fördröjt spritens påverkan och släppt ut allt på en gång?
February 17, 2004
maedhros wrote: Hade lite fest igår och då fick jag för mig att jag skulle ta en slurk matolja. Självklart smakade det som väntat, äckligt och en fet känsla...
HAHAHA :D/
Den har jag aldrig testat. Ibland undrar jag var folk får alla dumma ideer ifrån, måste vara Brainiac..
December 24, 2002
finns 3 alternativ.
1. Du var antagligen redan skitpackad, annars skulle du aldrig dricka matolja...
2. Jag vet.. hmm.. jag har hört att om man äter grädde, lägger det sig som ett "skyddande" lager i magen som tillslut spricker och all sprit kommer på en gång... Kan vara nåt liknande...
3. Du hade helt enkelt sovit/ätit dåligt.. var stressad.. eller nåt liknande som gjorde att du var mer lättpåverkad..
December 21, 2005
December 21, 2005
February 10, 2004
jag gissar på att det är som med grädde. om du häller matolja i en kastrull med vatten innan det börjar koka så kokar det inte över pga. att det blir ytspänning på vattenytan, skulle kunna fungera likadant i magen att det lägger sig som en hinna av nått slag. intressant, känns nästan som om att man måste testa för att få en svar på frågan? (A):)
March 15, 2004
Någon annan här får testa för att bekräfta det 😉
Känner inte för o göra det igen.
Däremot så blev det inte en illamående känsla, utan det var verkligen att man var så jävla full. illa mådde jag inte förens 2 timmar senare. Men var ju så full så jag kunde inte gå ändå, så blev inget krogen för mig.
2 Guest(s)