September 16, 2007
http://www.flashback.info/show.....p?t=220758
"Skär ett hål i melonen som är precis lika stort som flasköppningen. Hällre trängre än att det glappar. Trä på melonen över flaskan som står på bordet. När flasköppningen är inne i melonen så vänder man bara på allt. Ställ melonen mot en vägg med flaskan som är upp och ner mot melonen som nu sakta men säkert börjar rinna in i melonen. Låt stå ett tag tills flaskan är tom"
March 5, 2002
engine52 wrote: http://www.flashback.info/show.....p?t=220758
"Skär ett hål i melonen som är precis lika stort som flasköppningen. Hällre trängre än att det glappar. Trä på melonen över flaskan som står på bordet. När flasköppningen är inne i melonen så vänder man bara på allt. Ställ melonen mot en vägg med flaskan som är upp och ner mot melonen som nu sakta men säkert börjar rinna in i melonen. Låt stå ett tag tills flaskan är tom"
Lär ju bli övertryck i melonen så att allt exploderar!??!?! 😛
Eller kommer luften sippra in i flaskan från melonen d:
February 12, 2003
Fackamato wrote: [quote=engine52]http://www.flashback.info/showthread.php?t=220758
Du lär ju inte direkt kasta melonen på något efteråt...
March 5, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Fackamato][quote=engine52]http://www.flashback.info/showthread.php?t=220758
Du lär ju inte direkt kasta melonen på något efteråt...
Jag skojade?
March 5, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Fackamato]Jag skojade?
Det gjorde inte jag?
Vad var då meningen med det du sade från början då? 😕
Skulle inte luften i melonen gå upp i flaskan, dvs byta plats med spriten, då skulle ju inte spriten rinna ner i melonen. Struntar man då i alla fysiska lagar så kan man säga att spriten ändå kommer rinna ner i melonen, då blir det övertryck > risk för exposion. Right?
August 11, 2005
Sist jag hörde något om detta så var det att man skulle skära ut ett hål i melonen (spara biten som skärs ut). Sen låta melonen torka yut (är ju bara vatten som försvinner, alla smaker sitter kvar i fruktköttet).
När melonen väl blivit torr är det bara att ösa in med vodka eller något annat och melonen kommer suga upp vätskan och återfå sin struktur.
Så det går ut på att ersätta vattnet med sprit...
August 2, 2001
Vi testade en gång att fylla en vattenmelon med sprit på det sättet engine52 föreslår. Det fungerade men jag kan inte säga att det blev så lyckat. Melonen smakar ju inte så mkt från början så den maskerade spritsmaken dåligt, dvs. det smakade bara som vodka utblandat med vatten och en svag melonsmak. Jag undrar om det inte blir bättre att ha ngn smaksatt sprit i från början.
October 31, 2003
nXsty wrote: Vi testade en gång att fylla en vattenmelon med sprit på det sättet engine52 föreslår. Det fungerade men jag kan inte säga att det blev så lyckat. Melonen smakar ju inte så mkt från början så den maskerade spritsmaken dåligt, dvs. det smakade bara som vodka utblandat med vatten och en svag melonsmak. Jag undrar om det inte blir bättre att ha ngn smaksatt sprit i från början.
Ja, det är ju synd att blanda ut spriten med vatten. Då kan man ju lika gärna dricka rent. Det är ändå godast. Hmm måste nog åka till bolaget nu....
Edit: jävla vad folk det var :cy:
March 10, 2002
nXsty wrote: [quote=MoparPower]Edit: j**la vad folk det var :cy:
Ja det är kaos på systemet idag. Folk tror att det är sista chansen att handla sprit och tänker inte på att det faktiskt är öppet på nyårsafton också. 🙂
Eller så tänker man ett steg längre, som mig, och gjorde sina inköp igår.
1 Guest(s)