Spyr så fort jag dricker nåt|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Spyr så fort jag dricker nåt
Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 18, 2007 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag sitter här och lugnar ner mig efter min 7e spya för idag... Vet inte vad det är, tror inte att jag har feber.
Det kommer som en klämmande känsla nere i magen, har försökt dricka vatten men spyr upp det ganska omgående.
Har nån nåt tips på vad man kan äta/dricka? För jag börjar bli riktigt hungrig nu... 🙁

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1170021
December 18, 2007 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus wrote: Ja, jag sitter här och lugnar ner mig efter min 7e spya för idag... Vet inte vad det är, tror inte att jag har feber.
Det kommer som en klämmande känsla nere i magen, har försökt dricka vatten men spyr upp det ganska omgående.
Har nån nåt tips på vad man kan äta/dricka? För jag börjar bli riktigt hungrig nu... 🙁

Den beryktade vinterkräksjukan??
Håll dej till blåbärssoppa, fil, yoghurt, avslagen cola, det brukar man kunna få behålla..
Ta det lugnt med fast föda ett tag, eftersom det är jobbigare att få ur sej om man prompt måste vommera igen.
😕

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1170024
December 18, 2007 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Maybe stay off the booze for a while.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1170026
December 18, 2007 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, synd att jag inte har nåt av det hemma, får skicka bror att köpa...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1170030
December 18, 2007 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Med tanke på att jag vet hurdan Bogus är, känns det här rätt vettigt:

Marcan- wrote: Maybe stay off the booze for a while.

😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1170032
December 18, 2007 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du diarré också? Eller haft? Troligtvis vinterkräksjukan.

Inte mkt du kan göra, borde gå över efter 1-3 dagar.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1170033
December 18, 2007 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Drick mycket, försök få tag på vätskeersättning annars.

//Andreas

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1170046
December 18, 2007 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade också vinterkräksjukan i helgen. spydde upp allt jag drack, någon sa att cola var bra, dom glömde o nämna att den skulle vara avslagen däremot så blev lite onödigt bubblande i magen.

Inte kul att vara på fest sen komma hem på natten o vara full sen ha vinterkräk sjukan samtidigt, så dan efter var jag bakis och hade vinterkräksjukan. Inte roligt!

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1170056
December 18, 2007 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Att avslagen cola skulle vara bra vid magsjukdomar är bara en myt. Tvärtemot så är det negativt. Detta då cola oftast innehåller koffin som är vätskedrivande, å vätska behöver man mycket av vid magsjukdomar.
Däremot är produkter med nyttiga bakterier bra. Välj någon som inte har så hög syra nivå, t.ex genom tillsatt c-vitamin.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1170057
December 18, 2007 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

emokid wrote: Att avslagen cola skulle vara bra vid magsjukdomar är bara en myt. Tvärtemot så är det negativt. Detta då cola oftast innehåller koffin som är vätskedrivande, å vätska behöver man mycket av vid magsjukdomar.
Däremot är produkter med nyttiga bakterier bra. Välj någon som inte har så hög syra nivå, t.ex genom tillsatt c-vitamin.

En väldigt väl fungerande myt måste jag inflika, eftersom jag själv fått önskad effekt av det vid ett flertal tillfällen vid magproblem.. Kanske glömde att specificera att det var avslagen Coca Cola jag avsåg i mitt inlägg, som bekant innehåller en del koffein.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

daevilb
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 91
1170058
December 18, 2007 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en ganska skoj upplevelse, eller.. det va det värsta jag varit med om, men den va rolig när jag tänker efter..

Jag tror det va matförgiftning.. men inte säker,

jag käkade något på dagen och började må lite illa efter ett tag, sen kl 21:00 så började jag tokspy..

OCH!!!... nu kommer det roliga!.. med 12 minuters mellanrum!!!... hela natten.. det hela slutade 11 på morgonen efter..

jag va HELT slut.. blev typ liggandes i 2 dagar efter.

människokroppen är märklig 🙂

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1170061
December 18, 2007 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Cola är surt åxå.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1170065
December 18, 2007 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=emokid]Att avslagen cola skulle vara bra vid magsjukdomar är bara en myt. Tvärtemot så är det negativt. Detta då cola oftast innehåller koffin som är vätskedrivande, å vätska behöver man mycket av vid magsjukdomar.

En väldigt väl fungerande myt måste jag inflika, eftersom jag själv fått önskad effekt av det vid ett flertal tillfällen vid magproblem.. Kanske glömde att specificera att det var avslagen Coca Cola jag avsåg i mitt inlägg, som bekant innehåller en del koffein.

det är 50/50 på om det funkar eller inte. wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1170067
December 18, 2007 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ilg@dd][quote=emokid]Att avslagen cola skulle vara bra vid magsjukdomar är bara en myt. Tvärtemot så är det negativt. Detta då cola oftast innehåller koffin som är vätskedrivande, å vätska behöver man mycket av vid magsjukdomar.

det är 50/50 på om det funkar eller inte. wink

Har faktiskt inte bokfört huruvida det funkar varje gång, men jag antar att de flesta fattar att det inte handlar om att BARA dricka avslagen Cola.. Blåbärssoppa eller nån annan soppa bör också inmundigas.. Bara avslagen cola tror jag inte är så lyckat, blir ju bara tunnblask i kaggen då.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1170076
December 18, 2007 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Har faktiskt inte bokfört huruvida det funkar varje gång, men jag antar att de flesta fattar att det inte handlar om att BARA dricka avslagen Cola.. Blåbärssoppa eller nån annan soppa bör också inmundigas.. Bara avslagen cola tror jag inte är så lyckat, blir ju bara tunnblask i kaggen då.

det finns de som har forskat i detta, både här i Sverige och utomlands.

Bla så hade min lärare på omvårdnadsprogrammet träffat på en läkare som hade kollat upp detta på ett litet halvvetenskapligt sätt och funnit att det är 50/50 med att avslagen cola funkar.

Jag skulle själv inte dricka cola utan hålla mig till blåbärssoppa då jag är en av dessa som cola inte funkar på.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1170103
December 18, 2007 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

vätske esättning finns på apoteket och en typ heter Resorb. den finns med apelsin smak.

krya på dig/ Nvidiaamd

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1170115
December 18, 2007 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Drick mycket, försök få tag på vätskeersättning annars.

//Andreas

Som sagt... RESORB ! Finns på apoteket. Grymt äckligt men ger dig det mesta du behöver i form av salter och mineraler.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
1170137
December 18, 2007 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag såg tråden.... Kollade vem författaren var... Såg snabbt Bogus... Panik i hjärtat.... Såg jag rätt? Var det verkligen Bogus... Kollade igen ja, jag såg verkligen rätt.... Det var/ÄR Bogus som har någon form av SPYSJUKA... Kände hur jag blev blöt om pannan.... Nervös... Sekunderna gick... Sidan laddade och laddade.... Och laddade.. Verkade inte finnas ljus i tunneln.... Och så ÄNTLIGEN var sidan klar... Läste inlägget som en alkoholist från förorten Rinkeby... Som hade druckit sen han var 14... I min iver så läser jag inte inlägget.... Jag tänker på annat... Jag läser fast jag tänker på något annat.... Jag tänker på något jag inte vet... Vad jag tänker vet jag inte... Till slut lugnar jag ner mig själv... Går ett varv runt lägenhetskomplexet som är en del av Miljonprogrammet.. Springer upp för trappan.. Hissen är trasig... Flåsar... 11 trappor upp... 1.2.3.4.5.6.7.8... Jag närmar mig.... 9......10....11.. ÄNTLIGEN.. Springer in i lägenheten.... Sättter mig i stolen lugnt och sansat.. Märker att pulsen är tillbaka... Läser inlägget lugnt utan att tänka på annat... Nej det går inte.. Jag tänker på Muhammed... Vilken Muhammed vet jag inte... Nej, tar mig i kragen... Nu jävlar ska jag läsa inlägget... Gör det metodiskt.. Rad för rad... bokstav för bokstav.. Mening för mening... Och efter 2 timmar har jag läst klart... Och är besviken... Jag trodde Bogus spydde för att han druckit för mycket... Jag slänger ut datorn genom fönstret.. Springer ut på stan... Snor en bil... Spinner runt i Rinkeby och kör över 2 fjortisar... Polisen i hälen.. Jag åker fast.... 6 år på Kumla.... Jag kommer ut en dag VÄNTA NI BARA!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1170139
December 18, 2007 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: Jag såg tråden.... Kollade vem författaren var... Såg snabbt Bogus... Panik i hjärtat.... Såg jag rätt? Var det verkligen Bogus... Kollade igen ja, jag såg verkligen rätt.... Det var/ÄR Bogus som har någon form av SPYSJUKA... Kände hur jag blev blöt om pannan.... Nervös... Sekunderna gick... Sidan laddade och laddade.... Och laddade.. Verkade inte finnas ljus i tunneln.... Och så ÄNTLIGEN var sidan klar... Läste inlägget som en alkoholist från förorten Rinkeby... Som hade druckit sen han var 14... I min iver så läser jag inte inlägget.... Jag tänker på annat... Jag läser fast jag tänker på något annat.... Jag tänker på något jag inte vet... Vad jag tänker vet jag inte... Till slut lugnar jag ner mig själv... Går ett varv runt lägenhetskomplexet som är en del av Miljonprogrammet.. Springer upp för trappan.. Hissen är trasig... Flåsar... 11 trappor upp... 1.2.3.4.5.6.7.8... Jag närmar mig.... 9......10....11.. ÄNTLIGEN.. Springer in i lägenheten.... Sättter mig i stolen lugnt och sansat.. Märker att pulsen är tillbaka... Läser inlägget lugnt utan att tänka på annat... Nej det går inte.. Jag tänker på Muhammed... Vilken Muhammed vet jag inte... Nej, tar mig i kragen... Nu j**lar ska jag läsa inlägget... Gör det metodiskt.. Rad för rad... bokstav för bokstav.. Mening för mening... Och efter 2 timmar har jag läst klart... Och är besviken... Jag trodde Bogus spydde för att han druckit för mycket... Jag slänger ut datorn genom fönstret.. Springer ut på stan... Snor en bil... Spinner runt i Rinkeby och kör över 2 fjortisar... Polisen i hälen.. Jag åker fast.... 6 år på Kumla.... Jag kommer ut en dag VÄNTA NI BARA!

[Image Can Not Be Found]

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1170227
December 19, 2007 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

... eller sluta äta saker du hittat på golvet i kammaren,, eller kojan...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 390
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL