SSU krogbråket.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SSU krogbråket.
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 30, 2006 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

"Fredrick Federley, 27, ordförande i centerpartiets ungdomsförbund.
-Jag tror man ska vara lugn i båten tills allting blivit utrett vad som egentligen hänt. Det är ingen hemlighet att folk går på krogen och ibland blir lite överförfriskade. Det händer varje helg. Vid en sådan här situation blir personen i fråga plötsligt en toppolitiker, när det egentligen handlar om en helt vanlig person."

Det bästa jag har läst än sålänge om det här.

Tycker också det är komiskt att dom drar Sjödin och vakten till samma studio. 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1009720
January 31, 2006 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

Röstar inget av de 2 alternativen..
Den är sällan och aldrig ens fel att två träter..

1 st vakt, vilka oftast är buffliga till sättet och i det närmsta kräver åtlydnad, annars hej och tack och ev. smack.
Klart vakten står på sej och skyller från sej på alla möjliga sätt.
Dessutom har han annan personal bakom ryggen, vilka förstås är lojala mot arbetskamraten.
Han riskerar ju ev. sin vaktlicens eller vad det kan heta + att han antagligen vill undvika att bli känd som läkaren som dänger berusade fruntimmer.

1 st berusad SSU-Ordförande, som förmodligen ser sej själv som en lite högre stående "finare" person.
Om hon varit asberusad och bråkig eller inte, är i detta fallet inte så väsentligt.
Hon måste förstås förneka på något vis, skammen att ha övernattat i fyllhäcken känns nog inte bra där i bakhuvudet.
Hon hänger troligen löst på sin post som SSU's Ordförande ifall hon fälls för misshandel av en vakt och att ha uppträtt störande berusad.

Naturligtvis är det 2 scenarion att ta hänsyn till, eftersom det är sett ur olika vinklar..En nykter och en onykter..
Tycker egentligen inte det är mycket att tjafsa om, be varann om ursäkt och skaka tass bara.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1009722
January 31, 2006 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

hah majoriteten säger.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1009723
January 31, 2006 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Fattar ingenting. 🙂

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
1009752
January 31, 2006 - 5:34 am
sp_Permalink sp_Print

spärra in henne med resten av vänsterpacket

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1009753
January 31, 2006 - 5:36 am
sp_Permalink sp_Print

Det ska bli kul och se vem rätten tror på, politikern eller den välutbildade läkaren som extraknäcker som vakt.

Generellt så brukar vakterna vinna, även när dom inte borde vinne, därför hoppas jag att hon vinner.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1009755
January 31, 2006 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

jag vill egentligen inte ta parti eftersom jag inte vet vad som har hänt, och då hellre bara låter andra bekymra sig om vems fel det är.

men generellt så tror jag ju mer på utbildad och nykter personal än på berusade gäster.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1009761
January 31, 2006 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote:
men generellt så tror jag ju mer på utbildad och nykter personal än på berusade gäster.

Precis vad jag tänkte när jag läste om det.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1009775
January 31, 2006 - 9:25 am
sp_Permalink sp_Print

skönt att hon skrek "jävla svartskalle" så att man ser att det kan hända med folk från fler än ett parti...

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
1009777
January 31, 2006 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Vaktsnubben verkar ju vettig, så jag tror att han har rätt.
Fanns det inte andra gäster på krogen som kan vittna?

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1009794
January 31, 2006 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Är man minsta berusad är man inte ett trovärdigt vittne :).

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1009797
January 31, 2006 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Bägge två ljuger så det skriker om det. Ge dem en örfil var och låt skiten vila...

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
1009803
January 31, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Smått sadistiska vakter o hysteriskt fulla fruntimmer är en härlig kombination.Oavsett vad som händt så nog tusan får ni hålla med om att man bonkar inte på en tjej med en batong.Att två manliga vakter inte klarar att hålla ner en tjej,oavsett storlek,utan att ta till batongen verkar ju smått patetiskt.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1009806
January 31, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Liknande händelse utspelar sig varje helg så det här är inget nytt... Bara det att det är en politiker som är inblandad...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1009807
January 31, 2006 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Bägge två ljuger så det skriker om det. Ge dem en örfil var och låt skiten vila...

Vem bryr sig om en vakt ljuger? Vakter är rätt duktiga på det. Om ledaren för SSU ljuger är det en helt annan sak. Fast man brukar ju vara rätt van vid att sossarna ljuger. Skulle inte förvåna mig en sekund om hon skrek jävla svartskalle. Det är troligare än att hon inte gjorde det.

Hon måste varit jäkligt packad för att inte få någon mer alkohol serverad. Stället Crazy Horse brukar inte vara blygt av sig direkt.

Förstår heller inte varför det ska vara så synd om henne för. Hur många har inte blivit utslängda eller fått polaren utslängd?? Skillnaden är att när någon polare har blivit utslängd har det hela gått rätt lungt till. Det är bara ta sitt pick och pack och knalla iväg. Har aldrig varit något problem. Hon var dock tvungen att bete sig som ett komplett svin. Man kanske inte kan förvänta sig så mycket egentligen..

Edit: Aargh: http://www.aftonbladet.se/vss/.....07,00.html
"Hon identifierar sig med kvinnor som misshandlats av sina män."
Hur kan man ens säga något så korkat? Är hon gift med vakten? Har hon länge haft ett förtroende för att vakten ska älska henne i hela hans liv?

Det kanske är bra med sådana här personer, man känner sig själv så mycket bättre.

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1009809
January 31, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Ruskis; en tjej? dom var flera styckna, två tjejer och sen någon kille har jag för mig, och det var väl ändå 3 vakter?

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
1009810
January 31, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=csm101]Bägge två ljuger så det skriker om det. Ge dem en örfil var och låt skiten vila...

Hon måste varit jäkligt packad för att inte få någon mer alkohol serverad. Stället Crazy Horse brukar inte vara blygt av sig direkt.

..

Det var inte HON som blev nekad i baren,det var hennes kompis! :bok:

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1009812
January 31, 2006 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Så jag tänker är att båda var väl överens om att sjödin & co blev nekade att köpa mer alkohol.
Man blir ju inte nekad utan anledning så hon lär ha varit rätt dragen.
Hon börjar tjafsa emot och tillslut går det så långt så vakterna börjar släpa ut henne. Hon blir hysterisk och vakterna blir stressade och måste övermanna henne men det går överstyr.
Det är min teori.

Hörde av ett befäl när jag låg i lumpen att när han extraknäckte som vakt på hultsfred en gång så var det en påtänd tjej som vägde kanske 55kg som gick bärsärkargång. Det krävdes 5 vakter för att få henne till backen tillslut.

Så en hysterisk tjej behöver inte alltid vara en lätt match bara för att det är en tjej. Var någon annan SSUáre på tv som sa att en tjej borde man väl inte behöva använda batong på. Bullshit.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1009813
January 31, 2006 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Så en hysterisk tjej behöver inte alltid vara en lätt match bara för att det är en tjej. Var någon annan SSUáre på tv som sa att en tjej borde man väl inte behöva använda batong på. Bullshit.

Är de inte feminister? De borde ju anse att kvinnor klarar av att vara tillräckligt starka för att få problem med en vakt..

http://www.kkuriren.se/kkurire.....ning_2=101
"Krogvakten var mönsterelev på Duveholmsskolan"

Allt blir bara roligare och roligare, hennes advokat ska bli Leif Silbersky. När kommer folk börja sluta rösta på det där partiet???

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1009820
January 31, 2006 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Generellt så brukar vakterna vinna, även när dom inte borde vinne, därför hoppas jag att hon vinner.

Hoppas du att hon vinner oavsett vad som verkligen hände?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 333
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL